Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ مجتبی خالدی در خصوص تصاویر و فیلم‌های پخش شده در فضای مجازی مبنی بر انتقال بیمار توسط ماموران اورژانس گفت: بیشتر افراد مشکوک به کروناویروس مبتلا به آنفلوآنزا بودند، از این رو دلیلی ندارد هرکس را در سطح شهر با لباس مخصوص دیدیم فورا این فرضیه در ذهن ما شکل بگیرید که در حال انتقال فرد مبتلا به کرونا ویروس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی بسیاری از مبتلایان به کروناویروس در کشور چین درمان شده و این بیماری الزاما به معنای مرگ فرد نیست.

خالدی همچنین درباره فیلم منتشره در فضای مجازی از مقابل بیمارستان فرمانیه تهران نیز گفت: بیمارستان فرمانیه جزو بیمارستان‌های مشخص شده برای انتقال افراد مشکوک به کرونا نیست.

خالدی با بیان اینکه در نقاط مختلف شهر تهران حدود ۱۰ بیمارستان مشخص شده تا بیماران مشکوک احتمالی به این بیمارستان‌ها منتقل شوند، تاکید کرد: کرونا یک بیماری ویروسی است که رعایت بهداشت فردی و فاصله یک متری با شخص مشکوک، می‌تواند این اطمینان را در فرد ایجاد کند که ابتلا به بیماری دور از ذهن است بویژه برای افرادی که سفر به کشور‌های مشکوک به کرونا نداشتند. بیشتر بخوانید: بسته شدن مرز ایران و عراق ربطی به کرونا ندارد/ فعلا اجازه ورود به کامیون‌های ایرانی داده نمی‌شود پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت تشکیل می‌شود/ نیازمند همکاری همه شهروندان هستیمسخنگوی اورژانس کشور آبریزش بینی، عطسه، سرفه، تب بالا و... از جمله نشانه‌های این بیماری خواند و افزود: رعایت نکات بهداشت فردی مقوله‌ای حائز اهمیت است که می‌تواند جلوی زنجیره گسترش بیماری را بگیرد.

وی در ادامه به آماده باش اورژانس اشاره کرد و گفت: از ۱۵ روز گذشته دستورالعملی به ما ابلاغ شده است و اورژانس نیز مانند معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت در حالت آمادگی کامل است. منبع: ایسنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rJN خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 علائم کرونا کرونا ویروس مشکوک به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه