Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: انتخابی کاپ آسیا فرصت خوبی است تا تیم ایران برای المپیک آماده شود، ما هم سعی می‌کنیم از این فرصت استفاده کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، در نشست خبری پس از برد مقابل سوریه گفت: رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا فرصت خوبی برای ما در آستانه المپیک است تا برای بازی‌های المپیک آماده شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم زودتر صعودمان به کاپ آسیا قطعی شود تا به جوان‌ترها فرصت دهیم و آینده خوبی برای بسکتبال کشورمان بسازیم.

او ادامه داد: از بازیکنان در این بازی راضی هستم و از آن‌ها تشکر می‌کنم که با تمام‌ وجود بازی کردند. سوریه تیم خوب و قدرتمندی بود که بازی خوبی را هم انجام داد. در بازی‌های آسیایی هم آن‌ها ما را اذیت کردند.

سرمربی تیم ملی درمورد شرایط بازیکنان تیم‌ ملی ایران نیز گفت: بازیکنانی که به اردو آمدند آمادگی خوبی دارند. به دلیل بازی‌های پرفشار لیگ یک مقدار خستگی ذهنی داشتند که سعی کردیم روی این موضوع بیشتر کار کنیم. البته امسال لیگ خوبی داریم‌ که به همین جهت جا دارد از باشگاه‌های خود نیز تشکر کنم.

شاهین‌طبع درمورد بازی دوم ایران در این پنجره مقابل قطر نیز توضیح داد: قطر تیم خوبی دارد و کار فنی آن‌ها بهتر از سوریه است. البته بازیکنان‌ چندملیتی هم در این تیم هستند که کار را سخت‌تر می‌کند. شخصا امیدوارم مردم عزیز ما در بازی دوم بیشتر به سالن بیایند و از تیم ملی خود حمایت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسکتبال مهران شاهین طبع کاپ آسیا تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان

عصر ایران؛ علی ایمانی مربی فوتسال آسیا- جام ملتهای آسیا تایلند ۲۰۲۴ با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. نکته حائز اهمیت پیشرفت تیمهای آسیایی بود. دیگر از آن بردهای پرگل خبری نبود. نزدیک شدن تیمهایی که سالیان قبل با آوراژ گل بالا به ما می باختند و امسال با تلاش و زحمت ‌و فاصله کم بردیم. این زنگ خطریست برای سالهای آینده  پادشاه فوتسال آسیا.

اما در این حین اگر به تیمهای موفق امسال جام نگاهی بیندازیم و سبک گلرها را بررسی و کارشناسی کنیم ، می بینیم مربیان طراز اول جهانی که هم اکنون در آسیا مشغول به فعالیت هستند از گلرهاشون بهره گیری بهتری می برند و تاکتیکهاشون بر اساس استفاده از دروازه بانهای با کیفیت می باشند.این نکته نشان می دهد که باید سرمربیان و مربیان دروازه بانی در لیگ نسبت به آموزش ، بالا بردن مهارت بازی با پا ، اعتماد و تمرین در خصوص ایجاد فضای لازم به این مقوله بپردازند.به طور مثال خوزه ونانسیو لوپز اکثر تاکتیک های تیمی ازبکستان را در این جام بر اساس دادن شعاع حرکتی و شروع مجددها و بازیسازی عباس المرادف قرارداده، تا در بزنگاهها از این برتری عددی و یا اضافه بتواند به موفقیت دست پیدا کند.

شاید ازبکستان پاور پلی را به صورت کامل با المرادف انجام نداد، اما با بهره گیری از پاس های کنار ، یک و دو و پاسهای عمقی و شوت توانست با هدف تیم رقیب را به زمین خود ببرد و فشار لازم را از تیمش بردارد و اجرای تاکتیکهای دیگر را با تمرکز بهتری انجام دهد.

دیگر زمان آن رسیده که مربیان وطنی در لیگ مثل اسپانیا و برزیل و پرتغال و ... نسبت به اعتماد و استفاده از گلرهایی با عملکرد خوب بازی با پا و یا Flying goalkeepers روی بیاورند.عملکرد و استفاده لوپز در این جام از گلر ، یک کلاس درس آموزشی بود.

مطمئنا در این مدت کم کیفیت المرادف به اندازه تفکرات سرمربی تیم نبوده و با کار کردن و مرور و افزایش مهارت و آگاهی از این وظیفه ، تیم ازبکستان میتواند مثل قزاقستان متکی به دروازه بان تیمش باشد و از یک تیم متوسط به یک تیم مدعی تبدیل شود.البته کیفیت المرادف با لئو هیگوییتا قابل مقایسه نیست اما با تمرین و آموزش و افزایش قدرت تکنیکی و مهارت بازی با پا و سپردن وظیفه و اعتماد بنفس، هر تیمی می تواند یک هیگوییتا برای خودش در طی زمان بسازد و سبک فوتسالش زبانزد و در جهان مطرح شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود
  • یک بازیکن همچنان محبوب سکوهای آبی (عکس)
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • ربیع خواه: من از فوتبال شناور پرسپولیس لذت می‌برم/ گل محمدی جزو ۲ سرمربی برتر ایران است
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتور هستم!
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتورسازی هستم
  • کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم
  • حسینی مثل پرسپولیس: نیمه مربیان برای من(عکس)
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید