Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال‌هاست که توسعه و پیشرفت اینترنت و راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین، گوشی‌های هوشمند را به مهم‌ترین ابزار برای همگام شدن با دنیای مدرن تبدیل کرده است. همه‌ی ما از صبح که چشم ‌باز می‌کنیم تا آخر شب که مجدد به رخت خواب می‌رویم از خواندن کتاب و پرداخت قبض برق گرفته تا سفارش آنلاین غذا برای ناهار و شاممان را با گوشی هوشمندمان انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیایید یک روز کاملاً معمولی را باهم مرور کنیم:

6 صبح روزمان را با قطع کردن ساعت هشدار گوشی که شب گذشته برای رفتن به سرکار تنظیم کرده بودیم شروع می‌کنیم، برای رفتن به محل کار تاکسی آنلاین می‌گیریم، در مسیر با گوشی هوشمندمان موزیک یا کتاب صوتی گوش می‌دهیم، کرایه تاکسی را به صورت آنلاین می‌پردازیم، ظهر برای ناهار با یک اپلیکیشن سفارش غذا به صورت اینترنتی غذای محبوبمان را سفارش می‌دهیم، در زمان استراحت به یک فروشگاه اینترنتی سر می‌زنیم و خرید می‌کنیم، بعد از کار در مسیر برگشت پرداخت‌های بانکی خود را با اپلیکیشن‌های گوشی انجام می‌دهیم، برای سفر آخر هفته به صورت آنلاین بلیط می‌خریم، با کمک اپلیکیشن‌ها بهترین رستوران‌ های تهران را برای دورهمی دوستانه‌ای که در پیش داریم، بررسی می‌کنیم، به رختخواب می‌رویم و ساعت هوشمند گوشی را مجدد برای فردا صبح تنظیم می‌کنیم و بعد از پاسخ دادن به پیام‌هایی که در طول روز داشتیم، کمی کتاب الکترونیک می‌خوانیم و می‌خوابیم.

باید بپذیریم که تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های آن به معنای واقعی زندگی ما را متحول کرده‌اند؛ و حالا که جایگاهشان را در زندگی ما یافته‌اند، بازهم لحظه‌ای را برای تغییر و تحول و توسعه از دست نمی‌دهند. هر روز اپلیکیشن‌های زیادی با اهداف مختلف برای پلتفرم‌های مختلف گوشی هوشمند چه اندروید و چه آی‌او‌اس ارائه می‌شود؛ اما در میان تمامی آن‌ها ما در این مطلب به معرفی 5 گروه از اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم که حضورشان برای زندگی در دنیای مدرن ضروری است.

اپلیکیشن سفارش غذا ، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها

همه‌ی ما فروشگاه‌های مطرح اینترنتی را می‌شناسیم. هدف این فروشگاه‌ها چیزی جز راحت کردن فرایند خرید برای ما نیست. کمتر از ده سال پیش اپلیکیشن‌های خرید و فروش اینترنتی به کالا ختم می‌شدند؛ اما حالا چند سالی است که پا را فراتر گذاشته‌اند و با فراهم آوردن امکان سفارش آنلاین غذا در ایران طرفداران زیادی پیداکرده‌اند.

کافی است یک گوشی هوشمند متصل به اینترنت داشته باشید، یک اپلیکیشن سفارش غذا نصب کنید و بدون اینکه قدمی بردارید در بین تمام رستوران‌های شهر بچرخید، منو همه رستوران‌ها را ببینید و درنهایت غذای مورد علاقه‌تان را از بهترین رستوران با بهترین قیمت سفارش دهد.

حالا بعد از گذشت حدود 20 سال از پیدایش اولین اپلیکیشن سفارش غذا در جهان، این سرویس‌های سفارش اینترنتی غذا در هر زمان از شبانه ‌روز و هر مکان که بخواهید به شما خدمات غذایی ارائه می‌دهند، دیگر کمتر کسی نگران گرسنگی و ضعف بعد از یک روز کسالت‌بار کاری است. زمان‌هایی که خسته به خانه برمی‌گردید و هیچ‌چیز برای شما مهم‌تر از خوردن یک وعده غذای درست و حسابی نیست باید از سامانه‌های سفارش آنلاین غذا تشکر کنید. خوشبختانه با وجود سرویس‌های سفارش غذا آنلاین، تمام کاری که شما باید انجام دهید، این است که یک اپلیکیشن سفارش غذا را روی گوشی هوشمندتان نصب کنید؛ سفارش غذای محبوبتان را از بین منو بهترین رستوران‌های شهرتان ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن غذا را درب خانه یا محل کارتان تحویل بگیرید.

شاید برایتان جالب باشد که اولین اپلیکیشن سفارش غذا را بشناسید. 20 سال پیش زمانی که waiter و grubhub به عنوان اولین وب‌سایت‌های سفارش اینترنتی غذا در آمریکا سر و صدا به پا کرده بودند؛ ظهور اولین گوشی‌های هوشمند و درنتیجه ارائه اولین اپلیکیشن‌ سفارش غذا این بازار را متحول کرد. Doordash برای اولین بار اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین را راه‌اندازی کرد؛ و در حال حاضر از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا در جهان است؛ اما این بازار در ایران چگونه بود؟

 هرچند از اولین سفارش آنلاین غذا در جهان بیش از دو دهه می‌گذرد، اما این سرویس برای ما ایرانی‌ها هنوز نوپاست. ایران تقریباً جز آخرین کشورهایی بود که به سیستم سفارش اینترنتی غذا پیوست. حدوداً اوایل سال 1388 بود که ما به لطف اولین وب‌سایت سفارش غذا توانستیم لذت سفارش آنلاین غذا آن‌هم در حالی که روی تختمان دراز کشیده و استراحت می‌کنیم را برای اولین بار تجربه کنیم.

سامانه‌های سفارش آنلاین غذا در ایران ابتدا کارشان را از بهترین رستوران ‌های تهران شروع کردند و کم‌کم به سمت دیگر کلان‌شهرهای رفتند. بهترین رستوران ‌های مشهد اولویت بعدی اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا بود و بعد از آن نوبت به رستوران‌های اصفهان و شیراز و تبریز رسید. حالا ما به لطف بهترین اپلیکیشن‌های سفارش غذا در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک هم امکان سفارش آنلاین غذا از منو بهترین رستوران‌ها را داریم.

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی، نیاز روزانه‌ی همه‌ی ما!

بعد از اپلیکیشن‌های سفارش اینترنتی غذا نوبت به اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی اینترنتی می‌رسد. احتمالاً شما هم تجربه‌های ناخوشایندی از منتظر ماندن برای تاکسی آن‌هم زیر باران در حالی که دیرتان شده باشد را دارید. شاید گاهی مجبور شده باشید به هزینه‌های گزاف و غیرمنطقی بعضی تاکسی‌ها تن دهید فقط برای اینکه زودتر به محل کارتان برسید. حالا چند سالی است که با گسترش کسب ‌و کارهای اینترنتی شاهد تاکسی‌های آنلاین هستیم. کافی است یک اپلیکیشن درخواست خودرو را روی گوشی هوشمندتان نصب کنید، مبدأ و مقصدتان را مشخص کرده و درخواست تاکسی آنلاین دهید. کرایه پیش از ثبت درخواست به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید آن را به صورت آنلاین هم پرداخت کنید.

اپلیکیشن رزرو و خرید بلیط

 

حتماً یادتان هست که تا چند وقت پیش برای اطلاع از یک قیمت پرواز باید تا یک آژانس هواپیمایی می‌رفتید! حالا به لطف اینترنت و اپلیکیشن‌های رزرو و خرید بلیط دیگر نیازی به داشتن لیستی از شماره تلفن‌های آژانس‌های مسافرتی ندارید. کافی است یک اپلیکیشن خرید بلیط آنلاین را روی گوشی خود نصب کنید تا هر زمان که دلتان خواست برای تدارک دیدن یک سفر برنامه بچینید. حتی بد نیست چند اپلیکیشن مرتبط در این زمینه را روی گوشی خود داشته باشید تا با چند کلیک ساده بهترین قیمت‌ها را برای خرید بلیط پرواز به مقصد موردنظرتان پیدا کنید. دیگر خرید و برنامه‌ریزی برای سفر هم مثل سفارش آنلاین غذا ساده و سریع است.

اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریاب

 

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که باید حتماً روی گوشی داشته باشید اپلیکیشن‌های مسیریاب است. این اپلیکیشن‌ها مانند گوگل‌مپس در خدمت شما هستند تا برای رسیدن به مقصدتان مخصوصاً در کلان‌شهرها بهترین مسیر را انتخاب کنید و به ترافیک‌های سنگین برنخورید. در زندگی‌های پرمشغله و شلوغ این روزها حتی نیم ساعت در ترافیک ماندن هم می‌تواند آدم را ساعت‌ها از زندگی‌اش عقب بیندازد. پس در اولین فرصت یکی از این اپلیکیشن‌ها را در گوشی خود نصب کنید و خود را از شر معطلی‌های این‌چنینی نجات دهید. این نقشه‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند برای پیدا کردن مکان‌ها و مشاغل مختلف در سطح شهر نیز راحت باشید. همین حالا بهترین رستوران های تهران را جستجو کنید و از این امکان لذت ببرید.

اپلیکیشن‌های پرداخت؛ با صف‌های طولانی خودپرداز خداحافظی کنید

 

چندین سال است که بانک‌ها سعی می‌کنند با در نظر گرفتن امکاناتی مانند تلفن‌بانک و یا کدهای مختلف انجام پرداخت‌های بانکی را برای مشتریانشان آسان کنند؛ اما آیا بهتر نیست به‌جای حفظ کردن چندین کد و تلفن برای خرید شارژ و پرداخت قبض از یک اپلیکیشن پرداخت بانکی استفاده کنید؟ یک‌بار برای همیشه اطلاعات کارت خود را در اپلیکیشنی که نصب می‌کنید وارد کرده و هر بار خیلی راحت تنها با واردکردن رمز دوم و cvv2 پرداخت‌های بانکی‌تان را انجام دهید. بعضی از این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند کیف پولتان را در دیگر اپلیکیشن‌ها نیز شارژ کنید تا خرید راحت‌تری داشته باشید. کافیست مثلا کیف پولتان را در اپلیکیشن سفارش آنلاین غذایی که روی گوشی دارید شارژ کنید و بعد خیلی راحت برای نهار یا شام غذا سفارش دهید.

تجربه‌ی زندگی روزمره‌ی شما با این اپلیکیشن‌ها چطور بوده است؟ فکر می‌کنید این اپلیکیشن‌ها زندگی ما را راحت کرده‌اند؟ یا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از وابستگی به تکنولوژی می‌ترسید؟

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سفارش آنلاین غذا سفارش آنلاین غذا سفارش اینترنتی غذا اپلیکیشن سفارش غذا اپلیکیشن های سفارش اپلیکیشن ها بهترین رستوران داشته باشید گوشی هوشمند یک اپلیکیشن روی گوشی رستوران ها خرید بلیط نصب کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد

ایتنا - گوگل در جدیدترین بروزرسانی خود برای اپلیکیشن تماس اندروید، ایموجی صوتی را برای برخی از کاربران فعال کرد.
شرکت گوگل در جدیدترین بروزرسانی خود، قابلیت عجیبی را برای برخی کاربران فعال کرده که ایموجی‌های صوتی نام دارد. این قابلیت در اپلیکیشن Phone در واقع افکت‌های صوتی استانداردی هستند که با انتخاب یکی از ۶ ایموجی تشویق، خنده، جشن، گریه، مدفوع و صدای تبل پخش می‌شوند.

گوگل در توضیح قابلیت جدید اپلیکیشن تماس می‌گوید: «شما می‌توانید احساسات و حالت‌های مختلف خود را با صداهایی مانند تشویق، خنده، گریه یا تبل تنها از طریق لمس تصویر هریک از ایموجی‌ها به طرف مقابل ابراز کنید.»

درواقع وقتی شما به عنوان تماس‌گیرنده یکی از ایموجی‌های صوتی را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن تماس گوگل انیمیشن کوتاهی را همراه با افکت صوتی به مدت چند ثانیه پخش می‌کند که در هر دو طرف تماس شنیده می‌شود.

طریقه فعال کردن این قابلیت برای کاربران اندروید اینگونه است که ابتدا وارد بخش عمومی (General) تنظیمات گوشی می‌شوید یا در صفحه اپلیکیشن تماس، روی بیشتر (More) می‌زنیذ تا گزینه ایموجی صوتی (Audio Emoji) را مشاهده کنید.

پس از فعال‌کردن، دکمه «ایموجی صوتی» در صفحه اصلی اپلیکیشن ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد با زدن روی آن، یکی از شکلک‌ها را انتخاب کنید تا صدای مرتبط پخش شود.

گوگل برای جلوگیری از پخش پشت سر هم صداها با ایجاد فاصله کوتاهی بین ارسال این ایموجی‌ها محدودیتی برای استفاده از این قابلیت درنظر گرفته است. 

در حال حاضر کمپانی گوگل آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Phone گوگل را در کانال بتا (نسخه ۱۲۸) دردسترس قرار داده تا برخی کاربران از آن استفاده کنند اما احتمالاً در هفته‌های آینده تمام کاربران امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!
  • چرا جنیفر انیستون در تیک تاک حساب کاربری ندارد؟
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد