Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به کرمان گفت: ارائه خدمات قضایی به مردم در استان کرمان تسهیل می‌شود. ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یدالله موحد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با موضوع دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به کرمان اظهار داشت: یکشنبه گذشته همزمان با اربعین شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی مردم استان کرمان بعد از 20 سال شاهد سفر رئیس قوه قضائیه به استان کرمان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه رئیس قوه قضائیه سخنران ویژه مراسم اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و در این سفر برنامه‌های دیگری نیز برگزار شد گفت: دیدار با خانواده‌های جانباختگان مراسم تشییع شهدای مقاومت در کرمان نیز انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه جلسه‌ای با قضات استان برگزار شد و دادگستری استان گزارشی کاری از فعالیت‌های قضایی استان تقدیم کرد افزود: جلسه شورای قضایی استان نیز برگزار شد و مشکلات دادگستری استان و سازمان‌های تابعه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی که در این جلسه گرفته شد که برای استان بسیار مورد اهمیت است.

روضه‌خوانی رئیس قوه‌قضائیه در اربعین حاج قاسم + فیلمرئیس قوه قضائیه در ‌کرمان: منطقه باید از وجود آمریکایی‌ها پاکسازی شود / اگر آهنگی از فساد ببینیم ‌برخورد می‌کنیمرئیس قوه قضائیه با برخی از «خانواده‌های جان‌باختگان مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی در کرمان» دیدار کرد + تصاویر‌رئیس قوه قضائیه با خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دیدار و گفت‌وگو کرد

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به کرمان به‌زودی آغاز می‌شود گفت: با اجرایی شدن این مصوبات خدمات قضایی به مردم در استان کرمان تسهیل می‌شود و در این سفر 14 نفر قاضی به‌عنوان دادرس علی‌البدل در حوزه‌های قضایی مختلف و 5 نفر قاضی به شوراهای حل اختلاف اختصاص داده شد.

موحد با عنوان اینکه فقط 43 درصد از پست‌های اداری استان کرمان تصدی دارند افزود: مصوب شد به منظور رفع نیازهای ضروری کادر قضایی استان در دادگا‌ه‌های بدوی و تجدیدنظر راهکارهای تشویقی مدنظر قرار بگیرد تا قضات کرمان شاغل در سایر استان‌ها به کرمان بیایند.

وی مهمترین تصمیم این سفر را در ارتباط با مناطق محروم عنوان کرد و گفت: مقرر شد با بررسی کارشناسی شهرستان‌های شرقی و جنوبی استان کاملا محروم شناخته شود و قضات و کارکنان این شهرستان‌ها از مزایای مناطق محروم برخوردار شوند تا انگیزه حضور قضات در مناطق محروم فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مقرر شد در بخش‌های مختلف اداری 135 نفر کارمند جذب دستگاه قضایی در استان کرمان شود افزود: در امور عمرانی نیز مصوباتی داشته‌ایم و مقرر شد ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب در شهرستان رفسنجان احداث شود.

وی از احداث مجتمع قضایی شهید سلیمانی در شهرک الغدیر کرمان به مساحت 4 هزار متر مربع خبر داد و گفت: عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز شده و احداث دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بم با زیربنای بیش از دو هزار متر مربع انجام می‌شود.

موحد با اشاره به اینکه دادگاه عمومی شهرستان رابر که 30 درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل شده و اعتبار آن اختصاص پیدا کرده است افزود: احداث ساختمان دادگاه عمومی بخش اسماعیلیه شهرستان جیرفت نیز اجرایی شده و ساختمان دادگاه عمومی شهرستان فاریاب با متراژ 700 متر‌مربع احداث می‌شود.

وی از احداث 9 واحد منازل مسکونی در مناطق محروم استان با اعتبار سه میلیارد و 240 میلیون تومان خبر داد و گفت: از محل بودجه ملی نیز تعهد شد که با پیگیری لازم دادگاه عمومی شهر ماهان، شهرستان منوجان، بخش بروات شهرستان بم و بخش نوق شهرستان رفسنجان توسعه پیدا کرده و احداث شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با عنوان اینکه دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای خرید تجهیزات اداری و دو میلیارد تومان برای خرید تجهیزات فناوری اطلاعات سیستم قضایی استان اختصاص داده شد افزود: اعتبار لازم برای خرید 20 دستگاه خودروی سواری سمند نیز اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه هفته قوه قضائیه سال آینده سومین جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان برگزار می‌شود گفت: رئیس قوه قضایی ارتباط با نخبگان در قشرهای مختلف را به طور جدی دنبال می‌کند که از جمله این نخبگان اصحاب رسانه است و می‌خواهیم جزو اولین استان‌هایی باشیم که یک گروه رسانه‌ای در کنار ما قرار بگیرد و از آنها مشاوره و همفکری بگیریم.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان کرمان سفر رئیس قوه قضائیه استان کرمان دادگاه عمومی قضایی استان مناطق محروم حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم تا مردم ذی‌نفع نهایی باشند

محمدباقر قالیباف در نشست با اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین با بیان اینکه تشکیل هیأت تطبیق مصوبات یکی از اصول قانون اساسی است که می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد، افزود: بنده از روز اول خودم را مکلف دانستم که هر چه این جمع تصمیم گرفت، همان را مبنا قرار دهم و حتی توصیه‌ای هم نداشتم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که موضوعات در هیأت تطبیق سیاست زده شود، ادامه داد: خدا را شاکریم که مسائل با دقت و به‌صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت تا امور به دور از هرگونه سیاست زدگی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بارها به نمایندگان تأکید کردم که بار دولت، بار سنگینی است و هرچقدر بتوانیم تسهیل‌گری برای پیشرفت کار دولت انجام دهیم تا مردم ذی نفع نهایی باشند، باید انجام دهیم که از این دقت اعضای هیأت باید تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این جلسه در دوره یازدهم آخرین جلسه‌ای است که برگزار می‌شود، از اعضای هیأت تشکر کرد و گفت: تشکر ویژه‌تری هم از کارگروه ویژه دارم که مصوبات خارج از دولت که به کارگروه ارسال می‌شد را بررسی می‌کردند تا تبعات حقوقی این مصوبات نیز مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اولاً برای این موضوعات فوری که عمدتاً در شورای عالی اقتصادی و جلسات سران قوا اتخاذ می‌شد، قید زمانی در نظر گرفتیم و ثانیاً از دولت درخواست کردیم اگر به این مصوبه برای دائمی شدن نیاز دارد، لایحه به مجلس ارائه کند. اگر اجرای این مصوبات زمان بر باشد، بی قانونی در کشور ایجاد می‌کند.

قالیباف اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس به لحاظ تخصصی روی موضوعات کار می‌کرد اما من می‌خواستم به لحاظ حقوقی نیز مصوبات خارج از دولت را مورد بررسی قرار دهند تا عارضه کمتری داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترکیب هیأت تطبیق تصریح کرد: وقتی به ترکیب این هیأت نگاهی می‌اندازیم، در می‌یابیم که این جمع به حد کفایت صلاحیت اظهار نظرهای حقوقی در هر حوزه‌ای را دارد و موجب اعتبار مجلس است.

وی یادآور شد: به دوستان دولت و رئیس هیأت تطبیق نیز بارها گفته‌ام که تا جایی که می‌شود با هم گفت‌وگو داشته باشند و پس از حکم اولیه فرصت برای اصلاح داده شود و من حتی سلایق شخصی خودم در حد مدیریتی را هم اعمال نکردم و نظرم، نظر هیأت تطبیق بوده است.

در این نشست برخی از اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در سخنانی کوتاه به بیان نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خدمات ویژه امداد کرمان موتور
  • اژه‌ای: قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران احتراز داشته باشد
  • مهمترین دستاوردهای دولت در سه سال اخیر در قم
  • قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم تا مردم ذی‌نفع نهایی باشند
  • بازدید رئیس کل دادگستری البرز از بیمارستان امام کرج
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه