Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@14:01:49 GMT

هنر آفریقا در طراحی رولزرویس

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۸۲۹

هنر آفریقا در طراحی رولزرویس

این ماشین به سفارش یک مشتری رولزرویس ساخته می‌شود و ماشین به نام این هنرمند ۸۴ ساله، فانتوم ماهالانگو نامیده شده است.

خریداران رولزرویس فانتوم می‌توانند داشبورد ماشین را با آثار هنری تزیین کنند

مشتریان رولزرویس می‌توانند در نسل جدید فانتوم اثری هنری را برای نمایش روی داشبورد سفارش دهند که معمولا توسط هنرمندان شناخته شده ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استر ماهالانگو، یکی از مهم‌ترین هنرمندان آفریقا است. او نقاشی را از ده سالگی آغاز کرده و آثارش را با الهام از سنت‌های قبیله نبیله در آفریقای جنوبی می‌کشد.

این اولین ارتباط خانم ماهالانگو با صنعت خودرو نیست. او چهار سال پیش یک ب‌ام‌و سری هفت را به سفارش کارخانه نقاشی کرد و فیات هم یک مدل ۵۰۰ خود را با آثار او تزیین کرده است.

کد خبر 484713 برچسب‌ها خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیوساینتیست، یک اصلاح در طراحی توربین‌ها با الهام از بال‌های کرکس آند می‌تواند انرژی تولیدشده توسط توربین‌های بادی را افزایش دهد.

تاکنون ویژگی‌های بال پرندگان که معمولا در بال‌های هواپیما استفاده می‌شوند، روی پره‌های توربین غول‌پیکر مورد استفاده در تولید برق، آزمایش نشده بودند.

خشایار رهنمای بهمبری در این‌باره گفت: جمع‌آوری داده‌های تجربی روی توربین‌های بادی مجهز به بال به‌دلیل اندازه آنها بسیار دشوار است. گروه تحقیقاتی بهمبری بال‌هایی را با الهام از سنگین‌ترین پرنده جهان، طراحی کردند. این پرنده می‌تواند مسافت‌های بسیار زیادی را با وجود وزنی بالغ بر ۱۵ کیلوگرم طی کند.

بیشتر بخوانید:

کشف سیارکی جالب که بچه ماه است!

یک شبیه‌سازی رایانه‌ای از جریان هوا از طریق یک توربین نشان داد که این بال‌ها به‌طور متوسط ۱۰درصد نیروی کشش را کاهش و بازده را افزایش می‌دهند. به گفته بهمبری،‌ این بال‌ها باعث می وشند توربین‌ها با به حداقل رساندن مقاومت، انرژی بیشتری جذب کنند.

یکی از محققان دانشگاه استرالیای جنوبی به نام پیتر ماژوسکی نیز معتقد است یافته‌های این محقق ایرانی از لحاظ مهندسی و آیرودینامیکی منطقی است، اما مقاوم‌سازی توربین ها ممکن است چندان عملی نباشد هرچند برای توربین های جدید افزودن این مدل بال‌ها باعث بهبود عملکرد می شود.

کد خبر 846736 برچسب‌ها آب برق تکنولوژی (فناوری) انرژی نو

دیگر خبرها

  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • مسابقه طراحی قطار در ازبکستان
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • ساختمانی که زیر یک تپه مصنوعی ساخته شد + فیلم
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • (تصاویر) اوراقچی‌های تهران؛ باغ‌هایی که گورستان ماشین شده‌اند
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده