Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@00:57:43 GMT

ربات‌هایی که مانند مار از موانع می‌گذرند+عکس

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۰۷۷۱

ربات‌هایی که مانند مار از موانع می‌گذرند+عکس

مهندسان آمریکایی با الهام از حرکت کردن مار، نوعی ربات ابداع کرده‌اند که می‌تواند کمک بزرگی برای عملیات جستجو و نجات باشد. آن‌ها نحوه حرکت کردن مار‌ها را در زندگی واقعی مورد بررسی قرار دادند و از اکتشافات خود برای ساخت رباتی شبیه به مار استفاده کردند که می‌تواند گام‌های بزرگی بردارد.

سازندگان باور دارند که ممکن است این ربات‌ها روزی بتوانند به بررسی نواحی غیر قابل دسترس مانند ساختمان‌های فروریخته پس از زمین‌لرزه کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این ابداع غیرمنتظره در حوزه مهندسی رباتیک، رباتی مجهز به چندین چرخ است که از پله‌ها بالا می‌رود. "چن لی" (Chen Li)، استادیار مهندسی پزشکی "دانشگاه جانز هاپکینز" (JHU) و از نویسندگان این پژوهش گفت: ما مار‌ها را برای الهام گرفتن از حرکت آن‌ها مورد بررسی قرار دادیم، زیرا این موجودات می‌توانند از موانع پایدار و مقیاس‌پذیری که بر سر راه آن‌ها وجود دارد، عبور کنند. خوشبختانه، ربات‌های ما می‌توانند یاد بگیرند که چگونه مانند مار از سطوح گوناگون بگذرند.  

لی ادامه داد: این بررسی‌ها ضرورتا نشان‌دهنده موانع بزرگی نیستند که ربات‌های مخصوص جستجو و نجات در زندگی واقعی و هنگام بالا رفتن با آن‌ها رو به رو می‌شوند.

مار‌ها در نواحی گوناگونی از جمله بیابان و جنگل زندگی می‌کنند و مجبور به عبور از درختان، صخره‌ها و بوته‌زار‌ها هستند. پژوهشگران ابتدا نحوه بالا رفتن نوعی مار موسوم به "شه‌مار" (kingsnake) را روی پله‌ها مورد بررسی قرار دادند.  

لی افزود: این مار‌ها مجبور هستند تا از میان تخته‌سنگ‌ها و درختان افتاده روی زمین عبور کنند. آن‌ها استاد حرکت به شمار می‌روند و می‌توانند نکات بسیاری را در این مورد به ما یاد بدهند.

پژوهشگران قصد دارند این ربات‌های مارمانند را بهبود ببخشند و آن‌ها را برای عبور از موانع بزرگ ساختاربندی نشده به کار ببرند.

این پژوهش، در مجله "Royal Society Open Science" به چاپ رسید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر علم و فناوری ربات مار ربات ها مار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 بوستون داینامیکس یک نسخه از روبوداگ را با شعله افکن مایع رونمایی کرده که عملکرد وحشتناکی دارد. عملکرد این ربات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان