Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@20:30:11 GMT

طرز تهیه کباب دیگی مازندران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۵۹۳۲

طرز تهیه کباب دیگی مازندران

یکی از مشکلات برخی از آپارتمان‌ها تهیه و طبخ کباب است. وقتی که معمولاً کباب روی ذغال طبخ می‌شود خیلی خوشمزه‌تر است ولی در صورت عدم دسترسی به آن بهترین راه، تهیه کباب دیگی (کباب تابه‌ای) است که خیلی هم پر طرفدار است.


پخت کباب دیگی مازندران:


مواد لازم برای کباب دیگی مازندران:
گوشت ران گوسفند ۱ کیلو
پیاز ۱ عدد
سیر ۶ حبه
گوجه فرنگی ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
رب نارنج ۱ قاشق غذاخوری
آلو بخارا ۵ عدد
آلوچه برغانی ۸ عدد
آلو قرمز یا گوجه سبز محلی ۸ عدد
نمک و فلفل به میزان لازم



طرز تهیه کباب دیگی مازندران:

برای پخت کباب تابه‌ای مازندرانی، ابتدا گوشت را به تکه‌های بزرگ قسمت کنید سپس وسط هر تکه را یک شکاف کوچک بزنید و یک حبه سیر را داخل این شکاف‌ها قرار بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیاز را ریز خرد کنید و با کمی روغن تفت بدهید، سپس گوشت را اضافه کنید تا حدی که روی آن طلایی شود سرخ کنید، سپس گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت بدهید و بعد داخل گوشت سیر‌های باقیمانده و آب را بریزید (میزان آب باید به حدی باشد که روی گوشت را بگیرد) در ظرف را بگذارید تا کاملا بپزد.



بعد از گذشت نیم ساعت آلو بخارا، آلو برغانی و گوجه سبز را اضافه کنید و به مدت چند ساعت در ظرف را بگذارید تا کاملا بپزد بعد از پخت رب گوجه فرنگی را سرخ کنید و به همراه رب نارنج و نمک و فلفل به خورش اضافه کنید سپس شعله را کم کنید و بگذارید تا روغن بیاندازد. غذا حاضر است!



پخت کباب تابه‌ای به روش معمول:

مواد لازم برای ۵ نفر:
گوشت سردست گوساله ۵۰۰ گرم
گوشت قلوه گاه گوسفندی ۲۰۰ گرم
پیاز (چرخ شده) ۲۰۰ گرم
روغن یک پیمانه کوچک
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
تخم مرغ ۱ عدد
زعفران آبکرده ۲ قاشق سوپخوری



طرزتهیه کباب دیگی:

ابتدا گوشت قلوه گاه و سردست را یک بار نمک بزنید و به مدت ۴ الی ۵ ساعت در یخچال نگهداری کنید.



سپس پیاز را چرخ کرده، آب پیاز را بگیرید به طوری که خیلی خشک نشود و خیلی هم آب نداشته باشد.



گوشت را ۲ الی ۳ بار با دنده‌ی ریز چرخ گوشت، چرخ کنید و سپس پیاز را به گوشت اضافه کنید و فلفل سیاه، زعفران و تخم مرغ را اضافه کنید و دو سه بار با دنده ریز چرخ گوشت، چرخ کنید و کاملا ورز دهید تا چسبندگی کامل را داشته باشد.



بعد کف تابه را با کمی روغن چرب کنید گوشت را در تابه به قطر نیم سانت تا یک بند انگشت پهن کنید، بعد آن را با کفگیر چوبی حالت بدهید و برش دهید تا برش‌ها به شکل کباب سیخی در آیند.



دقت داشته باشید که حرارت نباید خیلی زیاد باشد تا روی کباب شما برشته شود و مغز آن خام بماند و یا نباید حرارت آن قدر کم باشد که کباب شما آب بیندازد. (تقریبا مانند کباب شامی باید سرخ شود) اگر دوست داشتید می‌توانید در تابه را بگذارید و زیر آن را کم کنید تا آب بیاندازد و مغز پخت شود و بعد در آن را بردارید تا سرخ شوند.


توصیه و نکات در مورد کباب تابه ای:

گوشت را ۲ بار با دنده ریز چرخ گوشت چرخ کنید.



آب پیاز را کامل بگیرید. پیاز را ۲ ساعت زودتر چرخ کنید، روی آن را بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید.



منبع: بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر آشپزی غذای سنتی کباب کباب تابه ای تهیه کباب دیگی اضافه کنید کباب تابه ای اضافه کنید گوجه فرنگی چرخ کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به میزان جوجه‌ریزی استان در فروردین سال‌جاری با بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه از افزایش ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدعباس حسینی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵۰ تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری می‌شود، اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد مازندران بدون محدودیت و با قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و ۸۶۴ تن گوشت مرغ منجمد خرید و در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شود تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار عرضه شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی استان در فروردین سال‌جاری بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بود که ضمن ثبت رکورد جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی ادامه داد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در استان و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳ هزار تومان در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در مازندران خواهیم بود.

کد خبر 748816

دیگر خبرها

  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران