Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:17:44 GMT

پامپئو خواستار عقب‌گرد برنامه موشکی ایران شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۲۵۸۴

پامپئو خواستار عقب‌گرد برنامه موشکی ایران شد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه بدون ارائه توضیحات بیشتر خواستار عقب‌گرد برنامه موشکی ایران به نقطه‌ای شد که ایران فقط اجازه دفاع از خودش را داشته است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا که در «آدیس آبابا»، پایتخت اتیوپی صحبت می‌کرد مدعی شد کشورش آماده گفتگو با ایران «در هر زمان» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با وجود این گفته که لازم است ایران «در رفتارش تغییرات بنیادین ایجاد کند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا ادعا کرد: «ما آماده‌ایم در هر زمانی گفتگو کنیم، اما لازم است آن‌ها در رفتارشان تغییرات بنیادین ایجاد کنند. این چیزی است که من ظرف سه سال که از دولت ترامپ گذشته خواستار آن شده‌ام.»

پامپئو در ادامه گفت: «ما رئوس کلی [توافق با ایران]را مشخص کرده‌ایم، یعنی همان ۱۲ کاری که لازم است آن‌ها انجام دهند.»

او سپس درباره مسائل محل اختلاف میان ایران و آمریکا که لازم است درباره آن گفتگو انجام شود اظهارنظر کرد.

پامپئو گفت: «شما نمی‌توانید برنامه هسته‌ای‌تان را توسعه دهید و در سراسر دنیا تروریسم را گسترش دهید.»

وی سپس به مسئله برنامه موشکی ایران پرداخت و اضافه کرد: «در نهایت، برنامه موشکی [ایران]باید به نقطه‌ای برگردد که آن‌ها اجازه دفاع از خودشان داشته باشند، اما نه بیشتر از آن؛ و بعد مسئله نقض حقوق بشر است. اینکه آن‌ها هنوز شهروندان اروپا و آمریکا را به صورت غیرقانونی بازداشت می‌کنند غیرقابل قبول است.»

وزیر خارجه آمریکا درباره اینکه منظورش از بازگشت برنامه هسته‌ای ایران به نقطه مذکور چیست توضیحات بیشتری ارائه نکرد.

پامپئو گفت: «هر وقت آماده باشند برای گفتگو درباره این مسائل سر میز مذاکره بیایند ما هم آماده‌ایم. ما ایستاده‌ایم. مضطرب نیستیم و عجله‌ای نداریم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با بیان اینکه «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران ادامه دارد گفت که این کارزار فقط برای فشار اقتصادی نیست بلکه فشار دیپلماتیک را هم شامل می‌شود.

او گفت: «کارزار فشار ادامه دارد. این کارزار، فقط فشار اقتصادی را شامل نمی‌شود، بلکه فشار‌های دیپلماتیک و منزوی‌سازی از طریق دیپلماسی را هم شامل می‌شود.»

مایک پامپئو پس از این سخنان برای گفتگو با مقام‌های عربستان سعودی درباره ایران راهی ریاض، پایتخت این کشور شد.

خبرگزاری فرانسه نوشته پامپئو در این سفر با مقام‌های سعودی درباره مقابله با ایران گفتگو خواهد کرد. او به خبرنگاران گفت: «وقت زیادی را صرف گفتگو درباره مسائل امنیتی و به خصوص تهدید ناشی از ایران خواهیم کرد.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم مقام‌های بلندپایه ایران روی آورده است.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» هدف این سیاست را آوردن ایران به میز مذاکره و گفتگو بر سر توافقی جامع‌تر نسبت به برجام دانسته است.

ترامپ در ماه‌های گذشته به دلیل ناکارآمد بودن این سیاست و دامن زدن به تنش‌ها با ایران در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش ایران به منافع آمریکا در منطقه حمله کرده و واشنگتن این مسئله را تحمل نخواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «من هیچ وقت پیشاپیش اینکه پاسخ ما چه خواهد بود را اعلام نمی‌کنم، اما اینکه ایرانی‌ها از طریق نائبان خود در عراق زندگی آمریکایی‌ها را در معرض خطر قرار دهند به یک امر عادی تبدیل نخواهد شد.»

وی اضافه کرد: «این اتفاق نمی‌تواند عادی شود؛ نمی‌تواند روزمره شود. در پایان، بایستی بابت این حملات جدی پاسخگو شوند. من این را رصد کرده‌ام. تیم ما دارند آن را رصد می‌کنند. وزارت دفاع هم رصد می‌کند.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب وزیر امور خارجه آمریکا مایک پامپئو برنامه موشکی ایران قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برنامه موشکی خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» که روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسیون در ابوظبی حاضر شده بود، پس از برگزاری نشست و دیدار و گفتگو با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ابوظبی با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» نائب رئیس دولت امارات دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر «الوطن» ابوظبی برگزار شد، دو طرف در مورد روابط و همکاری‌ها به‌ویژه توسعه تجارت بین دو کشور گفتگو کردند.

شایان‌ذکر است که مهرداد بذرپاش در این سفر به گفتگو با مقامات و فعالان اقتصادی امارات پرداخت تا موضوع توسعه تجارت بین دو کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در این سفر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان پیش‌بینی کرد تجارت بین دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • گفتگو با مجری و کارشناس ورزشی در خصوص زنده یاد مسعود اسکویی
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند