Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، و با اشاره به آیه «وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّه» گفت: انتخابات ابعاد مختلفی دارد و همانطور که مقام معظم رهبری بیان فرمودند، اولین بعدی که در انتخابات مطرح و مهم می‌باشد، انتخابات، به‌عنوان یک حق برای مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او  بابیان اینکه مردم، خود باید سرنوشت شان را انتخاب کنند و رقم بزنند، افزود: استبداد از نظر اسلام مردود است و لذا در آیه‌ی ۱۵۹ سوره‌ی آل‌عمران، خداوند متعال به پیامبر (ص) امر می‌کند که با مردم در مورد مسائل مربوط به جامعه و نظام اسلامی مشورت کند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه انتخابات علاوه بر اینکه حق است، یک تکلیف شرعی به عنوان بعد دوم، نیز به حساب می‌آید، ادامه داد: طبق فرمایشات پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ؛ یعنی هرکدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد»، همه‌ی مردم در اداره‌ی جامعه وظیفه‌دارند. انتخابات، نمایش قدرت ملی و بین‌المللی است   آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه استبداد منفور است و قابل‌قبول نیست، لذا انزوا و عدم مسئولیت نیز منفور می‌باشد، در تشریح بعد سوم انتخابات، تصریح کرد: انتخابات یک وظیفه‌ی ملی و بین‌المللی است ومردم نقش خود را با حضور در آن درصحنه‌ی ملی و بین‌المللی ایفا می‌کنند.
مدیر حوزه علمیه خراسان، بابیان اینکه چشم همه‌ی مردم دنیا چه دوست و چه دشمن، به حضور مردم در عرصه‌ی انتخابات دوخته‌شده است، گفت: حضور یکپارچه مردم با هر گرایش و از هر نحله و فرقه‌ای، دشمن را مأیوس و وادار به عقب‌نشینی می‌کند تا شر او از جامعه اسلامی کوتاه شود.
آیت‌الله عاملی با تأکید بر حضور یکپارچه و همیشه درصحنه‌ی مردم ولایتمدار ایران، بیان کرد: حضور یکپارچه ملت، دوست را دلگرم و حرکت بزرگ و تعیین‌کننده‌ی عزت، عظمت و افتخارآفرین درصحنه‌ی بین‌المللی را تقویت می‌کند و ایستادگی و مقاومت را جان و روح تازه می‌بخشد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بابیان اینکه بعد دیگر پس از حضور مردمی و اراده برای انتخاب، شناخت فرد اصلح است، ابراز کرد: اگر انتخاب مردمی، منجر به انتخاب اصلح شود آن‌وقت نقش انتخابات و خروجی آن، یک مجلس اصلح و شایسته‌ی اسلام و نظام اسلامی خواهد بود.   نماینده باید شجاع باشد   آیت‌الله عاملی در ادامه با بیان اینکه مردم در انتخاب باید دقت کنند که نامزد انتخاباتی، ویژگی‌های لازم برای نماینده شدن را داشته باشد، با طرح این سؤال که «رسالت یک نماینده چیست؟»، تصریح کرد: روشن است که مجلس به‌عنوان قوه‌ی مقننه در قانون‌گذاری مبتنی بر دو امر " دیانت" و " حفظ مصالح مردم" تعیین‌شده است و قانون‌گذاری نیز بر دو رکن " دین" و " مردم" استوارمی باشد که با توجه به این مسئله، ویژگی‌های اصلح، برای ما مشخص می‌شود.
آیت‌الله عاملی، تدین، اخلاص، مردمی بودن، تخصص، تعهد و خادم ملت بودن را به‌عنوان ویژگی‌های فرد اصلح معرفی کرد و افزود: یک نماینده باید نیاز‌ها و چالش‌ها و موانع پیش رو را بشناسد و برای آن راه حل ارائه کند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: فرد اصلح در شرایط فعلی باید در راستای صیانت از عزت، عظمت، افتخار و سربلندی جامعه بکوشد و اولویت‌ها را در نظر بگیرد که مهمترین آن‌ها رفع معضلات و مشکلات معیشتی مردم، کارآفرینی و حفاظت از فرهنگ دینی است.
آیت‌الله عاملی بابیان اینکه نماینده‌ی اصلح باید به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کند، لذا فرد منتخب می‌بایست شجاعت لازم را در این امر داشته باشد و به تعبیر معروف، نماینده باید شجاع باشد، تصریح کرد: در شرایط فعلی اگر نماینده همه‌ی خوبی‌ها را داشته باشد، ولی شجاع نباشد نمی‌تواند نقش و وظیفه‌ی دینی و ملی خود را به‌خوبی ایفا کند و دلسوزانه و دغدغه‌مند در جهت ایفای نقش خود در رابطه با جامعه، حل مشکلات آن و صیانت از مردم در برابر تهاجمات گوناگون نظامی، اقتصادی و فرهنگی بایستد.
مدیر حوزه علمیه خراسان، در پایان مطرح کرد: امید است همه با رفتن به پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح، وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهیم.   انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه خراسان صندوقهای رای مجلس یازدهم انتخابات 98 حوزه علمیه خراسان ملی و بین المللی آیت الله عاملی درصحنه ی فرد اصلح ی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

استاندار لرستان از برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات لرستان، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات، اضافه کرد: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده‌ است.

مشارکت 47درصدی مردم لرستان در انتخابات + جزئیات

استاندار لرستان عنوان کرد: فرآیند آموزشی برگزاری انتخابات الکترونیکی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز این استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های لازم برای انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات در صداوسیمای لرستان تدارک‌ دیده شده‌ است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پرشور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • خزعلی: صدای فلسطین نباید خاموش شود
  • واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!