Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:48:46 GMT

مجازات نگهداری اسپری فلفل و شوکر چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۳۵۷۵

مجازات نگهداری اسپری فلفل و شوکر چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از افراد برای دفاع از خود اقدام به نگهداری اسپری فلفل غیر مجاز یا شوکر می‌کنند و از طریق این وسایل برای دفاع از خود اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.

اما بر اساس قانون نگهداری غیرمجاز این وسایل حتی اگر به قصد دفاع از خود باشد جرم به حساب می‌آید و برای آن مجازات قانونی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون گفته اگر فردی به صورت غیرقانونی اسپری فلفل یا شوکر را نگهداری کند باید به حبس برود و مجازات قانونی را طی کند.

بر اساس قانون اگر فردی اسپری فلفل غیرمجاز را نگهداری کند، به ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم می‌شود و در صورت محرز بودن این موضوع باید این مجازات را طی کند.

همچنین نگهداری و حمل غیر قانونی شوکر از ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس دارد و فرد خاطی باید این مجازات را طی کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسپری فلفل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمیل زرگانی بیان کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن گندم تولید خوزستان در فضای باز نگهداری می‌شد که باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و همکاری استانداری، مدیریت بحران، هلال احمر و بسیج طی ۱۰ روز گذشته، بخش قابل توجهی از این حجم محصول به انبار‌های روباز منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه برای تسریع در جابجایی گندم‌ها از ناوگان حمل کالای اساسی بندر امام خمینی (ره) کمک گرفته شد اظهار کرد: حدود ۴۵۰ هزار تن از گندم‌ها به فضای مسقف منتقل و کمتر از ۵۰ هزار تن گندم باقی مانده بود که با کاور ضد آب پوشش داده شدند.

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان تصریح کرد: گندم‌های نگهداری شده در مناطق روباز در مناطق باوی و هویزه بود که با اقدامات انجام شده حفظ شدند و فقط میزان بسیار ناچیزی از محصول دچار خسارت شدند.

زرگانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گندم خوزستان هنوز برداشت نشده گفت: مراکز تعاون روستایی بعد از بارندگی نیز آماده خرید گندم کشاورزان خوزستانی و حمل آنها به سیلو‌های مکانیزه هستند.

وی ادامه داد: گندم‌های موجود در مراکز روباز هم‌اکنون در حال حمل به مراکز مسقف هستند و احتمال می‌رود تا پایان امشب همه گندم‌ها منتقل شوند.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۶۸ هزار تن گندم توسط ۶۵ مرکز تعاون روستایی خوزستان خریداری شده و عمده محصول به مرکز مکانیزه و انبار‌های سرپوشیده منتقل شدند.

بارندگی و طوفان در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، خسارت‌هایی به مزارع کشاورزی برخی نقاط خوزستان وارد کرد و موجب آبگرفتگی معابر شد.

دیگر خبرها

  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • فلفل قرمز: ادویه جدید دنیای مد! (عکس)