Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در قاهره نشست همفکری با حضور جمعی از اصحاب رسانه های گروهی، روزنامه نگاران و خبرنگاران مصری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اصحاب رسانه های گروهی مصر برگزار کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در قاهره در نشست همفکری با حضور جمعی از اصحاب رسانه های گروهی، روزنامه نگاران و خبرنگاران مصری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسیر جمهوری اسلامی ایران در طول چهل و یک سال پس از پیروزی انقلاب را پر فراز و نشیب اما رو به جلو و به سمت پیشرفت خواند و تاکید کرد: حرکت ایران در زمینه های گوناگون به رغم همه سختی ها و فشارها و تحریم ها، رو به پیشرفت بوده و ایران امروز یک قدرت مؤثر منطقه ای و یک بازیگر بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که ملت و دولت ایران یادگرفته اند که چگونه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کنند.

ناصر کنعانی در این نشست که به صورت گفت و شنود متقابل برگزار شد، خاطرنشان کرد: استقلال، یکی از سه شعار اصلی ملت ایران در زمان انقلاب بود. امروز ایران بدون اجازه از هیچ قدرتی، در خصوص مسائل داخلی و خارجی خود بطور مستقل تصمیم می گیرد. ایران منتظر اجاره کسی برای به فعلیت رساندن تصمیم های ملی خود نمی ماند.

ایشان با اشاره به شعار آزادی به عنوان یکی دیگر از شعارهای ملت در زمان انقلاب ادامه داد: ملت ایران بیش از 4 دهه است که از قید حکومت موروثی پادشاهی و وابسته به قدرت بیگانه آزاد شده است. آزادی فکر، آزادی بیان در چارچوب قانون اساسی، آزادی فعالیت سیاسی در چارچوب قانون و آزادی انتخاب، آزادی دین و مذهب و عبادت از مصادیق آزادی در ایران است.

کنعانی "جمهوری اسلامی" را بعد از آزادی و استقلال سومین شعار مردم و اصل سوم در انقلاب ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: در راستای حکومت بر مبنای اسلام و براساس رأی مردم، ملت ایران در طول 40 سال گذشته در 37 انتخابات شرکت کرده و با رأی خود سرنوشت سیاسی خود را رقم زده اند و تا چند روز دیگر در یازدهمین انتخابات برای تعیین نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی به صندوق های رأی مراجعه می کنند.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان با اشاره به درون زا بودن ایران در حوزه اقتصادی، افزود: ایرانیان با درک شرایط تحریم آمریکا، به سمت اقتصاد غیرنفتی حرکت کرده اند. در بودجه سال جدید ایرانی، وابستگی به درآمد نفتی به کمتر از 20 درصد رسیده است. بنابراین ایران به تحقق بودجه غیرنفتی بسیار نزدیک شده است.

وی با یادآوری پویایی ایران در حوزه روابط خارجی، مبتنی بر ایجاد روابط توأم با احترام و از موضع برابر با تمام کشورهای دور و نزدیک تاکید کرد: روابط با همسایگان مرزی و اقلیمی و نیز کشورهای اسلامی از اولویت اصلی سیاست خارجی ایران است و همواره در طول 4 دهه گذشته بر همین مسیر حرکت کرده است. ایران در برقراری و توسعه رابطه سیاسی با هیچ کشوری در دنیا بجز رژیم صهیونیستی، محدودیتی قائل نیست. رژیم صهیونیستی یک استثناء است و دلایل آن نیز روشن است. اسرائیل یک رژیم غاصب و نامشروع و اشغالگر است. اهرم آمریکا و قدرتهای مستکبر در منطقه و عامل اصلی بی ثباتی در خاورمیانه است.

رئیس دفتر حفاظت منافع تهران در قاهره طرح آمریکایی- صهیونیستی موسوم به معامله قرن را در راستای سیاست توسعه طلبی این رژیم و زمینه سازی برای سیطره قطعی بر سرزمین های اشغالی و توسعه سرزمینی و جغرافیائی دانست و تاکید کرد تهدید رژیم صهیونیستی، به جغرافیای فلسطین محدود نخواهند ماند. وی افزود، راه حل مورد نظر ایران برای حل مسئله فلسطین، اولا مقاومت همه جانبه و ثانیا راه حل دموکراتیک براساس یک رفراندوم با مشارکت همه ساکنان اصلی سرزمین فلسطین است که اصول آن توسط رهبر معظم انقلاب ایران بیان شده است.

ناصر کنعانی افزود: ایران معتقد به گفتگو با همه طرف های منطقه ای و بین المللی به جز رژیم صهیونیستی برای حل و فصل مشکلات، رفع اختلافات و یا برطرف کردن سوء تفاهمات است. با این حال ایران مایل به گفتگو با دولت آمریکا بویژه دولت کنونی آن نیست، چرا که آمریکا اثبات کرد که اولا حاضر نیست از موضع برابر و تساوی با دیگران گفتگو کند، ثانیا آمریکا اعتقادی به گفتگو ندارد و گفتگو را صرفا یک تاکتیک می داند و ثالثا آمریکا به نتایج حاصل از گفتگو متعهد نیست و با تغییر شرایط از آن خارج می شود. نمونه آن نیز عدم پایبندی دولت آمریکا به توافق هسته ای با ایران و خروج یکجانبه از این پیمان و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است. آمریکا تنها دولتی است که بر دیگر کشورها به دلیل رعایت قطعنامه های شورای امنیت فشار وارد می کند و آن ها را تحریم می کند.

ایشان در خصوص نقش مطبوعات و رسانه در روابط ایران و مصر، همکاری های حدود صد ساله دو کشور و چاپ برخی از روزنامه های فارسی زبان ایرانی در چاپخانه های قاهره و اسکندریه را یادآوری کرد و با بزرگداشت نام مرحوم حسنین هیکل ادامه داد: حسنین هیکل یک نویسنده و روزنامه نگار متفکر، منصف، مستقل و بیطرف بود. او پیشتاز در معرفی ایران به مصر و مصر به ایران و مدافع جدی بازسازی روابط سیاسی ایران و مصر بود.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در خصوص روابط دوجانبه ایران و مصر، تاکید کرد: ایران در توسعه روابط خود با مصر، هیچگونه محدودیتی قائل نیست و در این زمینه کاملا منعطف است. رکود در روابط دو کشور ایران و مصر به نفع هیچیک از دو کشور نیست و حتی به ضرر ملت ها و دولت های منطقه است. مطبوعات و رسانه های دو کشور می بایست به نقد و تحلیل منصفانه وضعیت حاکم بر روابط دو کشور ایران و مصر بپردازند. مطبوعات و رسانه ها می توانند با گشودن افق های جدید از طریق نقد و تحلیل منصفانه، امکان تصمیم گیری بهتر و درست تر را برای تصیم سازان و تصمیم گیران فراهم کنند.

وی ایران و مصر را دو کشور تمدن ساز و پیشتاز در تمدن بشری دانست و افزود: استمرار وضعیت کنونی در رابطه سیاسی ایران و مصر، زمینه ساز واگذاری نقش، برای بازیگران دیگر است. کنعانی گفتگو را کلید فهم متقابل دانست و افزود: تا زمانی که گفتگو نباشد، همکاری شکل نخواهد گرفت و قطع گفتگو می تواند سوء تفاهم ها را عمیق کند و شرایط نامطلوبی میان کشورها ایجاد کند. مطبوعات و رسانه می توانند کانال گفتگوی منطقی، وطن دوستانه و دلسوزانه میان دو کشور و دو ملت باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قاهره مطبوعات و رسانه رژیم صهیونیستی ایران و مصر ملت ایران رسانه ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاهره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح همراه با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر خبر منتشر شده در یک روزنامه آمریکایی درباره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح از سوی مصر با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «ضیاء رشوان» رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر خبر منتشر شده در یکی از روزنامه‌های مهم آمریکایی را مبنی بر اینکه مصر با طرف اسرائیلی درباره طرح‌هایی برای یورش احتمالی به رفح گفتگو کرده، قاطعانه رد کرد.

رشوان تاکید کرد: در موضعگیری ثابت مصر که بارها از سوی سران سیاسی اعلام شده، این یورش که به کشتارها و تلفات انسانی بزرگ و ویرانی گسترده منجر خواهد شد و بر رنج و مشکلات ملت فلسطین در نوار غزه طی ۲۰۰ روز حملات خونبار اسرائیل افزوده خواهد شد، کاملا رد است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر در ادامه اظهار کرد: از همان زمان که طرف اسرائیلی ایده اجرای عملیات نظامی در رفح را مطرح کرد، به دلیل تلفات و خسارت‌های احتمالی آن و نیز پیامدهای بسیار منفی آن بر ثبات و آرامش کل منطقه، هشدارهای مکرر مصر از تمامی کانال‌ها به طرف اسرائیلی ابلاغ شده است.

او گفت: در حالی که اسرائیل به این یورش می‌اندیشد، مصر و تمام کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی آن مقابلش ایستادند، همچنین از زمان آغاز حملات اسرائیل، اقدامات مستمر مصر بر دستیابی به توافقی برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان متمرکز بوده است.

رشوان در ادامه تاکید کرد: مصر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به برادرانش در غزه به میزان کافی و برای تمامی مناطق آن به ویژه شمال نوار غزه و شهر غزه و نیز خارج کردن تعداد بیشتری از زخمی‌ها و بیماران از نوار غازه که تقریبا تمامی خدمات درمانی در آنجا تعطیل شده، جهت درمان در خارج از غزه تلاش می‌کند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیشتر در گفتگویی با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه تاکید کرده بود که «موضعگیری واشنگتن درباره یورش به رفح فریبنده است.»

همچنین هنیه تاکید کرد: اگر دشمن تصمیم بگیرد به رفح برود، مردم ما هرگز پرچم سفید بلند نخواهند کرد و مقاومت آماده دفاع از خود هست.

«پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهار کرد: در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ در رفح واقع در جنوب نوار غزه وجود ندارد.

رایدر در ادامه گفت: واشنگتن هنوز هیچ گونه طرح اسرائیلی دقیقی به دستش نرسیده که نگرانی‌های آمریکا درباره رفح را برطرف کند و آمریکا به بررسی نگرانی‌های مربوط به چگونگی در نظر گرفتن حفظ جان غیرنظامیان و کمک‌های بشردوستانه پیش از هرگونه عملیاتی ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • قاهره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح همراه با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»