Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، شورای نگهبان به منظور ارتقای سلامت انتخابات و نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر فرآیند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، سامانه گزارش‌های مردمی تخلفات انتخاباتی به نام «مردم ناظر» را راه اندازی کرده است.

تا ساعت 16:00 عصر روز پنجشنبه اول اسفند 98 تعداد 1270 مورد گزارش از تخلفات انتخاباتی توسط مردم عزیز از سراسر کشور به سامانه مردم ناظر شورای نگهبان اعلام شده بود که تعداد 138 مورد با جزئیات دقیق و قابل پیگیری و با پیوست مدارک و مستندات از تخلف جهت بررسی دقیق‌تر و اقدامات قانونی لازم به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌ها ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه مردم عزیز در کنار صد‌ها هزار نفر اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان در انتخابات می‌توانند از طریق رصد فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبان و عملکرد عوامل اجرایی و نظارتی، در تأمین سلامت انتخابات مشارکت کرده و زمینه برگزاری یک انتخابات سالم و قانونی با شکوه در روز جمعه دوم اسفندماه را فراهم نمایند.

همانطور که پیش از این تذکر داده شده است، چنانچه گزارش‌های ارسالی مردم بر اساس مواد قانونی، فاقد عنوان متخلفانه یا وصف مجرمانه باشد و یا بصورت کلی، مبهم و غیر مستند ارسال شده باشد قابلیت پیگیری و ارجاع نخواهد داشت. گزارش‌های دریافتی پس از ارزیابی و صحت سنجی و احراز وقوع تخلف به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد و در فرآیند تأیید صحت انتخابات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تخلفات انتخاباتی سامانه مردم ناظر مردم ناظر شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ تبلیغات رسمی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و تا ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.
مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده است در بازه زمانی تبلیغات رسمی به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.
در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.
انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی