Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@21:13:58 GMT

حضور پای صندوق‌های رای ضامن امنیت و آرامش

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۹۳۴

‍‍‍‍‍‍

رئیس مجلس حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای را ضامن امنیت و آرامش کشور دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، لاریجانی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات نقشه‌های دشمنان در تهدید و تحریم ایران را نقش بر آب می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید نشان دهیم که ملت در انتخابات شرکت دارند و این شرکت قدرتی برای حل مشکلات و جلوگیری از فشار‌های آمریکا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی لاریجانی با اشاره به اینکه اصولاً نهاد‌های نظام جمهوری اسلامی به وسیله انتخابات شکل می‌گیرند گفت: کارآمدی این نهاد‌ها به دو موضوع بستگی دارد که داشتن پشتوانه رأی قوی یکی از این نکات مهم است که قدرت و قوت بیشتری برای حل مشکلات ایجاد خواهد کرد و هر چه این پشتوانه ضعیف‌تر باشد قدرت تأثیرگذاری نهاد‌ها در کار‌ها کاهش خواهد یافت.

وی افزود: اگر قصد ما این است که مشکلات کشور که پیچیدگی‌هایی نیز دارد حل شود اولین مسأله قوی کردن پشتوانه نهاد‌های دموکراتیک در کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ویژگی‌های نامزد‌های انتخاباتی گفت: افرادی که انتخاب می‌شوند همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند باید متدین و خداترس باشند، زیرا این موضوع تأثیر بسیار زیادی در توجه نمایندگان به مصالح ملی دارد.   لاریجانی با بیان اینکه همه نمایندگان ممکن است متخصص نباشند افزود: این افراد باید ظرفیت استفاده از دیدگاه متخصصان را داشته باشند و این موضوع همیشه برای نظام جمهوری اسلامی مسأله رکنی و اساسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پشتوانه مردمی قوی تأثیر در حل مسائل دارد گفت: افرادی هم که انتخاب می‌شوند همان طور که رهبری فرمودند ویژگی‌هایی مانند کاردانی و صلاحیت دریافت نظریات تخصصی از بخش‌های مختلف را باید داشته باشند.

لاریجانی افزود: آمریکایی‌ها در این مقطع، چند وجه را دنبال می‌کنند یکی از این موضوعات تحریم هاست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما این حجم وسیع از تحریم‌ها را نداشتیم و نکته دیگر این است که فقط به تحریم‌ها بسنده نکرده اند همان طور که آقای پمپئو و افراد دیگر از آمریکایی‌ها خود را بر روی انتخابات متمرکز کرده اند و مردم را تشویق می‌کنند که در انتخابات شرکت نکرده و رأی ندهند.

وی گفت: موضوع دیگر مصاف ما در حال حاضر با آمریکا است که این مصاف بعد اقتصادی و سیاسی دارد و آن‌ها فشار را به ایران زیاد می‌کنند همان طور که در تحریم‌های اخیر فصل جدیدی باز کرده و بخش‌هایی از صنعت، معدن و کارخانجات را در لیست تحریم قرار داده اند.

لاریجانی با بیان اینکه ما برای موفقیت در مصاف با آمریکا با هزینه کم باید نشان دهیم ملت در انتخابات شرکت جدی دارند افزود: این موضوع قدرتی برای حل مشکل و جلوگیری از فشار‌های آمریکا است، زیرا آن‌ها در دو مسیر حرکت می‌کنند؛ مسیر اول حضور کمرنگ مردم در انتخابات است و مسیر بعدی نیز لطمه زدن به کارآمدی نظام خواهد بود که از این موضوع به عنوان ابزاری برای فشار بیشتر از نظر تحریم‌ها استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کاری که ما باید انجام دهیم این است که عکس این مطلب را انجام دادیم، ما با حضور بیشتر در انتخابات می‌توانیم کارآمدی این نهاد‌های حکومتی را افزایش دهیم تا آن‌ها در این قضیه خم شده و مجبور به تعویض مسیرشان شوند.

لاریجانی افزود: شرکت در انتخابات علاوه بر فلسفه اصلی نظام جمهوری اسلامی، حضور مردم در انتخابات می‌تواند تأثیر جدی در کارآمدی حکومت داشته باشد تا بتواند مشکلات مردم را حل کند. همچنین حل مسأله مناقشه ما برای این که حریفمان متوجه شود از این طریق نمی‌تواند کاری انجام دهد، حضور بیشتر مردم در انتخابات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لاریجانی رئیس مجلس انتخابات حضور مردم رئیس مجلس شورای اسلامی مردم در انتخابات تحریم ها نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود