Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@05:44:53 GMT

ترس از کرونا بازار اوپک را به هم ریخت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۴۰۲

ترس از کرونا بازار اوپک را به هم ریخت

 

به گزارش تابناک به نقل از میزان، چین یکی از بزرگترین واردکننده محموله‌های انرژی در دنیا این روزها با بیماری کرونا مواجه شده است که علاوه بر تاثیرات منفی بر سلامت جامعه با کاهش فعالیت‌های اقتصادی نیز مواجه است.

از زمان شیوع کرونا میزان درخواست برای نفت خام با کاهش روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای مواجه شده است، این کاهش غیرمنتظره باعث تشکیل جلسه فوق العاده در اسفند ماه شده است به نظر می‌رسد تولیدکنندگان نفت بار دیگر برای تعادل عرضه و تقاضا میزان نفت تولید را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدف اوپک به تعادل رساندن میزان تقاضا و عرضه برای خرید نفت خام است
محمدعلی خطیبی، نماینده پیشین ایران در اوپک با اشاره به تاثیر کرونا بر بازار نفتی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش قیمت نفت طی روزهای اخیر، شیوع بیماری کروناست که میزان تقاضا نفت در بازارهای جهانی را با کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای مواجه کرده است به ویژه در کشور چین که موتور تقاضا برای دریافت مواد اولیه است.

نماینده پیشین ایران در اوپک تصریح کرد: با توجه به عبور از فصل زمستان تقاضا فصلی نیز کاهش می‌یابد، مصادف شدن تاثیرات منفی کرونا و عبور از فصل سرما احتمال کاهش قیمت نفت وجود خواهد داشت.

وی افزود: اجلاس فوق العاده اوپک در ماه مارس تصمیم‌هایی در خصوص کاهش تولید نفت گرفته خواهد شد و طی جلسات گذشته تعهد کاملی به این تصمیمات وجود داشته، اما به دلیل عدم پیش بینی کرونا میزان تولید منطبق بر آن کاهش نیافت.

خطیبی بیان کرد: بازار نفتی با عدم تعادل به سمت اضافه عرضه متمایل است که این موضوع می‌تواند قیمت نفت را کاهش دهد.

نماینده پیشین ایران در اوپک افزود: اجماع جهانی برای کنترل ویروس کرونا وجود دارد، اما در صورت گسترش این ویروس به کشورهای پرمصرف می‌تواند بر تقاضا تاثیر گذار باشد.

وی ابراز کرد: هدف اوپک به تعادل رساندن میزان تقاضا و عرضه برای خرید نفت خام است و اصولا به دنبال دیکته کردن قیمت نفت در بازار نیست و در صورت کاهش تولید به اهداف خود خواهد رسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کرونا اوپک نفت قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند.

خلیل احمد سلامی امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در جلسه با مسئولین ایمنی استان اظهار کرد: ایمنی و بهداشت کار از مهمترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، ۱۰ درصد کاهش یافت.

سلامی از فعالیت ۳۹۶ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم‌سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد.

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه باز هم ریخت
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش