Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@02:06:31 GMT

شرکت‌های خارجی در راه بازگشت به آسمان ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۸۵۹۰

شرکت‌های خارجی در راه بازگشت به آسمان ایران

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه حدود ۴۶۰ هزار پرواز بین المللی سالیانه بر فراز آسمان ایران صورت می‌گیرد، عنوان کرد: این موضوع به دلیل ایمن بودن آسمان ایران است و نشان می‌دهد که کشورمان از هر لحاظ مهیای میزبانی از پرواز‌های بین المللی است.

سیاوش امیرمکری، صبح امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان، افزود: استان هرمزگان هشتمین استان وسیع کشور و فرودگاه بندرعباس هشتمین استان از لحاظ پرواز و پذیرش مسافر در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هرمزگان ۱۴ فرودگاه دارد و از این حیث در رده استان‌های صدرنشین کشور است و چهار و نیم میلیون مسافر در سال در فرودگاه‌های بندرعباس، قشم، کیش و بندرلنگه جابه‌جا می‌شوند، تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور، مالکیت ۵۳ فرودگاه را در اختیار دارد که در آن ۴۶ میلیون مسافر نیز جابه جا شده اند و با احتساب فرودگاه‌های دیگر در سال ۵۲ میلیون نفر از طریق فرودگاه‌های کشور نیز جا به جا می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارائه سرویس هوانوردی به پرواز‌های بر فراز کشورمان یکی از وظایفمان است، خاطرنشان کرد: از یک سال پیش کشور‌های همسایه با هدایت آمریکا به دنبال جابه‌جایی فضای عبوری از کشور ما به کشور‌های همسایه بودند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ مسیر هوایی بر فراز کشورمان قرار داشته و به کشورمان درآمد ارزی می‌رساند، تصریح کرد: هنوز هم این موضوع در برنامه کشور‌های همسایه است، اما یک سال پیش اختلافی بین کشور پاکستان و هند ایجاد شد و مسیر‌های این دو کشور بسته و شرکت‌های هوانوردی به سمت ایران آمدند و روزانه ۲۰۰ پرواز بر فراز کشور اضافه شده است.

امیرمکری با اشاره به اینکه پس از مدتی با سانحه هوایی در برخی کشور‌های دیگر به‌جایی رسیدیم که تعداد پرواز‌های روزانه ما از ۷۰۰ پرواز به ۱۶۰۰ پرواز رسیده است، اظهار کرد: آن‌ها به ایمن بودن آسمان ایران اطمینان دارند، اما می‌خواهند با بهانه‌های واهی این موضوع را عملی کنند که از مسیر‌های جایگزین استفاده شود.

وی با بیان اینکه نیاز به هماهنگی و همکاری تمامی ارگان‌ها در فرودگاه‌ها داریم، خاطرنشان کرد: صنعت هوانوردی کشورمان طی این سال‌ها با تحریم‌های متوالی نیاز به همدلی و هم‌افزایی دارد.

امیرمکری با اشاره به اینکه سانحه پیش‌آمده برای هواپیمایی اوکراینی بهانه‌ای برای کشور‌های همسایه شده است تا بار دیگر این موضوع جایگزینی مسیر را مطرح کنند، اظهار کرد: گرچه این موضوع سبب کاهش پرواز بر فراز آسمان ایران شده، اما این نقشه‌های بی‌حاصل کشور‌های همسایه با هدایت آمریکا چندان طول نخواهد کشید، چراکه آسمان ایران از هر لحاظ برای شرکت‌های هوایی، ایمن و مناسب است.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تأکید بر اینکه جلساتمان برای بازگشت شرکت‌های هوایی خارجی به آسمان ایران آغاز شده است و روز به روز تعداد پرواز‌ها رو به افزایش است، تصریح کرد: در این جلسات نیز به دنبال اطمینان از امنیت آسمان ایران برای این شرکت‌ها هستیم و به دلیل فاکتور اقتصادی و به صرفه بودن تردد از آسمان ایران بزودی شاهد بازگشت به شرایط قبل خواهیم بود.

امیرمکری با اشاره به اینکه حدود ۴۶۰ هزار پرواز بین المللی سالیانه بر فراز آسمان ایران صورت می‌گیرد، عنوان کرد: این موضوع به دلیل ایمن بودن آسمان ایران است و نشان می‌دهد که کشورمان از هر لحاظ مهیای میزبانی از پرواز‌های بین المللی است.

وی ادامه داد: فرودگاه بندرعباس نیازمند باند دوم بوده و ایجاد زیرساخت‌های جدید در فرودگاه بندرعباس یک اولویت است.
این مقام مسئول با بیان اینکه حضور ضیایی بر مسند فرودگاه‌های هرمزگان نوید روز‌های خوبی برای فرودگاه‌های این استان است، اضافه کرد: جایگزین امانی بنی شدن سخت است، چراکه تلاش مدیر سابق ستودنی است، اما با تلاش می‌توان به این هدف دست یافت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پرواز های خارجی آسمان ایران پارسی خبر کشور های همسایه آسمان ایران فرودگاه ها پرواز ها شرکت ها بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند

 اصغر بلوکیان در آیین سوگواری مهاجران افغانستانی مقیم مشهد به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در حسینیه هراتی های این شهر گفت: حاکمیت افغانستان نمی شود خودش را از مسوولیت مهاجران و مردم این کشور سبک دوش کند و تازه گاهی اوقات پارازیت هم بدهد بلکه باید زمینه بازگشت همه اتباع افغانستانی را نیز فراهم کند.

وی ادامه داد: هیچ کس حاضر نیست در غربت بماند البته بازگشت به شرطی است که زمینه زندگی آبرومندانه و امن در افغانستان فراهم باشد و این توقع از حاکمیت کنونی افغانستان زیاد نیست چرا که مردم افغانستان قانع و کم توقعند و اصلا زندگی مصرفی ندارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت گفت: مساله دیگر این است که چرا سازمان ملل جلوی فجایع افغانستان را قبل از وقوع نمی گیرد چون گاهی خود همین نهادهای بین المللی ایجاد کننده بدبختی های افغانستان هستند و بعد از وقوع این اتفاقات یک ریال، یک ریال می خواهند به رفع مشکل کمک کنند!

بلوکیان افزود: واقعیت این است که ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع جدید را ندارد، قبلا فردی به عنوان پناهنده و در شرایط خاص به ایران می آمد اما این که امروز هرکسی غیرقانونی از مرزها عبور کند و بیاید ایران، قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد و طبیعی است حجم خدمات برای اتباع قانونی مقیم ایران کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت گفت: کمبود فضای آموزشی برای اتباع مجاز یکی از مشکلاتی است که در پی ورود اتباع غیرقانونی به ایران ایجاد می شود، تعداد اتباع مجاز و ظرفیت مدرسه ها برای این اتباع محدود و از پیش تعیین شده است و حضور اتباع جدید خدمت رسانی برای این افراد را با مشکل مواجه می کند.

بلوکیان به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی نیز اشاره و بیان کرد: تقریبا هفته ای ۳۰۰ پرونده از استانها برای دریافت مجوز ارائه خدمات به بیماریهای خاص جهت اتباع خارجی به سازمان ملی مهاجرت ارسال می شود اما وقتی انبوه اتباع غیرمجاز وارد ایران شوند نمی توانیم به همه اتباع این گونه خدمات خاص را بدهیم این موضوع برای اشتغال، دانشگاه، بیمه و سایر موارد نیز صدق می کند.

وی ادامه داد: الان سطح علم، سواد و حرفه آموزی مهاجران افغانستانی مقیم ایران بالاست و قابل مقایسه با مثلا دهه ۶۰ نیست لذا باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت گفت: ظرفیتهای علمی، اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان باید برگردند و حاکمیت کنونی افغانستان باید از این افراد برای آبادانی کشورش استفاده کنند، چرا افغانستان باید همین طور خرابه و بدون فناوری بماند و بقیه کشورها پیشرفت کنند؟

بلوکیان افزود: جامعه افغانستان در همه حوزه ها نخبه دارد، چرا فرزند مسلمان و نخبه افغانستانی تلاش کند خود را به اروپا، کانادا و استرالیا برساند و جایی و برای کسانی کار کند که آنها عامل ایجاد مشکلات در افغانستان هستند، حتی گاهی سفارتخانه های خارجی و برخی در پوشش سازمانهای مردم نهاد برای جذب نخبه های افغانستانی در دیگر کشورها فراخوان می دهند.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است که نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر آنان دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه "سیام" وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در آن میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند و البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد!
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • بازگشت پرواز تهران - خرم آباد
  • ببینید | گزارش لحظه‌به‌لحظه حمید معصومی‌نژاد از بازگشت به ایران؛ جمله بامزه پای هواپیما روی باند فرودگاه!
  • شرایط جوی پرواز تهران - خرم آباد را مجبور به بازگشت کرد
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت