Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@05:47:09 GMT

آمریکا کره جنوبی را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۵۲۳

آمریکا کره جنوبی را تهدید کرد

آفتاب‌‌نیوز :

دو کشور بارها در ماه های گذشته برای حل این مساله با یکدیگر ملاقات و رایزنی کرده اند اما هر بار گفت و گوهایشان به شکست انجامید.

آمریکا در ابتدا خواستار آن بود که سهم کره جنوبی برای تامین هزینه آرایش ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور از ۸۹۰ میلیون دلار به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وصف وقتی کره جنوبی چنین درخواستی را زیاده خواهی توصیف کرد ، واشنگتن تصریح کرد که این مبلغ می تواند تغییراتی داشته باشد ولی به هر صورت کره جنوبی باید سهم بیشتری را متقبل شود.

حالا خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی از تهدید آمریکا خبر داده است مبنی بر اینکه اگر کره نخواهد هزینه بیشتری متقبل شود آن زمان آمریکا برنامه همکاری با نیروهای کاری کره جنوبی را تغییر خواهد داد.

پنتاگون می گوید که اگر کره جنوبی در هفته های آینده با موضوع افزایش سهم خود موافقت نکند ما هم دربرنامه همکاری خدماتی نیروهای کره ای در پایگاه های نظامی آمریکایی تغییراتی خواهیم داد.

نزدیک به ۹ هزار نیروی خدمات کره جنوبی در پایگاه های آمریکایی فعال هستند که اگر طرفین در روزهای آینده توافق حاصل نکنند ممکن است در ماه آوریل شغلشان را از دست بدهند.

بنا به این گزارش ، دریادار ویلیام بایرن جی آر معاون ستاد کل ارتش آمریکا در اظهاراتی تهدید آمیز آورده است که اگر کره جنوبی با ما کنار بیاید آن زمان درباره این نیروهای خدماتی وضع بهتر خواهد بود در غیر این صورت راهبرد ما دربرابر آنها تغییر خواهد کرد.

وی افزود که این شرایط می تواند بر نیروهای خدماتی کره جنوبی و خانواده های آنها و همکاری دفاعی ترکیبی با این کشور تاثیرگذار باشد.

دو کشور دستکم ۶ بار رسما درباره تقسیم بندی هزینه ها برای افزایش سهم کره جنوبی گفت و گو کرده اند که هر بار به دلیل زیاده خواهی آمریکا شکست خورده است.

وزارت خارجه کره جنوبی و دولت این کشور بارها از سیاست های آمریکا در این زمینه انتقاد کرده اند.

پیش بینی می شود که مقام های ارشد دفاعی دو کشور هفته آینده در واشنگتن یک بار دیگر بر سر این موضوع گفت و گو کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا کره جنوبی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا

مدیر اف.بی.آی نسبت به وقوع یک حمله احتمالی تروریستی در خاک این کشور هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی گفت، این نهاد به شدت نگران وقوع یک حمله هماهنگ شده احتمالی علیه آمریکاست.

به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، وی توضیح داد چنین حمله‌ای شاید با آنچه در روسیه توسط داعش خراسان رخ داد، شبیه باشد.

حمله به سالن کنسرت کروکوس در مسکو به تاریخ ۲۲ مارس سال جاری میلادی به کشته شدن ۱۴۴ نفر انجامید که مرگبارترین حمله تروریستی در ۲۰ سال گذشته در مسکو بود.

کریستوفر رای پیشتر در مورد افزایش تهدیدات تروریستی ابراز نگرانی کرده بود و در اوایل ماه جاری میلادی به گروهی از مجلس نمایندگان گفته بود که تهدید تروریستی فعلی بالاترین چیزی است که می‌تواند در زندگی حرفه‌ای خود به یاد داشته باشد.

وی افزود: «وقتی به پیشنه‌ام در این شغل نگاه می‌کنم، به سختی می‌توانم به یاد بیاورم که چنین تهدیدهایی علیه امنیت عمومی و امنیت ملی تا به این شدت بوده باشد.»

بر اساس شهادت کریستوفر رای در این گروه، اف.بی.آی ۴۰۰۰ تحقیق مرتبط با تروریستم بین‌المللی در پایان سال مالی ۲۰۲۳ انجام داده است.

مدیر اف.بی.آی به ان.بی.سی گفت که تهدید تروریستی برای آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟