Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور از احتمال برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران برای بررسی بحران سوریه در اوایل ماه مارس آینده خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین؛ میخاییل بوگدانف روز چهارشنبه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: اجلاس سه جانبه سوریه با شرکت حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درصورت کسب موافقت رهبری ترکیه ممکن است اوایل ماه مارس در تهران برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بوگدانف، طرف ایرانی پیشنهاد کرده است که در اوایل ماه مارس اجلاس سران کشورهای ضامن مذاکرات فرمت آستانه در تهران برگزار شود.

وی افزود: تا آنجا که اطلاع دارم ایران و روسیه در این مورد توافق کرده اند و زمان اعلام شده مناسب است.

نماینده پوتین خاطرنشان کرد که در زمان حاضر برگزاری این اجلاس بستگی به موافقت شرکای ترکیه ای برای شرکت اردوغان در آن دارد. نکته اصلی زمان آن است که برای همه مناسب باشد. ما و طرف ایرانی در انتظار پاسخ حکومت ترکیه برای برگزاری این اجلاس هستیم.

وی در مورد امکان برگزاری دیدار پوتین و اردوغان برای گفت وگو درباره اوضاع ادلب گفت که از امکان برگزاری چنین دیداری اطلاعی ندارد.

تاکنون سران کشورهای ضامن صلح آستانه پنج بار با هم دیدار داشته اند که دوبار آن در مسکو، دوبار در استانبول و یک بار به میزبانی تهران برگزار شد.

بوگدانف این را نیز گفت که امیدوار است که نشست بعدی کمیته قانون اساسی سویه در ماه مارس در ژنو برگزار شود و احتمال چنین دیداری بستگی به آمادگی طرف های شرکت کننده در آن دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روسیه ایران ترکیه مذاکره سوریه ماه مارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه

معاون رئیس مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه از منهدم کردن دو پایگاه متعلق به گروه‌های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیروی هوایی روسیه دو پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده بودند، منهدم کرد. این افراد مسلح در مناطق صعب‌العبور در رشته کوه‌های «العمور» واقع در استان «حمص» پناه گرفته بودند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوپوف همچنین تصریح کرد در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های از نوع «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» ثبت شده است.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که صبح روز جمعه اعضای گروه تروریستی داعش حملات گسترده‌ای به تعدادی از مناطق وابسته به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در صحرای «السخنة» در حومه شرقی حمص در شرق سوریه انجام دادند و درگیری‌های خشونت‌باری میان دو طرف رخ داد.

تروریست‌های مسلح هرازگاهی دست به حملاتی به شمال غرب سوریه می‌زنند و روستاها و مناطق در حومه حماه و حلب را هدف قرار می‌دهند و ارتش سوریه به مقابله با این حملات می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا