Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:14:11 GMT

مردم ایران اجازه ترسیم آینده به دشمنان را نمی‌دهند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۳۲۲

مردم ایران اجازه ترسیم آینده به دشمنان را نمی‌دهند

ایسنا/زنجان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: مردم ایران با حضور در انتخابات، اجازه ترسیم آینده به دشمنان را نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در جمع خبرنگاران، با اشاره به انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: مردم هر کشور، سرنوشت‌ساز مملکت خود هستند و اجازه نمی‌دهند که بیگانگان در سرنوشت کشور دخالت کنند و بدون شک، مهم‌ترین و ضروری‌ترین پیش‌نیاز برای تکوین مجلس در تراز انقلاب، راهیابی نمایندگانی در تراز ملت انقلابی ایران و شاخص‌های انقلابی به مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به ویژگی‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی، ادامه داد: نظام اسلامی دارای ارکان اساسی است و همه این ارکان در قالب قانون اساسی حول محور ولایت‌فقیه انجام وظیفه می‌کنند و در طول تاریخ انقلاب و در هر مقطعی که این ارکان همراه با رهبری بوده‌اند، نه تنها موجب حرکت و پیشرفت چشمگیر نظام و کشور بوده‌اند، بلکه سبب شده تا دشمنان نتوانند ذره‌ای در پیاده‌سازی و اجرای نقشه‌های شوم خود موفق شوند که در این رابطه، مجلس جزو ارکان اصلی نظام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را بر عهده دارند، افزود: نخستین و مهم‌ترین مولفه یک نماینده در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران این است که باید از حوزه فعالیت‌های مجلس و وظایف آن آگاهی کاملی داشته باشد و در دوران نامزد شدن و انتخابات، از تبلیغات سالم و ساده و به دور از تخریب دیگران استفاده کند؛ در واقع باید از ارائه وعده‌های خارج از حوزه وظایف نمایندگی مجلس شورای اسلامی، بپرهیزد.

بیگدلی تصریح کرد: مؤلفه دیگر یک نماینده، انقلابی بودن، معنویت‌گرایی، بینش توحیدی، دوری از اشرافی‌گری یا حتی داشتن تفکر اشرافی‌گری و همچنین استکبارستیز بودن است؛ پس نماینده تراز انقلابی باید از عمق جان و دل به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و همچنین آرمان‌های آن معتقد باشد و به رای مردم به عنوان یک سرمایه اجتماعی و حق‌الناس احترام بگذارد و بداند که در صورت راه یافتن به مجلس، از اعتماد مردم هیچ‌گاه جز جهت منافع مردم، بهره نگیرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بصیرت و دشمن‌شناسی را دیگر مولفه یک نماینده تراز انقلاب اسلامی دانست که باید بصیرت لازم برای تشخیص دوستان و دشمنان را داشته باشد، یادآور شد: حدود و اختیارات یک نماینده در یک نگاه کلی قانون‌گذاری و نظارت است که نماینده باید با همه قوا، قوانینی را تصویب کند تا بتواند به مطالبات مردم پاسخ بدهد.

وی افزود: نماینده مجلس در بعد نظارت، ناظر بر رفتار دولت و قوه‌ قضاییه است تا دستگاه‌های اجرایی اگر در پیگیری مصوبات مجلس کوتاهی کنند، بازخواست شوند. وظایف مجلس تنها به تصویب قوانین محدود نمی‌شود، بلکه کارهای دیگری را نیز از طرف مردم و برای مردم می‌تواند انجام دهد.

این مسئول با اشاره به دیگر وظایف مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: دادن رای اعتماد به وزیران، سوال کردن از رئیس‌جمهور و وزیران از دیگر وظایف نماینده است که می‌توانند مشکلات کشور و حوزه انتخابیه خود را از رئیس جمهور و وزیران مربوطه سوال کرده و آن‌ها را پیگیری کند همچنین یکی از اختیارات مسلم مجلس و نمایندگان استیضاح رئیس‌جمهور و وزیران است هنگامی که تعدادی از نمایندگان به این نتیجه رسیدند که رئیس‌جمهور و وزیر در کار خود موفق نیست و منافع کشور در خطر افتاده است می‌تواند با اهرم استیضاح مسئولان اجرایی کشور را بازخواست کند.

بیگدلی تصریح کرد: نمایندگان مجلس این اختیار را دارند که در مورد مسائل مهم کشور تحقیق و بررسی کنند و برای رسیدگی به مشکلات سازمان‌ها و شکایت‌های مردم هیئت‌هایی را تشکیل دهند. نمایندگان می‌توانند از این راهکار قانونی استفاده کرده و با نظارت بیشتر بر مصوبات مجلس کشور را در راه پیشرفت کمک کنند و نیز رسیدگی به شکایت مردم از دیگر وظایف نمایندگان است.

وی با بیان اینکه نماینده تراز انقلاب باید از جنس مردم و همراه با مردم باشد، گفت: نماینده باید مردم را مشاهده و در بین آنان زندگی کنند که اگر این چنین باشد قطعا معضلات بسیاری در کشور حل می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به موارد مطرح‌شده در رابطه با تحریم صندوق‌های رای، اظهار کرد: این سخن در مرحله اول مورد قبول نیست؛ چراکه در طول ۴۱ سال گذشته مردم با اتحاد و وحدتی بی‌نظیر در همه برهه‌های حساس، همواره پای نظام و انقلاب و پشتیبان ولایت‌فقیه بوده‌اند که نمونه این وحدت در مراسم تشییع سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه امسال نمایان شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین ترغیب و تشویق برای عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای نقشه آشکار دشمن در جهت اختلاف افکنی و شبهه پراکنی است که مسلما ملت بابصیرت و صبور ایران اجازه نخواهند داد که بیگانگان برای آینده کشور تصمیم گرفته و سرنوشتی مبهم را رقم بزنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سپاه انصار المهدی استان زنجان مجلس شورای اسلامی نماینده تراز انقلاب رئیس جمهور یک نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مسؤل مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسن رستگار پناه افزود: خدمات ارزشمند شهدای گرانقدر در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی خدماتی ارزشمند و بزرگ است که ما باید همواره قدردان نقش بی بدیل شهیدان در امنیت روز افزون جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با اشاره به فتنه‌های دشمنان در ضربه زدن به انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان این نظام با طراحی‌ها و توطئه‌های مختلف یک روز با داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری و روز دیگر با ایجاد فتنه، اغتشاش و ترویج فرهنگ بی حجابی و بد حجابی در داخل کشور را می‌آوردند و باید مردم ولایتمدار کشورمان بویژه جوانان و نوجوانان مومن ایران اسلامی هوشیار و با بصیرت باشند تا توطئه‌های آنان خنثی و نابود شود.

سردار سرتیپ رستگار پناه با تاکید بر آمادگی و اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، سپاه، بسیج و ارتش افزود: دشمنان در برابر قدرت نظامی ایران اسلامی ناتوان هستند و به همین سبب می‌کوشند از طریق جنگ نرم رسانه‌ای فرهنگی، بویژه فرهنگ ابتذال بی حجابی به کشور ضربه بزنند که باید در برابر آنان هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: عملیات بزرگ و به یاد ماندنی وعده صادق در واقع پاسخ محکم و دندان شکن به تعرض رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک ایران اسلامی بود.

دیگر خبرها

  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند