Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با شبکه «تی آر تی» تصریح کرد که ترکیه قصد دارد ارتباطات خود با روسیه را برای حل مسئله «ادلب» تقویت کند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین در ادامه افزود که تشدید تنش‌ها در ادلب به توافقات «آستانه» و «سوچی» درباره اوضاع سوریه لطمه وارد می‌کند.

وی در این خصوص توضیح داد: «ما نمی‌توانیم بگوییم که کارآمدی و عملکرد فرایند سوچی و آستانه متوقف شده است، اما می‌توانیم بگوییم که آسیب‌هایی به آن وارد آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون نهایت تلاش خود را برای متوقف کردن رژیم اسد (رئیس‌جمهور سوریه) در میز مذاکره و در محل (سوریه) به کار خواهیم گرفت».

چاووش اوغلو ضمن انتقاد از عملیات ارتش سوریه در ادلب مدعی شد: «حملات این رژیم (دولت سوریه) اجرای توافقات در قالب سوچی و آستانه را پیچیده کرده است».

وی در خصوص تقویت روابط روسیه و ترکیه درباره سوریه ادامه داد: «ما عقاید و تفکرات خود را به طرف روس ابلاغ کرده‌ایم و ما ارتباطات خود را در روز‌های آینده تقویت خواهیم کرد. ما به نتایج مطلوب دست پیدا نکرده‌ایم بنابراین شاید، نشستی بین رؤسای جمهور ترکیه و روسیه (درباره سوریه) انجام بگیرد».

اظهارات چاووش اوغلو در حالی مطرح شده است که وزارت خارجه ترکیه اوایل امروز (پنجشنبه) ضمن تأیید نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه برای بررسی اوضاع سوریه تأکید کرد که سه کشور در حال رایزنی در خصوص زمان برگزاری این نشست سه‌جانبه هستند.

پیش از این روز گذشته (چهارشنبه)، «میخائیل بوگدانوف»، معاون رئیس جمهور روسیه در امور غرب آسیا و معاون وزیر خارجه این کشور از نشست سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای بررسی اوضاع سوریه در روز‌های آینده خبر داده بود و گفت که تهران ماه مارس (اسفند ماه) میزبان این نشست خواهد بود و در این نشست، رؤسای جمهور سه کشور یادشده شرکت خواهند کرد.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد که در صورت موافقت ریاست جمهوری ترکیه، این نشست ابتدای ماه مارس (۲۰ روز دیگر) برگزار خواهد شد.

اوضاع شمال سوریه به ویژه استان ادلب این کشور طی بیش از یک ماه گذشته، با آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه و موفقیت‌های آن متشنج است. این تنش‌ها بعد از آن افزایش یافت که نیرو‌های ارتش سوریه و ترکیه با یکدیگر درگیر شدند و مواضع طرف مقابل را هدف قرار دادند.

روسیه به عنوان یکی از سه کشور ضامن گفتگو‌های آستانه، گفته است که ارتش سوریه ۹۰ درصد خاک این کشور را آزاد کرده و پیشروی‌های نیرو‌های سوری در حلب وادلب زمینه را برای اجرای توافق سوچی فراهم کرده است. این پیشروی‌ها، ترکیه را از آنجایی که حامی گروه‌های مسلح است، خشمگین کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر پارسی خبر روسیه چاووش اوغلو ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • بایرن مونیخ به دنبال جذب یوناتان تا
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه