Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:17:25 GMT

آغاز اجرای شبکه پایاب سد گیوی

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۵۶۷

آغاز اجرای شبکه پایاب سد گیوی

عملیات اجرایی شبکه پایاب سد گیوی با حضور مسؤولان استانی در شهرستان کوثر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عملیات اجرایی شبکه آبیاری پایاب سد گیوی صبح امروز با حضور مسؤولان استانی آغاز شد و با تکمیل و راه‌اندازی این پروژه علاوه بر رشد و شکوفایی بخش کشاورزی، اشتغال بیشتری در این منطقه ایجاد و منجر به مهاجرت معکوس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم آغاز عملیات اجرایی شبکه آبیاری پایاب سد گیوی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه استان و حل مشکل اشتغال، اظهار کرد: تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی استان با توجه به کم بودن فصل کاری ضروری است.

آبیاری بیش از سه‌هزار هکتار از اراضی باغات کوثر با اجرای پایاب سد گیوی

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل نیز در این مراسم گفت: با اجرای  این شبکه، بیش از سه هزار هکتار از اراضی و باغات کوثر به‌صورت مدرن و تحت فشار آبیاری می‌شود.

وی افزود: با توجه به نیاز مبرم منطقه به ایجاد صنایع علاوه بر کشاورزی و شرب حدود پنج میلیون متر مکعب آب برای توسعه صنعت منطقه اختصاص داده شده تا سرمایه‌گذاران بخش صنعت برای سرمایه‌گذاری در منطقه تشویق شوند.

بهنام جو بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه بین وزارت نیرو و دو بانک کشاورزی و سپه بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان به شبکه اصلی اختصاص داده شده و ۸۰ میلیارد تومان همزمان برای شبکه‌های فرعی توسط جهاد کشاورزی هزینه می‌شود.

توسعه چهار هزار هکتار از باغات دیم در منطقه کوثر

عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هم در این مراسم بیان کرد: پایاب سد گیوی می‌تواند هفت‌هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان کوثر را آبیاری کند.

وی  افزود: با اجرای این طرح سه‌هزار هکتار از اراضی منطقه تبدیل به اراضی آبی و همچنین حدود چهار هزار هکتار از باغات دیم توسعه می‌یابد.

جنگی بیان‌کرد: بانک کشاورزی بر اساس تفاهم‌نامه‌ای ۲۲۰۰میلیارد ریال از منابع مالی پروژه سدگیوی را با مشارکت یک بانک دیگر تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به مزایای احداث سد گیوی اشاره کرد و گفت: توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

گفتنی است؛ سدگیوی با حجم مخزن ۷۶ میلیون مترمکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده است.

سد گیوی بر روی رودخانه گیوی‌ چایی از نوع خاکی سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/3463/111

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل سد گیوی سد پایاب سد فارس اردبیل استان اردبیل شهرستان کوثر عملیات اجرایی هزار هکتار پایاب سد گیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید

رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ از اجرای آزاد سازی بیش ار ۲۹۵۲ هکتار از اراضی و باغات در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبر می دهد ولی متاسفانه ساخت و سازها در اراضی و باغات همچنان ادامه دارد.   بسیاری از بنگاه داران  با خرید اراضی و باغات ارزان قیمت آن را تفکیک و تبدیل به شهر ک های غیر مجاز می کنند و با استفاده  از فضای مجازی و تبلیغات مبادرت به فروش قطعات با قیمت پائین تر می کنند    میرزایی گفت: ما هیچ شهرک مصوبه که داخل اراضی کشاورزی باشد را تا کنون مجوز مسکونی ندادیم و آنهایی که ساختند فاقد مجوز های قانونی و بسیاری از متخلفان دارای پرونده در محاکم قضایی  هستند.   وی گفت: در سال جاری ۱۲۵ مورد شناسایی اراضی کشاورزی که تغییر کاربری و ساخت و ساز شده شناسایی و اخطار لازم را دریافت و به زودی اعمال قانون خواهد شد.   رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: اراضی کشاورزی قابلیت ساخت و ساز را ندارد مردم فریب بعضی از املاکی ها را نخورند.    وی گفت: عده ای سود جو با تفکیک غیر قانونی باغات و اراضی کشاورزی مبادرت به ساخت و ساز می کنند که خسارت جدی به بخش تولید وارد کرده است.   وی گفت: در تبصره دو ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها باتوجه به دستورالعمل تعیین مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز موضوع ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرائی قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها کلیه تغییرکاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ ها بدون رعایت ضوابط و مقرر مربوطه و اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک و یا موافقت سازمان جهاد کشاورزی در قالب طرح‌های تبصره ۴ الحاقی قانون مذکور ممنوع اعلام شده است.   میرزایی افزود: با استناد تبصره دو ماده ده قانون نسبت به قلع و قمع کلیه مستحدثات ساخته شده اقدام و فرد خاطی به دادگاه معرفی می گردد.   وی تاکید کرد: اگر افرادی تمایل به داشتن ویلا یا زمینی در روستا ها را دارند بهتر است ابتدا ملک مورد نظر را از امور اراضی جهاد کشاورزی استعلام کنند اینکه افراد فروشنده با چرب زبانی اراضی کشاورزی را چسبیده به بافت می دانند و به زودی به بافت روستا الحاق می شود اصلا در حیطه مسئولیت آنان نیست و صرفا"قصدشان فروش اراضی کشاورزی با قیمت های نجومی به افرادی است که آگاهی لازم را ور مورد این قوانین ندارند. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید