Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@03:24:46 GMT

نامزدها اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۰۷۸۱

نامزدها اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت کنند

گشتاسبی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی و انتخاباتی توسط نامزدهای انتخابات تصریح کرد: نامزدها از پاره کردن عکس و بنر سایر نامزدها خودداری کنند زیرا این اقدام جرم و در قانون برای آن مجازات در نظر گرفته شده ‌است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، «الماس گشتاسبی» روز چهارشنبه (30 بهمن) در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی در کنار فعالیت‌های تبلیغاتی توسط ستادهای انتخاباتی اظهار داشت: ایجاد شور انتخاباتی بسیار پسندیده و برای ارتقای نظام جمهوری اسلامی لازم است و قانون‌ گذار پیش‌ بینی‌هایی برای ممنوعت مکان، کیفیت و نحوه تبلیغات انجام داده‌است و نامزدها، هواداران و ستادهای انتخاباتی ملزم به رعایت آنها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه برخورد با متخلفان انتخاباتی ابتدا به صورت تذکر و در صورت تداوم تخلف، برخوردهای قاطع قانونی صورت می‌گیرد، یادآور شد: خرید و فروش رای چه به صورت وجه نقد و چه توزیع اقلام کالا مطابق قانون جرم و جریمه‌های سنگینی برای آن در نظر گرفته شده‌است.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌های متعدد ویژه قضات کشیک، دادستان‌ها و رئیسان حوزه‌های قضایی در راستای برگزاری انتخابات سالم اظهار داشت : قضات کشیک، دادستان‌ها و رئیسان حوزه‌های قضایی در ستادهای پیشگیری شهرستان‌ها جلسه‌های متعددی برگزار و تذکر لازم برای برخورد قانونی با متخلفان به آنان ارائه شده‌است.

 

گشتاسبی با تاکید بر اینکه هر گونه جرمی که در فضای حقیقی وجود دارد در فضای مجازی هم می‌تواند وجود داشته باشد ادامه داد: نشر مطالب دروغ، اهانت و توهین به سایر نامزدها، معرفی سمت‌های غیرقانونی، هرگونه تشویش اذهان عمومی و یا اقداماتی که به نوعی در امر انتخابات اخلال ایجاد کند یا حقوق افراد دیگر را ضایع کند جرم می باشد و انتشار آن در فضای مجازی ممنوع است.

 

معاون اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی و انتخاباتی توسط نامزدهای انتخابات تصریح کرد: نامزدها از پاره کردن عکس و بنر سایر نامزدها خودداری کنند زیرا این اقدام جرم و در قانون برای آن مجازات در نظر گرفته شده ‌است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تبلیغات تا ساعت هشت صبح اول اسفند ادامه دارد از همه کاندیداها و هواداران آنها می‌خواهیم پس از این زمان از هرگونه تبلیغ بپرهیزند.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات مجلس استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،طی روزهای اخیر لیست های انتخاباتی اصولگرایان یکی بعد از دیگری رونمایی شده است. لیست هایی که نقطه اشتراکات آنها گاهی زیاد و گاهی حداقلی بوده است.

براساس آخرین خبری که در برخی کانال ها و رسانه های اصولگرا منتشر شده است،مهدی شریفیان که دور اول انتخابات با حضور در لیست شانا از ورود به مجلس جا مانده و به مرحله دوم رسیده بود، در دور دوم انتخابات هم در لیست شانا - پایداری حضور دارد هم در لیست امنا.

نکته عجیب آنجاست که بنا به گفته سیدنظام الدین موسوی از اعضای تشکیلات انتخاباتی امنا، مهدی شریفیان رسما اعلام کرده که خود را متعهد به رویکردهای امناء در مجلس آینده می داند و به این ترتیب راه خود را از شورای ائتلاف جدا کرده است.

جمیعت زاگرس نشینان نیز اطلاعیه ای را درباره شریفیان و خبرهای مربوط به حضورش در لیست های انتخاباتی را منتشر کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری مشرق، روابط عمومی دفتر مرکزی جمعیت زاگرس نشینان ایران اسلامی با صدور اعلامیه‌ای شیطنت برخی در سواستفاده از نام این مجموعه برای فعالیت‌های انتخاباتی را تکذیب کرد. متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

بدینوسیله به اطلاع می‌رساند پیام ارسال شده در خصوص پیوستن آقای شریفیان به یک لیست انتخاباتی، صرفا یک پیام خبری بوده که در بسیاری از خبرگزاری های رسمی کشور منتشر شده است.

این خبر هیچ گونه ارتباطی به جمعیت زاگرس نشینان ایران اسلامی ندارد و جمعیت زاگرس نشیان این خبر را تکذیب می‌کند.

خاطر نشان می گردد جمعیت زاگرس نشینان ایران اسلامی حزب سیاسی نمی باشد و بصورت مستقل فعالیت های اجتماعی انجام می دهد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902643

دیگر خبرها

  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در ملایر