Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلخانی که برای نخستین بار و آن هم در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی که بهمن‌ماه ۹۸ در شیراز برگزار شد، در وزن ۶۳ کیلوگرم با کسب نشان طلا موفق به پوشیدن دوبنده تیم ملی شد تا در آزمونی بزرگ در آسیا برای نخستن بار حضور یابد.

دلخانی چگونه نخستین مدال آسیایی رده بزرگسالان را کسب کرد

این کشتی گیر شیرازی در مسابقه‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که شامگاه سی‌ام بهمن 98 در شهر دهلی نو کشور هندوستان برگزار شد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر یوشیکی یامادا از ژاپن را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلخانی در مرحله نیمه نهایی، مقابل المورات تاسمورادوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر یک شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت و در این مرحله با نتیجه ۲ بر صفر یرنور فیتداخمتوف از کشور قزاقستان را مغلوب کرد و نخستین مدال برنز بزرگسالان آسیا را بر گردن آویخت.

وزن ۶۳ کیلوگرم جزو وزن‌های المپیکی نیست و در صورتی که دلخانی بخواهد صاحب سهمیه المپیک شود باید وزن خود را تغییر دهد.

وزن‌های ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰کیلوگرم جزو ۶ وزن المپیکی هستند.

این کشتی‌گیر که ۲۳ سال سن دارد، پله‌های ترقی را از رده‌های پایه شروع کرد و با کسب مدال‌های رنگارنگ نوید یک کشتی‌گیر خوب را داد تا با ممارست بتواند این بار نیز در رده بزرگسالان به مقام‌های ارشمندتری در آسیا و حتی جهان دست یابد.

میثم دلخانی تا کنون مدال طلای امیدهای جهان و آسیا را در سال ۲۰۱۹، مدال برنز جوانان جهان (۲۰۱۶) نشان برنز جوانان آسیا (۲۰۱۵) و مدال برنز نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۳ را در کارنامه دارد و مدال برنز ۲۰۲۰ دهلی نو در رده بزرگسالان نیز به کارنامه درخشان این کشتی‌گیر جوان که آینده خوبی دارد نیز اضافه شد.

تیم کشتی فرنگی ایران با کسب پنج مدال طلا، یک نقره و سه برنز عنوان قهرمانی سی‌امین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در کشور هند را به دست آورد.

فارس قطب کشتی فرنگی در کشور است

اگر نگاهی به افتخار آفرین‌های کشتی فرنگی فارس از بعد انقلاب داشته باشیم به نام‌هایی همچون ریحانی، برادران نصیری، امید نوروزی قهرمان المپیک، برادران گرایی، دلخانی و ده‌بزرگی مواجه می‌شویم که پله های ترقی را از پایه‌ها شروع کردند و توانستند مدال‌های ارزشمند طلا، نقره و برنزجهانی، المپیک و آسیایی را به ارمغان بیاورند.

این امر بیانگر وجود استعدادهای زیاد در این رشته سخت و طاقت فرسا در استان فارس است که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم به آن اذعان کرد، اگرچه رشته کشتی آزاد در فارس فراموش شده و تردیدی نیست اگر در این رشته هم بیشتر کار می‌کردیم و مغفول واقع نشده بود، کشتی‌گیران بسیاری تا به حال مطرح شده و افتخار کسب کرده بودند.

برچسب‌ها میثم دلخانی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میثم دلخانی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد میثم دلخانی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد رده بزرگسالان کشتی فرنگی مدال برنز کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دختر باز هم طلای جهانی گرفت

به گزارش همشهری آنلاین، روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین پیگیری شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. نماینده سنگاپور با نمره ۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان نیز دست یافته بود.

کد خبر 847149 منبع: مهر برچسب‌ها ویژه ورزشی ووشو زنان

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • این دختر باز هم طلای جهانی گرفت
  • کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره از سوی ووشوکاران کشورمان
  • کیانی برای دومین بار مدل طلا را کسب کرد
  • انتخابی جام جهانی| زهرا کیانی باز هم طلا گرفت
  • کیانی دومین طلا را کسب کرد
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد