Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:41:14 GMT

«توفیق اجباری» اجرا در تالار رودکی!

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۲۴۸۴

«توفیق اجباری» اجرا در تالار رودکی!

حسین ضروری، خواننده و سرپرست گروه آوای شفق از اجرا در تالار رودکی به عنوان «توفیق اجباری» یاد کرد و از مناسب نبودن فضای این سالن برای گروه پرجمعیتش ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در آخرین شب از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تالار رودکی در سانس نخست، صحنه‌ی اجرای گروه آوای شفق به رهبری سرژیک میرزاییان و خوانندگی حسین ضروری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سن اجرا در تالار رودکی امشب (چهارشنبه) پر بود از نوازندگان جوانی که اغلب ویولن به دست بودند و تنبک، درامز، دف، تار و پیانو هم همراهی‌شان می‌کردند.

در انتهای صحنه هم گروه کر در سه ردیف دفتر نت به دست ایستاده بودند و همگی لباس‌های یکدست مشکی بر تن داشتند.

اولین قطعه‌ای که توسط حسین ضروری خوانده شد یک ترانه آذری بود که هم‌صدایی گروه کر را به همراه داشت و در ادامه هر قطعه‌ای که اجرا می‌شد، گروه کر با آن هم نوایی می‌کردند.

در طول اجرا پخش صدا دو بار به مشکل برخورد و یکی از نوازنده‌های ویولن هر بار پشت میکروفن می‌رفت و از صدابردار درخواست می‌کرد مشکل را رفع کند.

حسین ضروری در اواسط اجرا از سرژیک میرزاییان به عنوان یکی از موزیسین‌های نمونه ایرانی نام برد و از حضورش در گروه به عنوان رهبر تشکر کرد. او همچنین از حضور محمدرضا پیرجانی به عنوان مدیر ارکستر و نوازنده ویولن تشکر و قدردانی‌کرد.

خواننده و سرپرست گروه آوای شفق همچنین اجرا در تالار رودکی را توفیق اجباری عنوان کرد و خطاب به تماشاگران گفت: این سالن مناسب نیست و اگر برنامه ریزی جشنواره این نبود ما مثل کنسرت قبلی و بعدی‌مان تالار وحدت را انتخاب می‌کردیم. اما در هر صورت مهم نیست که کجا هستیم، مهم این است که شما مقابل ما هستید.

در اواخر اجرا برگه‌ای به دست حسین ضروری رسید که گویا توضیحی بود درباره انتقادش از تالار رودکی. ضروری پس از خواندن این یادداشت عنوان کرد که منظورش این نیست عوامل تالار رودکی با آنها مشکلی دارند بلکه منظورش این است از اینکه به سالنی که ظرفیت گروهشان را ندارد زحمت داده‌اند، ناراحت است و عوامل تالار رودکی بسیار هم با آنها همکاری کرده‌اند.

محمدرضا پیرجانی، نوازنده ویولن، امیر حسین شرفی، نوازنده کمانچه و فرهاد صفی‌پور، نوازنده نقاره در این اجرا تک نوازی زیبایی داشتند؛ به ویژه تک‌نوازی نقاره که توجه حاضران را جلب کرد و جلوه ویژه‌ای به اجرا بخشید.

قطعه "جان مریم" آخرین قطعه‌ای بود که برای بار دوم در این اجرا با همخوانی تماشاگران حاضر در سالن نواخته و خوانده شد.

"ایرانم ای وطن" از حسین ضروری، سنه ده قالماز، سن سیزاولان، اه دلبر، یارالیام، ساری گلین، ایریلیق، عزیز جون،  قوی گولوم گلین، لایی لایی، داشلی قالا و عزیزم سوزه (فولکلور)، روز بی غروب از حسین ضروزی و رضا بیرجانی، کلاسیک غربی، جان مریم از حسین ضروری، روزهای من از حسین ضروری و سیاوش بابایی، شوبرت، حواسم پیش تو مونده از حسین ضروری و نغمه‌گه عشق از علی جعفریان قطعاتی بودند که امشب توسط  گروا آوای شفق اجرا شدند.


ارکستر و گروه‌کر آوای شفق در سال ۱۳۹۱ به رهبری حسین ضروری با هدف زنده نگه داشتن آثار فاخر اقوام ایرانی شکل گرفت و تا کنون اجراهای متعددی را در تهران روی صحنه برده است.

بیشتر قطعات اجرایی این گروه را آثار فولکلور کلاسیک آذری تشکیل می‌دهد که توسط حسین ضروری برای ارکستر تنظیم شده است.


فردا پنجشنبه (اول اسفندماه) اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پس از هفت روز اجرای رسمی در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسیقی فجر 98 اجرا در تالار رودکی حسین ضروری آوای شفق گروه کر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید

علی طرزعلی معاون مرکز مبادله در رسانه ملی گفت: نرخ ارز دلار امروز در تالار اسکناس مرکز مبادله ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و یورو ۴۷ هزار و ۸۸ تومان ثبت شد. همچنین نرخ دلار در تالار حواله مرکز مبادله ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان و یورو ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان بود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در رابطه با میزان تامین ارز از ابتدای فروردین تاکنون به این شرح بود که برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: در مجموع برای میزان ارزی که برای کالا‌های اساسی دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین کشاورزی اختصاص یافته از ابتدای فروردین ماه تا به امروز ۶۶۲ میلیون دلار بوده است.

طرز علی گفت: مجموع میزان ارز صنایع در سامانه نیما ۲ میلیارد ۱۰۸ میلیون دلار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • بازگشت اجباری جود بلینگام به لیست رئال مادرید
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی