Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ارزش سهام بازارهای آسیایی با شیوع گسترده ویروس کرونا  اوضاع خوبی ندارد. سهام بازارهای آسیا و همچنین ارزش پول این منطقه امروز پنج‌شنبه با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی و ژاپن کاهش یافت چرا که سرمایه‌گذاران ترجیح دادند برای حفظ سرمایه‌‌های خود در بخش‌‌های دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

اخبار اقتصادی- چین گزارش داده که یک کاهش جدی در تعداد مبتلایان این کشور وجود دارد و همچنین تأکید کرده که برای حمایت از اقتصاد این کشور به دنبال کاهش نرخ بهره است اما این خبر همزمان شد با خبر افزایش مبتلایان در کره جنوبی و همچنین دو کشته در ژاپن به خاطر ابتلا به ویروس کرونا  سبب شد که تأثیر کرونا در تضعیف بازارهای بورس دوام یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌طور که محققان دریافته‌اند، ویروس کرونا در حال حاضر بسیار سریعتر از آنچه که قبلاً باور داشتند انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، شاخص MSCI، سه دهم درصد کاهش یافت که افت شاخص KOSPI کره جنوبی و هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ در این کاهش تأثیر داشتند. شاخص آتی S&P500 نیز با کاهش مواجه شد و معاملات آتی سهام اروپا نیز افت 0.2 درصدی را تجربه کردند.

در دیگر سو ارزهای دلار استرالیا گرفته تا روپیه هند تحت فشار نگرانی از تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته و پول‌ها به سمت دلار هدایت شده است.

سین‌داربی تحلیلگر بازار در هنگ‌کنگ اعلام کرد: در حال حاضر بازار برگشت به عقب داشته چرا که مقامات هنوز اقدام جدی درباره تزریق محرک‌ها به اقتصاد انجام نخواهند داد تا اینکه مطمئن شوند این ویروس کاملاً متوقف شده است، تا زمانی که مردم در خانه خود نشسته‌اند هیچ اتفاق مهمی نخواهد افتاد چرا که آنها نمی‌توانند پول را در بازار به گردش بیندازند و از آن استفاده کنند.

دولت کره جنوبی اعلام کرده که 31 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا روز سه‌شنبه گزارش شده است و مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 82 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش بیش از 2100 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در چین کشته شده‌اند و 74 هزار و 500 نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ویروس کرونا پول دلار ژاپن سهام کاهش نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)

عصر ایران _ اجاره‌نشین‌ها امسال باید ۴۰ درصد از مبلغ پرداختی سال قبل را به اجاره بهای خود اضافه کنند. تورم مسکن در فروردین امسال به ۴۲ درصد رسیده است.

گزارش را اینجا ببینید

عده زیادی توان پرداخت این هزینه را ندارند و خطر حاشیه‌نشینی چند میلیون نفر را تهدید می‌کند. همین حالا هم چهار دهک جامعه نمی‌توانند خانه اجاره کنند. با گران‌تر شدن اجاره‌ها تعداد بیشتری از مردم بی‌خانمان می‌شوند. دولت هم راهکار مشخصی نداده است. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ضرورت احداث تهران جدید یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد

دیگر خبرها

  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار