Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی فردوسی پور سفیر سابق ایران در اردن و رئیس اداره خاورمیانه دفتر مطالعات وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکار ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «برگزاری یک همه‌پرسی از تمام مردم فلسطینیّ‌الاصل» برای حل مسئله فلسطین اظهار کرد: طرح ایران عبارت از رفراندوم فلسطینی است و با این هدف مطرح شده که فلسطینی‌هایی که در داخل و خارج از اراضی اشغالی هستند، جمع شده و برای سرنوشت و آینده میهن خود از آن‌ها اخذ رای شود، با این شرایط که فلسطینی‌ها یبن انتخاب تک گزینه‌ای یا دو گزینه‌ای مختار به پاسخگویی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: فلسطینی‌ها اگر برای سرنوشت و آینده خود به اجماع رسیده و آن را به صورت مستقل رقم بزنند، قطعا به فلسطین واحد رای خواهند داد. این امر مسلم است که هیچ فلسطینی حاضر به پذیرش وضعیت اشغال سرزمین آبا و اجدادی خود نیست.

برگزاری  رفراندوم، تنها راه پیشروی فلسطینی‌ها

دیپلمات کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران طرح  پیشنهادی خود درباره مسئله فلسطین را در اجلاس سران و کنفرانس وحدت اسلامی که در تهران برگزار شد، توسط مقام معظم رهبری ارائه کرد. این طرح برگرفته  از ایده فلسطین واحد است که ایران نسبت به ارائه آن اقدام کرد، ما معتقدیم که هیچ راهی برای فلسطین جز گذر از مسیر رفراندوم وجود ندارد.

فردوسی پور بیان کرد: ما اعلام آمادگی کردیم که بحث رفراندوم توسط مردم فلسطین، تحت نظارت سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی اجرایی شود و مهر تایید نهاد بین‌المللی پای آن باشد. البته اجرایی شدن این طرح با توجه به ادامه اشغالگری صهیونیست‌ها،  نقض  حقوق بشر و ملت فلسطین  است و ادامه اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی  امکان  اجرایی شدن  طرح  را از سوی نهاد‌های بین‌المللی گرفته است.

رئیس اداره خاورمیانه دفتر مطالعات وزارت خارجه در رابطه با اجرایی شدن  طرح ارائه شده از سوی ایران در خصوص مسئله فلسطین خاطر نشان کرد: ما این طرح را در اختیار سازمان ملل قرار دادیم و به دبیر سازمان ملل متحد  تحویل داده شده، علاوه بر این  توجیهات لازم انجام شده است، درخواست ایران این بود که سازمان ملل با تمام قوا از این طرح حمایت کند تا نهاد‌های بین‌المللی و جوامع بشری به حقانیت ملت فلسطین پی ببرند و به خواست مردم آن احترام بگذارند.

او درباره غفلت مجامع بین المللی از اجرای طرح ایران در مسئله فلسطین عنوان کرد: دلیل اینکه تاکنون این طرح اجرایی نشده این است که نهاد‌های بین‌المللی تحت سلطه استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی فعالیت می‌کنند.

معامله قرن نطفه مرده‌ای است که امکان حیات  ندارد

رئیس اداره خاورمیانه دفتر مطالعات وزارت خارجه با بیان اینکه قیاس طرح پیشنهادی ایران برای  آزادی فلسطین و طرح ضد بشری معامله قرن اشتباه است، اظهار کرد: معامله قرن نطفه مرده‌ای است که امکان حیات  ندارد و صهیونیست‌ها نسبت به اجرای  آن التزام عملی  ندارند.

دیپلمات کشورمان ادامه داد: صهیونیست‌ها  ۸۰۰ شهرک را در کرانه باختری و اراضی بعد از چهارم ژوئن ۱۹۶۷ میلادی ایجاد کردند، آن‌ها درصدد هستند تا شهرک‌ها را تحت تملک خود قرار داده و سپس به اصطلاح زیر طرح معامله قرن بزنند و خواسته‌های جدیدی را برای گرفتن تمام سرزمین‌های فلسطین عملیاتی کنند. فلسطینی که قبل از ۴ ژون ۱۹۶۷ میلادی بر اساس قطعنامه تقسیم، ۵۵ درصد در مقابل ۴۵ درصد بود، امروز از این فلسطین کمتر از ۱۳ تا ۱۵ درصد بیشتر باقی نمانده است.

اسرائیل به دنبال  اشغال تمامی اراضی فلسطین

فردوسی پور افزود: طرح  معامله قرن برای این اجرایی می‌شود تا بتوانند ۱۵ درصد باقی مانده را از فلسطین بگیرند و  طرح ترانسفر فلسطینی‌ها  به بیرون از کشورشان  را اجرا کرده تا  بتوانند سرزمین را تماما به اشغال خود در بیاورند. ترامپ اعلام کرد قدس از آن  صهیونیست‌ها است، و نه تنها قدس بلکه تمام مقدسات و مسجدالاقسی تقسیم زمانی و مکانی خواهد شد؛ به این معنی که  اسرائیل  می‌تواند اعلام کند در روز جمعه ورود به مسجد مربوط به یهودیان است و نه مسلمانان. حتی اقامه نماز جمعه از آن‌ها سلب شود و مفهوم این  رویکرد یعنی اینکه حق سلطه، حق حضور، حق تملک مقدسات از مسلمانان گرفته می‌شود، اسرائیل به دنبال گام برداشتن به سمت اشغال تمامی اراضی فلسطینی‌ها و منویاتی است که آن‌ها در جهت جنایت و تداوم خیانتشان به ملت مسلمان فلسطین و به جهان اسلام اجرا می‌کنند و حتی مقدسات مسیحیت را هم در تملک خود گرفته‌اند.

اساس تفکر طرح معامله قرن به منظور حل معضل فلسطین نیست

رئیس اداره خاورمیانه دفتر مطالعات وزارت خارجه اشاره کرد: مقایسه طرح ایران با طرح معامله قرن اشتباه است. زیرا طرح پیشنهادی ترامپ در جهت سیاست‌های صهیونیست‌ها بوده  و هدف آن اجرای منویات خیانتکارانه آن‌ها به پشتوانه ایالات متحده آمریکا است. طرح معامله قرن اساسا برای بررسی و رسیدگی به وضعیت امنیتی اسرائیل و ضمانت‌های امنیتی آن وضع شده است.

او در پایان خاطر نشان کرد: اساس تفکر طرح معامله قرن به منظور حل معضل فلسطین نبوده و تا قبل از  ارائه معامله قرن  هر طرحی در حوزه نظام بین‌الملل، حقانیت ملت فلسطین را در دستور کار خود قرار داده و  برای اولین بار در طرح معامله قرن حقانیت فلسطین از آن سلب شده است. با اجرایی شدن طرح معامله قرن چیزی حدود صد قطعنامه شورای امنیت و  بالغ بر ۷۰۰ قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل بی اثر  تلقی خواهد شد و سیاست حاکم بر نهاد‌های بین المللی  طرح بی اعتبار و بی ارزش معامله قرن خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معامله قرن رژیم صهیونیستی رهبر انقلاب نهاد های بین المللی طرح معامله قرن مسئله فلسطین صهیونیست ها فلسطینی ها اجرایی شدن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۷۹ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۸۶ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴۲۶۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۲۲۹ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

کد خبر 6087682

دیگر خبرها

  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه