Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:03:45 GMT

فرصت تبلیغات انتخابات در بوشهر به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۹۷۷

فرصت تبلیغات انتخابات در بوشهر به پایان رسید

براساس قانون تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از 24 بهمن آغاز و تا هشت صبح اول اسفند ماه ادامه داشت.

همزمان با آغاز زمان تبلیغات، 101 کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر با هم به رقابت پرداختند اما همچنان که به روزهای پایانی تبلیغات نزدیک می‌شدیم 25 نفر از شمار نامزدها از عرصه انتخابات انصراف دادند و این تعداد 76 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان حاضر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۲۷ نامزد، دشتستان ۱۸ نفر، حوزه دشتی و تنگستان ۱۵ کاندید و حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۱۶ نامزد باهم رقابت می‌کنند.

در این یک هفته هر نامزدی به شکلی تلاش کرد نظر مخاطبان خود را جلب کنند هرچند با توجه به گسترش فضای مجازی در این دوره از انتخابات بیشتر تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی صورت گرفت.

در این مدت تصاویر حضور نامزدها در مناطق مختلف و بخش‌هایی از سخنان و دیدگاه‌هایشان که با موسیقی‌های ملی و حماسی ترکیب شده بود، در فضای مجازی منتشر شد.

هرچند ستادهای تبلیغاتی کاندیداها نیز در مناطق مختلف شهر برپا و هرکدام با سخنرانی، پخش موسیقی های محلی و ملی، پخش تصاویر نامزدهای انتخابات و پذیرایی از مردم فعالیت می‌کردند.

هرچند به نظر می‌رسد فضای تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره‌های گذشته کمتر بود اما بازهم دیوارهای سخنگو که مملو از تصویر کاندیداهاست و یا کف پیاده روها که پر از بروشورهای تبلیغاتی که حاوی زندگینامه نامزدهاست برجا مانده است.

دیشب در ساعات پایانی تبلیغات ستادهای نامزدها حسابی شلوغ بودند و این شلوغی باعث کندی رفت و آمد در خیابان‌هایی که این ستادها در آن‌ها قرار دارند شده بود ,صدای موسیقی‌های مختلف و دعوت مردم به رای دادن به نامزد مورد نظر تا دیروقت شنیده می‌شد.

اعضای ستادها تا پاسی از شب با پخش بروشور و تراکت تصمیم داشتند آخرین تلاش‌ها را برای جلب نظر مردم به کار گرفتند.

مسئولان ستاد انتخابات استان بوشهر از همه نامزدها و هوادارانشان خواسته‌اند امروز را در سکوت تبلیغاتی بگذرانند و طبق قانون از تبلیغ بپرهیزند.

البته در کنار همه این تلاش‌ها بازار پیام‌های کوتاه در کنار فضای مجازی نیز داغ شده بود و کاندیداها مرتب از این راه برای معرفی خود به همراه کدشان استفاده می‌کردند.

براساس اعلام مسئولان استان امروز قرار است آثار تبلیغات از محل‌هایی که قرار است شعبه‌های اخذ رای مستقر شود و اطراف آن‌ها، پاک شود.

استان بوشهر با یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده

ایسنا/گلستان رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان از به کارگیری ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس خبر داد.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی  با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: در گلستان فقط انتخابات در گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلایلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند. حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد