Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@00:13:22 GMT

تولد مرد تکرار نشدنی؛ جنتلمنی با یک سبیل باریک

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۰۶۶۹

تولد مرد تکرار نشدنی؛ جنتلمنی با یک سبیل باریک

امروز زادروز تولد هافبک تکرار نشدنی فوتبال ایران و مردی است که با بودنش درزمین دل همه قرص بود از مربی گرفته تا هوادارها و بازیکنان .چه قدر زود کریم باقری 46ساله شد.

به گزارش "ورزش سه " اول اسفند 1352سالروز تولد بهترین شماره 6فوتبال ایران بعد از انقلاب است ، مربی بی حاشیه امروز باشگاه پرسپولیس که کارش خوب انجام می دهد و مورد تائید برانکووکالدرون بود و در کادر مربیان یحیی هم ماند در دوران فوتبالش هم مرد همیشه ثابت تمامی مربیان در زمین بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چیدمان ترکیب در ذهن اهالی فن ،کارشناسان ،هوادارها،مربیان و حتی بازیکنان در تیم هائی که کریم را داشت ،بدون کریم باقری قبل از آغاز هر مسابقه ای معنا نداشت . فوتبال ایران در تمامی لحظات خوشش در دهه 70و 80رد پای کریم را دارد.


کشتن عربستان در جام ملتها


سه باخت پی در پی برابر عربستان در حساسترین مراحل تورنمنت های آسیائی ، آغازی بود برای نفرت فوتبالی از این کشور برای اهالی فوتبال . عربستان در نیمه نهائی جام ملتهای آسیا 1984درسنگاپور تا دقیقه 89با گل شاهرخ بیانی از ایران عقب بود و با گل خودی شاهین بیانی ما را در ضربات پنالتی حذف کرد.چهار سال بعد در جام ملتهای آسیا 1988قطر ماجد عبدالله دقیقه 16روی سر فنونی زاده ضربه سر زد ، حملات ایران نتیجه ای نداشت .کرمانی مقدم گل مساوی زدولی جورج کورتنی داور انگلیسی پرچم کمک فرانسوی خود را در شرایط مشکوک تائید کرد تا ایران دوباره فینال از دست بدهد.مقدماتی جام جهانی 1994و شکست 4بر3برابر عربستان با دوگل فنونی زاده و جواد منافی و شکست دوباره ، نتایج ایران برابر عربستان با شکست همراه می کرد تا جام ملتهای آسیا در 1996 امارات رسید و درمرحله گروهی عربستان بردیم با سه گل . ضربه سر کریم بعد از گل علی دائی با سرتوپ های خداداد عزیزی و گل کم نظیرش ادامه یافت و انتقامی شد ازخاطرات بد و پر از حاشیه بازی با  عربستان درنیمه نهائی جام ملتهای آسیا 1984و 1988. ما در نیمه نهائی باز به عربستان خوردیم و در بازی سراسر هجومی در ضربات پنالتی باختیم و در نهایت سوم شدیم . کریم سال بعد در تهران در شهریور 1376و در حالی که در مقدماتی جام جهانی 1998با یک گل از عربستانی ها عقب بودیم ، گل مساوی به محمدالدعایه گلر افسانه ای عربستان زد تا در تهران نتیجه را نبازیم .

 


کریم و خاطرات ملی بزرگ


در پیروزی تاریخی ایران برابر کره جنوبی در جام ملتهای آسیا 1996 با شش گل در دقیقه 31گل اول ایران زد تا بزرگترین کامبک تاریخ ایران با 5گل نیمه دوم رقم زده شود.


درخشش او و علی دائی در جام ملتهای آسیا 1996 موجب دعوت این دو به تیم منتخب آسیا شد تا کریم باقری در بازی این تیم برابر منتخب جهان که با شکست 5بر سه آسیائی ها همراه بود از پشت هجده قدم یکی از گل های آسیائی ها رابزند.


گل او به استرالیا در ملبورن در دقیقه 71و ضربه سر او دقایقی بعد برای دائی زمینه ساز زدن گل صعود خداداد عزیزی به استرالیا و صعود ایران به جام جهانی 1998شد تا ایران برای دومین بار در تاریخ به جام جهانی صعود کند.


 در جام ملتهای آسیا 2000 و در برابر کره جنوبی و در مرحله حذفی بعد از دریافت توپ در میانه میدان و برداشتن چند قدم ، سنگین ترین شلیک زندگیش با بهترین محاسات سانتی متری به سه کنج دروازه کره انجام داد تا یکی از تاریخی ترین گل های ملی ایران شکل بگیرد.


زدن 7گل به مالدیو در مقدماتی مرحله اول جام جهانی 1998که در آن ایران در کشور سوریه با 17گل مالدیو را شکست داده بود یکی از ماندگارترین رکوردهای کریم باقری می باشد.


او گل اول ایران در فینال بازی های آسیائی بانکوک به کویت را زد تا ایران با مربی گری مرحوم منصورپورحیدری با دو گل کریم باقری و علی کریمی کویت را ببرد و قهرمان بازی های آسیائی شود.


کریم که در مهرماه 89و در بازی دوستانه با برزیل برای دومین بار و آخرین بار و برای همیشه از فوتبال ملی خداحافظی کرد با 50گل زده ملی در 87بازی رکوردی منحصر به فرد از خود به جای گذاشته است که برای یک هافبک دفاعی شاید تا سالیان سال دست نیافتنی باشد.

 


کریم و پرسپولیس آقا


کریم با تراکتورسازی بازی  در خط دفاع را  از سال 1371شروع کرد و در ادامه به کشاورز پر مهره پیوست .توان بالای او در جنگ های تن به تن ، قدرت شوتزنی و رهبری تیم به همراه پاس های بلند و دقیق او باعث شد به خط هافبک انتقال یابد. دو دوره در پرسپولیس سال های 75و 76بازیکن پرسپولیس بود.

 

در دوره اول در شهریور 75در بازگشت پرشکوه پرسپولیس در برابر الیمای قزاقستان که در بازی رفت سه برصفر باخته بود ، نقش کلیدی بازی کرد تا پرسپولیس 5بر صفر و در حضور صدهزار نفر بهترین کامبک تاریخش را رقم بزند. به السد پیوست ،سه فصل در آرمینیا بیله فلد آلمان توپ زد به امارات رفت به لیگ برتر انگلیس راه یافت و سرانجام دوباره به پرسپولیس تیم محبوبش در سال 1382برگرشت و به مدت 7سال برای پرسپولیس آقائی کرد .


شوت مهار نشدنی کریم به وحید طالب لو در داربی بهمن 1388و پیروزی 2بریک پرسپولیس برابر استقلال بعد از شش تساوی یک بریک برای کریم و طرفداران پرسپولیس فراموش نشدنی خواهد بود.  

 


پاس دقیقه 96او به سپهر حیدری در بازی فینال گونه روز آخر پرسپولیس در برابر سپاهان در لیگ 87_ 86وقهرمانی دراماتیک پرسپولیس با کاپیتانی کریم باقری در لیگ برتر بعد از 7سال از بهترین خاطرات پرسپولیسی ها در دهه 80می باشد.


کریم باقری که در بازی مهرماه 89از بازی های ملی خداحافظی کرده بود در 8آذر 1389و بعد از 18سال بازی در تیم های مختلف  و در باشگاه محبوبش پرسپولیس و در دوران مربی گری علی دائی برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد تا یکی از بهترین شماره های 6های تاریخ فوتبال ایران در اذهان باقی بماند .

 

 محمدرضا تقی خانی

پرسپولیس تهران کریم باقری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران کریم باقری جام ملتهای آسیا فوتبال ایران کریم باقری جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم!

به گزارش "ورزش سه"، منچستر سیتی پنجشنبه شب در چهارچوب رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس روبروی برایتون به میدان رفت و موفق شد با چهار گل برابر این تیم به پیروزی برسد و سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد.


فیل فودن ستاره تیمش در این بازی بود و موفق شد دو گل از چهار گل تیمش را وارد دروازه حریف کند و کوین دی‌بروینه و خولیان آلوارز دو گل دیگر سیتی در دیدار برابر برایتون را به ثمر رساندند.


کسب سه امتیاز و پیروزی در این بازی از ارزش و اهمیت بسیاری برای شاگردان پپ گواردیولا برخوردار بود و حالا آنها توانستند با یک بازی کمتر از لیورپول بالاتر از این تیم در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار بگیرند و تنها یک امتیاز به آرسنال که یک بازی بیشتر از آنها انجام داده است فاصله دارند.

گواردیولا پس از بازی این بازی در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


گل دی‌بروینه با ضربه سر: از این که دوباره بخواهد این کار را امتحان کند بسیار استقبال خواهم کرد.


رقابت در کورس قهرمانی لیگ برتر فقط با آرسنال: اینطور نیست. اتفاقی که برای لیورپول افتاد و در دو بازی متوالی شکست خورد ممکن است برای آرسنال هم رخ دهد و ممکن است این اتفاق برای ما هم بیفتد. چیزی که مهم است این است که ما هنوز در کورس حضور داریم. هنوز بازی‌های بسیاری تا پایان باقی مانده است.


تکرار قهرمانی: اتفاقی که در گذشته رخ داده است به این معنا نیست که ما می‌توانیم دوباره آن را در آینده تکرار کنیم. هنوز پنج بازی دیگر در لیگ برتر داریم و می‌دانیم که اختلاف بسیار کم است. باید در تمامی دیدارها پیروز شویم. هر بازی نزدیک‌تر می‌شویم.


درخشش فیل فودن: چیزی که او می‌خواهد این است که قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد. او به نسبت سنش قهرمانی در جام‌های زیادی را تجربه کرده است.

دیگر خبرها

  • گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم!
  • بنزما و طلسم بزرگان: کریم را چه می‌شود!‏
  • پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟
  • آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • الهلال از سبیل متنفر است - تا اطلاع ثانوی
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • طرحی از افتخارات جان سینا در WWE به مناسبت تولد او + عکس
  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • تکرار اتفاق جنجالی ال‌کلاسیکو در بازی رم-بولونیا