Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@22:39:10 GMT

سفر به تالاب یوسفکند مهاباد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۰۳۳۷

سفر به تالاب یوسفکند مهاباد

تالاب یوسفکند یکی از تالاب‌های مهابادست که در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته است. تالاب یوسفکند (مردم محلی آن را حسن‌خان نیز می‌نامند) بیش از 37 هکتار مساحت دارد. این تالاب در پنج کیلومتری مهاباد و در مسیر مهاباد - ارومیه واقع شده است. آب تالاب از رودخانه مهاباد تامین می‌شود و به دلیل قرار گرفتن در مسیر این رودخانه و احداث سد انحرافی در طول سال خشک نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تالاب یوسفکند، محل زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر

تالاب یوسفکند یکی از تالاب‌های مهاباد است که میزبان پرندگان مهاجر و بومی بسیاری در فصول مختلف سال است. این تالاب در هر فصل پرندگان مختلفی را میزبانی می‌کند اما اهمیت تالاب به علت میزبانی آن از پرندگان مهاجر در فصل زمستان است. تالاب یوسفکند را محل زمستان‌گذران پرندگان مهاجر می‌دانند و گونه‌های مختلفی از پرندگان از جمله فلامینگو، حواصیل و عقاب تالابی برای گذران زمستان به این تالاب پناه می‌آورند.
یکی از دلایل اهمیت تالاب‌ها حضور پرندگان مهاجر یا بومی در آن‌هاست. حضور پرندگان در تالاب‌ها به لحاظ اکولوژیکی، اقتصادی، آموزشی، علمی و تفریحی ارزشمند می‌باشد اما نقشی که پرندگان در تالاب‌ها در مسیر انرژی و چرخه‌ی مواد غذایی به عهده دارند، بسیار مهم است.

 

زمان بازدید از تالاب یوسفکند


تالاب یوسفکند در فصول مختلف میزبان پرندگان مختلف است. برای همین با توجه به علاقمندی‌ خود زمان سفر به تالاب را مشخص کنید. برای مثال اگر به لک لک علاقه دارید، تابستان فصل مناسبی برای بازدید از این تالاب است ولی برای دیدن پرندگان مهاجر فصل زمستان را انتخاب کنید. البته در سفر به این تالاب در نظر بگیرید که در اطراف تالاب امکانات زیادی وجود ندارد./ خبرآنلاین

     

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تالاب یوسفکند پرندگان مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پرنده عجیب به دزد پرندگان مشهور است! (فیلم)

 

 

 

منبع : برترین ها 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرنده کفچه نوک در سد درودزن شیراز (فیلم) دیده شدن پرنده‌ای که ۱۴۲ سال قبل منقرض شده بود (فیلم) نجات یک پرنده هما در پنجشیر افغانستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • این پرنده عجیب به دزد پرندگان مشهور است! (فیلم)
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است