Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-09@06:42:20 GMT

ایلام آماده برپایی یک انتخابات با شکوه است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۸۶۳۹

ایلام آماده برپایی یک انتخابات با شکوه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ایلام، محمد نوذری در گفتوگویی اظهار داشت: تمام ساز وکارها برای برگزاری یک انتخابات باشکوه آماده است.وی افزود: چهار کار عمده در ستاد انتخاباتی رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت را در دستور کار قرار داده‌ایم.
معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۲ حوزه‌ اصلی و ۲۵ حوزه‌ی فرعی داریم و ۵۵۳ شعبه اخذ رأی، ۳۸۰ شعبه‌ی ثابت و ۱۷۳ شعبه سیار داریم، تصریح کرد: ۴۵۰ هزار نفر واجدین شرایط داریم که ۳۱۷ هزار در شمال استان و ۱۳۳ هزار نفر در حوزه‌ی جنوب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوذری تاکید کرد: تنوع قومی، زبانی یک فرصت است که باعث ایجاد فرصت‌های فرهنگی می‌شود اما در تحلیل سیاسی اگر نگاه ایلی داشته باشیم به جای توجه به منافع ملی و استانی منافع ایلی مد نظر قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: در این انتخابات جریانات سیاسی و اجزاب به صورت پررنگ فعال نیستند و بیشتر بحث قومیت‌ها است.
معاون استاندار ایلام تصریح کرد: در دوره‌ گذشته ۶۰ درصد در انتخابات سراسر کشور شرکت کردند ولی در استان ایلام در ۱۰ دوره‌ گذشته بالای ۷۷ درصد بوده است و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که امسال این میزان به بالای ۷۰ درصد می‌رسد.
نوذری با اشاره به اینکه استان ایلام از بعد مشارکت بالا در انتخابات دومین استان کشور است، اضافه کرد: در بحث نظرسنجی‌ها در شمال ۶۷ درصد و در جنوب ۷۲ درصد و در مجموع بالای ۷۰ درصد مشارکت مردم در انتخابات خواهیم داشت.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام افزود: یکی از کارهای مهم ستاد انتخابات افزایش مشارکت سیاسی در استان است، در راستای مشارکت حداکثری جلسات با اقشار، سیاسیون، احزاب، سمن‌ها و دیگر مجموعه‌ها برگزار شده است.
وی اعلام کرد: در قانون صراحتاً در خصوص جرائم و تخلفات انتخاباتی بحث شده است در ستاد امنیت انتخابات که به صورت روزانه تشکیل می‌شود بخشی که مربوط به تخلفات می‌شود مصوبات بسیار قوی ایجاد شد و در بحث خرید و فروش، تطمیع و تکرر رأی برخوردهای مستقیمی خواهیم کرد.
۲۴ مرحله انتخابات الکترونیکی انجام می‌شود
وی اضافه کرد: ۲۵ فرایند انتخابات داریم که ۲۴ مرحله الکترونیک بوده و فقط شمارش آراء غیر الکترونیک است.
نوذری اظهار کرد: در بحث اخذ رأی با ورود کد ملی مشخص می‌کند که فرد چندمین بار است که رأی داده و محل جغرافیایی آن مشخص می‌شود.
معاون استاندار بیان کرد: امنیت انتخابات را به صورت ویژه در نظر گرفته‌ایم که در شورای تأمین و هم ستاد امنیت انتخابات شاخص‌های امنیتی انتخابات را بررسی کرده‌ایم.
در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت ۲۸ نفر در حوزه شمالی و ۱۹ نفر در حوزه جنوبی به رقابت خواهند پرداخت.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می‌شود.

48

کد خبر 1354873

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان ایلام استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان که با محوریت دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار کرد: در دور دوم انتخابات، ۱۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه مشغول کار و تلاش برای برگزاری بهتر این رویداد مهم هستند.

وی گفت: همچنین در این دوره بخشی از نمایندگان فرمانداران از حوزه‌های انتخابیه سراسر استان برای کمک به برگزاری هر چه بهتر انتخابات، فراخوان شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: همانند دور اول انتخابات، در دور دوم هم ۶۴۵ شعبه خواهیم داشت که فرایند اخذ رأی را حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه انجام خواهند داد.

وی به الکترونیکی شدن فرایند برگزاری انتخابات در دور دوم اشاره کرد و گفت: به کارگیری صندوق‌های الکترونیکی برای اخذ رأی، یک راهکار بسیار خوب، راحت و روان است که می‌تواند سلامت انتخابات را تضمین کند.

شعبانی یادآور شد: برنامه‌های آموزشی لازم پیرامون شیوه اخذ رأی به شکل الکترونیکی برای مجریان انتخابات در حال برگزاری است. همچنین بسترهای لازم برای آموزش این فرایند به مردم در مکان‌های مختلف جمعیتی مانند دانشگاه‌ها، مساجد و همچنین از طریق رسانه‌ها در حال انجام است.

وی در ادامه عنوان کرد: بی گمان مردم آگاه و انقلابی شهرستان کرمانشاه همچون دور اول انتخابات، حضور باشکوه و گسترده‌ای را پای صندوق‌های رأی خواهند داشت و دو منتخب باقی مانده این حوزه انتخابیه را با آرای خود تعیین خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: امیدواریم با تلاش همه دستگاه‌های مختلف در ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد برگزاری یک انتخابات بسیار باشکوه در حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه باشیم.

کد خبر 6098814

دیگر خبرها

  • تامین ۱۳۷۹ دستگاه برای ثبت الکترونیک آرا در قائمشهر
  • آماده سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه برای رای‌گیری انتخابات مجلس
  • دور دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول اهمیت دارد/ ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه برای رای‌گیری انتخابات مجلس آماده است
  • نتایج انتخابات الکترونیک پس از امضای صورت‌جلسه شعب اعلام می‌شود
  • انتخاب اصلح پایه گذار ایران قوی و مستقل است
  • ۱۶هزار و ۵۵۴صندوق رأی در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین توزیع شد
  • نتایج انتخابات الکترونیک پس از امضای صورتجلسه شعب اعلام می‌شود
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است