Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@05:08:02 GMT

مسافران جدید مترو در ایستگاه کیانشهر

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۸۵۴

مسافران جدید مترو در ایستگاه کیانشهر

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: محله کیانشهر در مجاورت چند شبکه بزرگراهی از جمله آزادگان، بعثت و امام علی (ع) قرار دارد، اما در زمینه حمل و نقل عمومی شرایط مناسبی تا به امروز نداشته و حالا با راه اندازی ایستگاه مترو در این محله، شرایط تا حدودی تغییر کرده است. این ایستگاه در روزهای اخیر به بهره برداری رسمی رسیده و مسافرگیری این ایستگاه باعث خوشحالی ساکنان این محله شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آ

کیانشهر، دومین ایستگاه منطقه ۱۵

اکنون غرب منطقه ۱۵ وضع نسبتا خوبی در خصوص استقرار ایستگاه‌های مترو دارد. «مسعود لواف زاده» معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۵ در این‌باره می‌گوید: «خط ۶ مترو تهران یک خط درون شهری است که از ایستگاه دولت آباد آغاز و پس از عبور از ایستگاه‌های کیانشهر، بعثت و میدان شهدا به میدان امام حسین (ع) می‌رسد. با توجه به وجود شهرک‌های مسکونی متعدد در محله کیانشهر  مسافران زیادی از خدمات مترو بهره مند می شوند. در حال حاضر هم منطقه ۱۵، ۲ ایستگاه مترو بعثت و کیانشهر را دارد که ایستگاه کیانشهر به عنوان دومین ایستگاه مترو منطقه ۱۵شناخته می‌شود و در تقاطع خیابان‌های صالحی و عزیزخانی قرار دارد.»

راه اندازی آسانسورها تا ۳ ماه آینده

ایستگاه مترو کیانشهر با زیر بنای بیش از ۱۰ هزار متر مربع و طول سکوی ۱۴۰ متر مربع ۶ دستگاه پله برقی دارد که در حال حاضر مسافران این خط می‌توانند از آن استفاده کنند.
«ناهید شهبازی» یکی از اهالی محله کیانشهر که اولین سفر درون شهری خود را از ایستگاه مترو کیانشهر آغاز کرده در این باره می گوید:‌ «تمام امکانات برای سفر بدون دردسر مسافران مهیا بود اما یکی از نکات مهمی که باید مسئولان در نظر داشته باشند، راه اندازی آسانسورهای ایستگاه مترو کیانشهر است که با پیگیری متوجه شدم آسانسورهای این ایستگاه همچنان در حال نصب است و تا ۳ ماه دیگر برای تردد افراد کم توان راه اندازی می‌شود.» این شهروند ساکن محله کیانشهر از  راه اندازی این ایستگاه خشنود است و می گوید: افتتاح این ایستگاه اهالی را از سردرگمی و بلاتکلیفی نجات داده است.»  

کد خبر 485275

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله کیانشهر ایستگاه مترو راه اندازی منطقه ۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مقرر شد از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوای دیگر در استان راه‌اندازی شود، گفت : مجموع اعتباراتی که برای این ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده حدود ۴۰ میلیارد ریال بود که تاکنون تنها ۱۵ میلیارد ریال آن را دریافت کرده ایم.

وی افزود: با این اعتبارات کار جانمایی دو ایستگاه در گیلانغرب و صحنه انجام شده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه مکان دو ایستگاه دیگری که قرار است راه‌اندازی شود را شهر‌های سنقر و روانسر اعلام کرد و یادآور شد: به محض تامین اعتبار، کار جانمایی دو ایستگاه دیگر و خریداری تجهیزات برای ایستگاه‌ها انجام خواهد شد، اما قطعا راه‌اندازی این ایستگاه‌ها به بیش از این ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از منابع دیگری تامین شود.

جلیلیان ابراز امیدواری کرد، بتوان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، منابع مالی لازم برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها دریافت کرد.

وی تعداد کنونی ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای موجود در سطح استان را ۹ ایستگاه شامل چهار ایستگاه در شهر کرمانشاه و پنج ایستگاه در قصرشیرین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، پاوه و کنگاور اعلام کرد و گفت: اخیرا ایستگاه سنجش کیفی هوای پالایشگاه کرمانشاه را بروزرسانی کردیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، با راه‌اندازی چهار ایستگاه جدید شامل دو ایستگاه در شرق و ایستگاه‌هایی در غرب و شمال غرب استان، پوشش مناسبی از لحاظ ایستگاه‌ها به منظور بررسی وضعیت کیفیت هوای استان خواهیم داشت.

به گفته جلیلیان، هوای استان کرمانشاه طی سال گذشته در مجموع ۴۳ روز در شرایط غیراستاندارد بوده که ریزگرد‌ها عامل اصلی افت کیفیت هوا در استان محسوب می‌شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو