Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هفته گذشته کلسیونی از وعده‌های مختلف از زبان نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در بندرعباس جاری شد. حال باید دید تا چه حد این وعده‌ها عملیاتی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، یک هفته گذشته کلسیونی از وعده‌های مختلف از زبان نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بندرعباس جاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال باید دید تا چه حد این وعده‌ها عملیاتی می‌شوند.

نامزدها از طیف‌های مختلف در این دوره از انتخابات حضور دارند و سخنانی که از سوی آنان به زبان آورده شد تمامأ وعده‌هایی است که بر آمده از مشکلات عمده در هرمزگان است.

بسیاری از کاندیداها دقیقأ بر روی عمده‌ترین مشکل جوانان یعنی بیکاری دست گذاشته بودند و نوک پیکان وعده‌ها را بسوی صنایع و استخدام جوانان در این مجامع هدف‌گذاری کردند.

بخشی از سخنان کاندیداهای مطرح این دوره از انتخابات که مکرر در جمع هوادارانشان به زبان آورده شد را در این گزارش می‌خوانید.

آشوری: پاسخ تخریب‌گران را مردم در ۲ اسفند خواهند داد

محمد آشوری تازیانی در جشن انتخاباتی گزینه اول در شب میلاد حضرت فاطمه (س) در زمین ورزشی شاهین بندرعباس اظهار کرد: در این شب پر نور و سرور و در فرخنده میلاد دخت رسول خدا باید بر دامان پاک مادران پر مهر این وطن سلام و درود فرستاد. مادرانی که شهدای دلاوری را تقدیم راه امنیت و اقتدار کشور کردند.

وی افزود: آرامش و امنیت امروز کشورمان مرهون رشادت‌های شهیدان دلاور، جانبازان غیور و رزمندگان دلیرمردی است که شجاعانه در برابر دشمن قد علم کردند تا عزت ایران و ایرانی بماند و پرچم ارزش‌های دینی در اهتزاز باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که ما راه آزادگی و استقلال را از امام شهیدان آموخته‌ایم، تصریح کرد: امام راحل (ره) عزت، امید و اعتماد را در وجودمان نهادینه کرد و رهبر عزیزمان که قلبش برای کشورش می‌تپد با هوشمندی و اقتدار، حرکت توفنده ملت ایران را به پیش می‌برد.

آشوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: حاج قاسم به ما آموخت که در اوج اقتدار می‌توان متواضع بود.

نماینده ۱۶ سال متوالی مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی در خانه ملت در ادامه با بیان این که هرمزگان به واسطه خونگرمی مردمان پاک و نجیبش میزبان مردمانی پر تلاش از سراسر کشورمان است که رنگین‌کمان زیبایی از اتحاد اقوام را بر آسمان هرمزگان طنین‌ بخشیده‌اند، گفت: هنر ما مردم هرمزگان اتحاد و انسجامی است که فرزندان شایسته‌ای همچون رضا صادقی (هنرمند صاحب نام موسیقی کشور که در این برنامه به اجرا پرداخت) از دل آن برآمده‌اند که افتخاری برای کشور و همشهریان خویش هستند.

آشوری عنوان کرد: افتخار من آن است که خادم مردمی هستم که به نجابت شهره‌اند و در فراخنای تاریخ در دفع تهدیدات دشمن کوشیده و عزت‌مندانه زندگی‌ کرده‌اند.

این نماینده مردم هرمزگان در این بخش از سخنان خود، خدای متعال را به شاهد گرفت که تمام تلاس خود را برای سربلندی هرمزگان و ایران بکار بسته تا قدمی کوچک در راستای ارتقای جایگاه مردم هرمزگان بردارد.

آشوری بیان کرد: امروز نیاز است که همه باهم باشیم و در این راه به خدا پناه می‌برم از این که مبادا ارزش‌ها را به پای قدرت طلبی ذبح کنیم بلکه اعتقادم بر این بوده که در مسیر توسعه هرمزگان به حرکتی مقتدرانه نیاز داریم و همه کسانی که دل در گروی خدمت به این مردم دارند باید هم قسم شوند تا از همه ظرفیت‌ها در این مسیر بهره بگیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس ابراز داشت: در مسیر خادمی مردم بسیار ناملایمات دیدم و بسیار شنیدم اما دم فروبستم برای آنکه عزت و سربلندی هرمزگان طی شود و در این راه برای حفظ همبستگی و انسجام عمومی با جریانات مختلف نشستم و گفت‌وگو کردم تا راهی برای تعالی این مرز و بوم طی شود.

آشوری تاکید کرد: امروز آنانی که به قصد اختلال در توسعه هرمزگان و خدشه در شتاب گرفتن پیشرفت آن دارند، راه تخریب در پیش گرفته‌اند و بدون شک مردم پاسخ آنان را در ۲ اسفند خواهند داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده همه کسانی را که مرا تخریب کردند در شب قدر بخشیدم و خواهم بخشید چرا که امام راحل به ما آموخت که عاقلانه فکر کنیم، عالمانه بشناسیم، متواضعانه تعامل کنیم و مقتدرانه عمل کنیم. وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن.

حجت‌الاسلام میرزایی: نوبت تغییر فرا رسیده است/ هرمزگان نباید این همه محروم باشد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی یکی از جوان‌ترین کاندیداهای انتخابات مجلس حوزه مرکزی هرمزگان در همایش بزرگ انتخاباتی در محل مجموعه ورزشی شاهین بندرعباس به بیان نقطه نظرات خود در خصوص توسعه هرمزگان در میان هواداران خود پرداخت.

وی در ابتدای اظهاراتش با تقدیر از حمایت مهران شاهی در انتخابات این دوره از او، اظهار کرد: هرمزگان نیازمند پوست‌اندازی سیاسی است و انتخاب ما باید اثر داشته بشد و خروجی آن منتهی به رشد و پیشرفت بهتر هرمزگان شود.

این کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این که به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید انتخاب کنیم، افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی به مدیریت جدید و اساسی جدید برای کار نیاز داریم.

حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: از همه عزیزانی که در ادوار مختلف نماینده مردم هرمزگان در مجلس بودند تشکر می‌کنم، همگی آنها زحمت کشیده‌اند امااکنون شرایط کشور ویژه است و باید برای بهره‌گیری از آن با شرایط جدیدی در این دوره از انتخابات وارد صحنه شویم.

وی تأکید کرد: از ظرفیت‌های هرمزگان به خوبی استفاده نشده است و شایسته نیست که بعد از 41 سال از انقلاب اسلامی شاهد کمبودهایی باشیم که حتی گفتن‌شان زشت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به القاب هرمزگان در عرصه‌های اقتصادی نظیر قطب اقتصادی و پایتخت اقتصادی و ... تصریح کرد: سهم مردم ما از این القاب و ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها چقدر بوده است؟ چرا استانی که در واریزی بودجه به خزانه در میان 5 استان اول کشور است، در تخصیص بودجه باید در رتبه‌های آخر باشد؟

حجت‌الاسلام میرزایی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ضرورت همدلی میان نمایندگان مردم در مجلس، گفت: اگر نمایندگان یک صدا باشند می‌توانند مسؤولان را برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به هرمزگان مجاب کنند.

وی با بیان این که زمان تغییر فرا رسیده است، عنوان داشت: اگر مدیریت نو در عرصه تولید، اشتغال، معیشت و رفاه می‌خواهیم باید نگاه خودمان را تغییر دهیم و مطالبات مردم را به طور کارشناسی، فنی و دقیق از تریبون مجلس بیان کنیم.

این کاندیدای انتخابات مجلس در بیان مولفه‌های مدیریت نو در جامعه نیز گفت: مدیریت نو یعنی این که تفاوت میان مردم نباشد؛ نخبگان مورد استفاده قرار گیرند؛ قدرت هرمزگان در مجلس بالاتر رفته و کار در استان به صورت ریشه‌ای پیگیری و اجرا شود.

شیخ میرزایی اضافه کرد: آنچه در ذهن من برای تحقق هر چه بیشتر اشتغال و رفع بیکاری قرار دارد، مدلی مشابه مدل دانشگاه فرهنگیان است و آن زمان که عضو هیأت امنای دانشگاه هرمزگان نیز بودم آن را مطرح و پیگیری کردم تا بتوانیم متناسب با نیاز صنایع پیرامونی بندرعباس و هرمزگان، رشته‌های دانشگاهی ویژه‌ای نظیر نفت و پتروشیمی و متالوژی و ... را راه‌اندازی و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در صنایع به طور مستقیم مشغول به کار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سخنرانی خود در دو سال قبل پیش از سخنرانی نوبخت معاون رئیس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن بندرعباس اشاره کرد و عنوان داشت: خطاب به آقای نوبخت گفتم که وزیر کشور شما گفته است هرمزگان قدرت اداره 5 استان دیگر کشور را نیز دارد پس چرا این همه مشکلات در هرمزگان وجود دارد؟ چرا هرمزگان باید در ردیف اول بیکاری در کشور باشد؟ هرمزگان با این منابع سرشار نباید این قدر بیکار داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات دوم اسفندماه اضافه کرد: با هر کس که در انتخابات آینده رای آورد، برای دفاع از منافع و سرمایه‌های هرمزگان متحد و یکدل می‌شوم و برای خدمت به مردم دستش را هم می‌بوسم تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

حجت‌الاسلام میرزایی در پایان با اشاره به استقبال پرشور مردم قشم و بندرخمیر از او در روزهای گذشته، بیان داشت: این استقبال‌های پرشور نشانه آن است که مردم برای تغییر آماده‌اند و به خواست خداوند در صورت اعتماد مردم به فرزند کوچک‌شان تلاش خواهم کرد که صدای آنان در بیان مسائل و مشکلات از تریبون مجلس بوده و مسؤولان را مجاب به خدمت هر چه بیشتر به مردم هرمزگان کنم.

رئیسی: منشأ مشکلات اقتصادی سوءمدیریت‌هاست

حسین رئیسی در جمع هواداران خود در شهرستان سیریک مطرح کرد: مجلس ما قانون تصویب می‌کند اما در بعد نظارت بر اجرای آن ضعیف عمل می‌کند و مجلس به مجلسی یک بعدی تبدیل شده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شرق هرمزگان افزود: برنامه‌های کمی نداریم اما در کشور، مشکلی اصلی در بحث اجراست که باید این موضوع تقویت شود.

وی تصریح کرد: سوءمدیریت‌ها باعث شده است مردم ما امروز در گرفتاری و مشکلات اقتصادی زندگی کنند، کشور منابع و ظرفیت‌های کمی ندارد ولی از این ظرفیت‌ها برای رشد و پیشرفت کشور بهره نبرده‌ایم.

رئیسی اظهار داشت: ما می‌دانیم دعواهای سیاسی برای کشور منافعی در بر ندارد. به‌جای وابستگی‌ها در انتخابات تلاش کنیم شایستگی‌ها مد نظر قرار گیرد و بیایم صدای مردم باشیم تا دنبال منافع احزاب سیاسی، مردم در شرایط کنونی به‌دنبال تغییر هستند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سیریک، رودان، بشاگرد، جاسک و میناب با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در شرق هرمزگان ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم و قابل اتکا در حوزه شرق هرمزگان بخش کشاورزی است.

رئیسی اضافه کرد: شرق هرمزگان کلکسیونی از ظرفیت‌های کشاورزی است که متأسفانه بخش کشاورزی به آن ارزش افزوده خود نرسیده است و در کنار بخش تولید صنایع جنبی و تکمیلی، بخش کشاورزی از ضرورت‌های جدی است.

وی افزود: نگهداری محصولات، بسته‌بندی، صنایع تکمیلی و صادرات از مسائلی است که می‌تواند کشاورزان را به ارزش افزوده برساند و در بخش اشتغال جامعه بیکار ما می‌تواند نقش سازنده‌ای را ایفا کند.

فرماندار سابق میناب تصریح کرد: شرق استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار بالایی در ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی دارد که متأسفانه مغفول مانده است.

رئیسی ادامه داد: برجسته‌ترین ویژگی قوم بلوچ، وفاداری و وفای به عهد است، اهل سنت در این منطقه همواره وفادار به نظام و انقلاب بوده است و دوشادوش و همراه برادران شیعه در میادین مختلف، پرشور و با نشاط حضور پیدا کرده‌اند. قدردانی از وفاداری این خوبان آن است که از سرمایه‌های انسانی آنان به نحو شایسته استفاده کنیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صید و صیادی را یکی از راه‌های امرار معاش مردم منطقه دانست و گفت: صیادانی که نسل‌ها در حال تلاش و کوششند و سال‌ها به‌دنبال دریافت یک مجوز صیادی می‌باشند و به یک مجوز قایق نیز راضی هستند به بهانه‌های مختلف ازجمله کاهش ذخایر به درخواست‌های آنان بی‌اعتنایی می‌شود در سوی دیگر مجوزات گوناگون به کشتی‌های مجهز که روزانه با پیشرفته‌ترین امکانات و تجهزات در حال جارو کردن صیدگاه‌ها هستند نیز داده می‌شود. کجای این کار، عدالت است که به مردم نجیب و کوشای این مناطق تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: صیادان بومی زمان صید را بهتر از هر کسی می‌شناسند لذا صیاد بومی به ذخایر آبزیان خسارت نخواهد زد زیرا از این طریق سال‌هاست شکم خود و فرزندانش را سیر می‌کند.

رئیسی افزود: ما خودمان سرنوشتمان را تعیین می‌کنیم همان‌گونه که خداوند در قرآن کریم فرموده‌اند؛ سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهیم مگر اینکه آنها خودشان را تغییر دهند. بیایم در انتخابات پیش رو با تحلیل و بررسی‌های منطقی، اصلح را انتخاب و او را چهار سال وکیل خود بدانیم تا صدای شما باشد در روزهایی که صدایتان به‌جایی نمی‌رسد.

مدیرکل سابق امور روستایی استانداری هرمزگان عنوان داشت: میانگین استعداد و توان علمی در جوانان ما بالاترین میانگین در دنیاست و سرعت رشد علمی در کشور ما 11 برابر میانگین جهانی است بیایم از این ظرفیت جوانان و استعدادهای سرشار آنان برای پیشرفت و ارتقای کشور بهره ببریم.

رئیسی خاطرنشان کرد: ما کشوری با اقلیم متنوع داریم که در تمامی فصول سال در حال کشت است. کشور ما دارای دریاست و راه ارتباطی با اقیانوس دارد و همچنین دارای یکی از ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های حمل و نقل دریایی در دنیاست که باید به نحو صحیح از آن به نفع مردم بهره‌برداری شود.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند منظور ما از قاچاق آن قاچاقچیان عمده‌ای هستند که از مبادی رسمی کشور دارند سوءاستفاده می‌کنند و بازار کشور را پر کرده‌اند.

این نامزد انتخاباتی در شرق هرمزگان افزود: مردمانی که در کنار این ساحل زندگی می‌کنند حق طبیعی آنان است که از این دریا استفاده نمایند. این مسئله دفاع می‌خواهد چرا نباید مسئله کار و اشتغال در این منطقه به‌گونه‌ای فراهم شود که جوانان ما برای تأمین نیازمندی‌های خود مجبور نشوند ریسک کنند، چقدر در همین منطقه جوانان خود را از دست داده‌ایم. جوانان منطقه هدفشان مخالفت با نظام و انقلاب نیست چراکه به قصد تأمین معیشت تلاش کرده‌اند.

رئیسی در پایان یادآور شد: ضمن دعوت به حضور پرشور همه هواداران در انتخابات پیش رو برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن از همگان خواستارم اخلاق و منش انتخاباتی را در روزهای باقیمانده رعایت نموده و قطعأ آنچه خواست خداوند متعال است رقم خواهد خورد.

علامه‌زاده: مطالعه و بررسی مرا به انتخابات کشاند/ بر عهد خود با مردم وفادار می‌مانم

علی علامه‌زاده در جمع هوارادارنش در زمین ورزشی پرواز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص انتخابات پرداخت.

وی در ابتدای اظهاراتش با بیان اینکهاستان هرمزگان با وجود این همه منابع باارزش چون نفت،گاز و دریا لایق خدمات بهتر و والاتری است، افزود: این مهم محقق نمی شود مگر با بالفعل کردن نیروهای بالقوه ای که اکنون در استان حضور دارند.

این کاندیدای انتخابات مجلس مرکز هرمزگان عنوان کرد: هرمزگان دارای نیروهای عالم، فهمیده و متخصصی است که از انقلاب تاکنون تقدیم این نظام کرده است و حتی برخی از چنین شخصیت‌هایی در مسیر تکامل انقلاب  به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

علامه‌زاده ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شرکت همه آحاد مردم در انتخابات، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند "حتی کسانی که نظام را قبول ندارند، برای حفظ و اعتبار کشور در انتخابات شرکت کنند." تا این که فردا دیگران برای شما تصمیم نگیرند و دشمنان خبیث برای این نظام  توطئه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان بیش از 40 هزار دانشجو دارد و باید برنامه و طرحی پیاده کرد که این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به فراموشی سپرده نشوند بلکه از تخصص آن‌ها در صنایع، بنادر و پالایشگاه‌های استان  استفاده کرد و این امر محقق نمی شود مگر این که ارتباط  دانشگاه با صنعت را بیش از گذشته تقویت کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با احترام به همه مسئولان و نمایندگان سابق و کنونی مجلس شورای اسلامی استان هرمزگان، خدمات نظام و آن‌ها به این استان کم نبوده است اما باز زمینه  خدمت بیشتر و بهتر برای مردم این دیار وجود دارد.

علامه‌زاده ابراز کرد: جامعه‌ای که دولتمردانش در شادی مردم شاد و خدای ناکرده در ناراحتی آن‌ها ناراحت باشند بی شک این همدلی و همگرایی نتایج بسیارخوبی خواهد داشت.

وی  در ادامه به دلیل حضورش در این کارزار انتخابات نمایندگی مجلس در هرمزگان اشاره و تصریح کرد: با بررسی و مطالعه پا به این عرصه خدمت گذاشته‌ام و تا آخر نیز در کنار شما خواهم بود تا به تمامی تعهداتم جامه عمل بپوشانم.

علامه‌زاده خاطرنشان کرد: هر کاندیدا و نماینده‌ای ظرفیت خود را دارد و به همکارانم در ستاد خود توصیه کردم که هیچ گونه تهمت، تخریب و افترایی علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی روا ندارید و بلکه بر قابلیت و صداقت خودمان تکیه کنید.

این چهره اجتماعی هرمزگان ادامه داد: استان هرمزگان از نظر تولید درآمد در بین استان‌های کشور مقام چهارم را دارد اما آیا در برگشت درآمد نیز همین عدد به هرمزگان تعلق گرفته است و یا خیر؟

وی درپایان به رونق صنعت توریسم و صیادی اشاره و اظهار کرد: استان هرمزگان با احتساب جزایر در حدود 1400 کیلومتر مرز آبی دارد که بیش از این از طریق این مرزها می‌توان خدمت‌رسانی به مردم را با  توسعه بهتر گردشگری و صیادی افزایش داد و این امر محق نمی شود مگر با تصویب مواد قانونی در مجلس.

جراره: اگر 11 خانم جراره در شورا بود آیا شهر و شهرداری این‌گونه بود؟

ابوالقاسم جراره یکی از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که موفق به پیوستن به جمع 3 کاندیدای ائتلاف نیروهای جبهه انقلاب اسلامی نیز شده است، در اجتماع هواداران خود در زمین ورزشی محله نخل ناخدای شهر بندرعباس به بیان مواضع و رویکردهای انتخاباتی خود پرداخت.

وی در ابتدای اظهاراتش ضمن خوشامد به مهرداد بذرپاش سخنران ویژه مراسم انتخاباتی او، از بذرپاش به عنوان یکی از رویش‌های انقلاب و نظام اسلامی یاد کرد و با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر و روز زن، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را نیز گرامی داشت و اظهار کرد: انتخابات یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است که بسیاری از مسؤولیت‌ها و مناصب یا بی واسطه و یا با یک واسطه حاصل انتخاب مردم هستند.

این نماینده سابق مردم بندرعباس ادامه داد: با این حال باید دید که چه اشکالی وجود دارد که قالب مردم ابراز نگرانی می‌کنند؟ مشکل اصلی آن است که ما باید در شرایط انتخاب و ویژگی‌ها دقت بیشتری کنیم.

جراره با بیان این که مردم ما نگران ایستادگی و شهادت و مقاومت در برابر دشمنان نیستند، تصریح کرد: مردم از فساد، تبعیض و بی عدالتی نگران می‌شوند و اگر بر اساس شاخص‌های رهبری انتخاب کنیم، دچار مشکل نخواهیم شد.

وی در همین زمینه اضافه کرد: مردم زمانی نگران می‌شوند که فساد و اختلاس‌های سنگین مانند اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه و فلان مجموعه اقتصادی را می‌بینند.

این کاندیدای انتخابات دوم اسفند تصریح کرد: اگر بر اساس شاخص‌ها انتخاب کنیم، حتما دچار مشکل نمی‌شویم. در همین شهر خودمان وقتی ملاک‌ها پول، سیم کارت، کارت شارژ، کیسه برنج، توپ و لباس ورزشی می‌شود، شورا و مجلس درستی نخواهیم داشت!

جراره عنوان کرد: خبر دارم برخی 13 میلیارد، برخی 50 میلیارد و برخی هم بی حد و اندازه خرج می‌کنند. به نظرتان این پول‌ها از کجاست؟ بخشی از آن از جیب خود شما مردم است. از بیت المال است. در همین شهرداری، فردی پیمانکار تعریف می‌کرد که برای ساختن یک سالنی از ما قیمت خواستند که ما 250 میلیون تومان قیمت دادیم اما بعد یک نورچشمی پیدا شد و قیمت 12 برابری داد و پروژه را به او دادند تا بسازد.

وی در همین زمینه گفت: من در تعجبم که دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟

نماینده سابق حوزه مرکزی بندرعباس در مجلس نهم با اشاره به رد صلاحیت 90 نفر از نمایندگان مجلس کنونی به دلیل مفاسد مالی، خاطرنشان کرد: آیا چنین مجلسی می‌تواند مقابل فساد بایستد؟ کسی که میلیاردی خرج می‌کند آیا نسبتی با رای مردم و پیگیری خواست مردم دارد؟ فریاد زدن هزینه دادن می‌خواهد و من فریاد زدم و مقابل فساد ایستادم. مقابل استاندارشان ایستادم و دیدید که در انتخابات قبلی حتی نمی گذاشتند که اثری از تبلیغات ما باقی بماند.

ابوالقاسم جراره عنوان داشت: مشکل نسل جوان امروز ما با اراده استوار مسؤولین حل می‌شود. مسؤولی که نگاهش و امیدش به آمریکاست، نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند. مسؤول لیبرال نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند. ثمره مدیریتش نیز امثال فریدون‌ها و جهانگیری‌هایی خواهد شد که تفکرشان مال اندوزی است.

وی در ادامه با انتقاد از این که 6 سال کشور را اسیر برجام کردید، گفت: اینان امیدی به خدا و جامعه اسلامی ندارند و امیدشان به دشمن و بیگانه است. این تفکر نمی‌تواند مشکلات مردم را رفع کند.

این کاندیدای ائتلاف نیروهای جبهه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما با مذاکره با دنیا مشکلی نداریم بلکه با ذلت مشکل داریم. آن زمانی که ما فریاد می‌زدیم که بگذارید برجام را بخوانیم و بعد تصویب کنید، می‌گفتند به حاج علی آقا (لاریجانی) داده‌ایم. آقای بذرپاش در این زمینه شاهد است. مردم را ترساندند که سالن‌ها بسته و پیاده‌روها دیوار کشیده می‌شود اما دیدید که ملت ایران عین‌الاسد را هم موشک باران کرد اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

جراره خطاب به مسؤولان دولتی اظهار کرد: اگر مرد هستید بروید و مشکل مسکن و ازدواج جوانان را حل کنید. چرا هر روز بازی سیاسی برای رفتن به ورزشگاه و تعطیلی کنسرت‌ها راه می‌اندازید؟ این‌ها فرمول خانه‌دار شدن مردم را قسط ماهی 2.5 میلیونی قرار داده‌اند در حالی که بسیاری از مردم ما با 10 تا 20 میلیون در مسکن‌های مهر صاحب خانه شدند.

وی در بخش پایانی اظهاراتش عنوان کرد: شاخه‌هایی از تفکر لیبرالی در هرمزگان نیز وجود دارد که عامل ناکارآمدی است و تنومند شده اما ثمری برای مردم ندارد. باید برویم و درختی نو بکاریم. زدن درخت تنومند سخت است.

جراره ادامه داد: ایستادگی مرا در موضوع آلومنیوم هرمزگان، شرکت عظیم گسترش در کشتی سازی و در پرونده زمین‌خواران محله نخل ناخدا دید. حتی زمین خواران هزینه انتخابات مرا هم تقبل کردند اما نپذیرفتم تا بتوانم از حقوق مردم محله‌ام دفاع کنم. بارها گفته‌ام اگر 11 خانوم جراره (خواهرش) در شورای شهر داشتیم، مشکلات شهر و شهرداری هم حل می‌شد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس از مردم قول گرفت تا در ادامه انتخابات دوم اسفند ماه به تشکیل شورای شهر و انتخاب رئیس جمهوری جوان و انقلابی نیز کمک کنند تا طعم شیرین انقلاب اسلامی را بچشند و نتیجه خوبی حاصل شود.

هاشمی تختی: هدفم ارتقای تراز نیروی هرمزگانی در کشور است

حسین هاشمی تختی در یک همایش انتخاباتی در مجموعه ورزشی فرهنگی شاهین بندرعباس به بیان نقطه نظرات خود در خصوص انتخابات دوم اسفندماه و ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات دوره چهارساله نمایندگی خود و همچنین اهداف و برنامه‌های آینده پرداخت.

وی در ابتدای اظهارات خود با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت ایران و شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و اظهار کرد: این انقلاب و نظام و کشور به خاطر خون عزیزان ما پابرجاست و بکوشیم که پاسدار حقیقی خون شهیدان باشیم و از ودیعه‌ای که آنان برای ما بجای نهاده‌اند، حراست کنیم.

نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت ادامه داد: برای حفظ انقلاب، زیرساخت‌ها و زیربناهایی لازم است که وحدت ملی مهم‌ترین آنها است. هم امام راحل و هم رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وحدت ملی و انسجام اسلامی تأکید داشته و دارند و مهم‌ترین سرمایه ما برای ادامه کار نیز وحدت فراگیر در جامعه است.

هاشمی تختی با بیان این که برادر کوچک شما آنچه در توان داشته در راه وحدت ملی کوشش کرده است، خاطرنشان کرد: همیشه سعی کرده‌ام سنگ زیرین آسیاب باشیم و در عین تواضع اما با حفظ مواضع برای کسب منافع ملی تلاش کنم.

وی با تصریح بر این که برخی وحدت را با من بودن تعریف می‌کنند، اضافه کرد: معنای واقعی وحدت، با هم بودن حول محور ولایت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: برادر کوچک‌تان برای استیفای حقوق شما هرگز دریغ نخواهد کرد و تمام تجربه، ارتباطات، امتیازات حقوقی و حقیقی خویش را به کار خواهم برد تا حقوق شما استیفا شود. در طول زندگی من نیز برایتان اثبات شده که در عین احترام، آنجا که لازم شده برای استیفای حقوق مردم به پشتوانه شما ایستاده و خواهم ایستاد.

هاشمی تختی گفت: آن روزی که استاندار بودم زمزمه‌های جدایی پارسیان را داشتیم. رئیس دولت وقت به من گفت تا کمک کن تا این جدایی صورت گیرد. من به طور منطقی به او گفتم که جدایی پارسیان جه منطقی دارد؟ اگر مرا متقاعد کردید، من نیز هرمزگانی‌ها را متقاعد خواهم کرد.  به رئیس دولت وقت گفتم که اگر می‌خواهید توسعه را با اعتبارات دولتی انجام دهید که به هرمزگان بدهید تا آن جا را آبادتر کند و اگر می‌خواهید سرمایه‌گذار بیاورید که اکنون نیز می‌توانند بیایند و پارسیان (گاوبندی) را آباد کنند، پس توجیهی برای این کار وجود ندارد.

وی در همین زمینه ادامه داد: ما مقاومت کردیم تا این که یک روز استاندار فارس به من زنگ زد که با آمدن رئیس جمهور به استان فارس می‌خواهیم این موضوع الحاق را اعلام کنیم و من با جدیت به او گفتم که عواقب آن نیز به پای شماست و من قادر به تأمین امنیت استان در صورت این کار نخواهم بود.

نماینده حوزه مرکزی هرمزگان افزود: بعد از رفتن من از استانداری این موضوع اعلام شد اما ما در دوره نمایندگی نیز با جدیت مقابل این مسأله ایستادیم و ایستاده‌ایم تا به بهانه توسعه، خدشه‌ای به هرمزگان وارد نکنند.

هاشمی تختی همچنین به پیگیری‌هایش در موضوع پرونده آلومنیوم المهدی اشاره و عنوان کرد: آن روزی که فهمیدم حقوق مردم در حال تضییع است، محکم ایستادم و مدافع حقوق کارگران این مجموعه بودم و مهم‌ترین دغدغه‌ام زندگی پرسنل و معیشت آنان بود و حتی بعد از تجمع نیز که قصد داشتند شماری را بازداشت کنند، از تهران آمدم و در جلسه شورای تأمین جلوی این کار را گرفتم.

وی به موضوع کشتی‌های صید ترال چینی نیز اشاره و در این زمینه بیان داشت: کشتی‌های ترال، ذخایر ما را به یغما می‌بردند و در این زمینه سوال از وزیر جهاد کشاورزی را مطرح کردیم و محکم ایستادیم و وزیر را به مجلس کشاندیم و کارت زرد دادیم و ثابت شد که کار نادرستی در جریان بوده است و بازهم نیز پیگیر هستیم که در سکوت این گونه فعالیت‌ها ادامه پیدا نکند.

این کاندیدای جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه به موضوع طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص بالا رفتن قیمت ارز و موضوع موسسات مالی و اعتباری و اختلاس‌های صورت گرفته در این موسسات گریزی زد و با بیان این که طرح سوال از رئیس جمهور را با همه فشارها و تماس‌ها و تهدیدات امضا کرده و بر آن پای‌فشاری کرده است، افزود: رئیس جمهور را در این زمینه به مجلس کشاندیم تا پاسخ‌گوی این مسائل باشد.

هاشمی تختی خاطرنشان کرد: من به روحانی در انتخابات رای ندادم و همه شما نیز این را می‌دانید اما با نهایت احترام و ادب همیشه مطالبات مردم هرمزگان را مطرح کرده‌ام و هیچ گاه نیز از اصول خودمان که همانا دفاع از حقوق مردم است، کوتاه نیامدم.

وی از تجارت گوناگون خود در عرصه اجرا، نظارت و تقنین به عنوان ظرفیتی برای خدمت به هرمزگان‌نشینان یاد کرد و بیان داشت: برادر کوچک شما اگر توفیق دوباره خدمت یافت از همه این ظرفیت‌ها برای استیفای حقوق شما استفاده خواهد کرد و معتقدم در سایه آرامش و امنیت ملی، با منطق و ادب می‌توان موضوعات را پیگیری و به هدف رساند.

این نماینده مردم بندرعباس در تشریح اهداف مهم در پیش رو نیز گفت: ایران سرافراز و هرمزگان سربلند هدف اصلی همه ما است. استان هرمزگان در سایه بزرگانش اعم از شیعه و سنی یک استان وحدت‌گرا است و من نیز از ابتدا تقریبی بوده‌ام و باورم این است که ساختن این کشور در سایه وحدت و برادری میسر است.

هاشمی تختی دیگر اهداف پیش روی خود را استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص، با تجربه و نجیب هرمزگان و مجاب کردن دولت در استفاده از هرمزگانی‌ها به عنوان وزیر و معاون وزیر و استاندار در ساختار سیاسی کشور برشمرد و تصریح کرد: این مطالبه‌ای منطقی است که درهای رشد و پیشرفت به روی هرمزگانی‌ها بیش از پیش گشوده شود و نیروهای انسانی آن بتوانند به سطوح بالاتری نیز دست یابند.

وی در پایان کار و اشتغال در استان از طریق تقویت بودجه و تقویت اتکای ملی به اقتصاد دریامحور را از دیگر اهداف مورد نظر خود عنوان کرد و گفت: ما می‌توانیم در رشته‌های آبزی پروری، حمل و نقل دریایی، کشتی‌سازی، گردشگری و ... بسترهای توسعه هر چه بیشتری را برای هرمزگان و هرمزگانی فراهم آوریم.

مرادی: مهم‌ترین مسأله هرمزگان اشتغال و بهداشت و درمان آن است

احمد مرادی در جمع هواداران خود در زمین ورزشی شهرک پرواز بندرعباس اظهار کرد: خرسندم و خدای متعال را شاکرم که نماینده چنین مردمان نجیب و زحمت کشی هستم و اگر این ۴سال خدمتی انجام داده‌ام به لطف محبت های همین مردم بوده است و هرچند اعتقاد دارم بیشتر از این نیز می توان به مردم خدمت کرد.

وی عنوان کرد: اگر در این چهار سال عملکردی بوده، در انگیزه ای بوده است که شما مردم به من داده‌اید تا به وعده های خود عمل کنم و به شعارهای خود پایبند باشم و بر خدمتگزاری به این مردم، استوار تر از گذشته قدم بردارم.

این نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به پیگیری‌های خود در موضوع واگذاری نادرست مجتمع آلومنیوم المهدی هرمزگان و اعتراض او به این مسأله دوشادوش کارگران و مردم استان هرمزگان، بیان داشت: تاریخ موضوع برگشت به حالت اولیه و شروع به کار دوباره نیروهای بومی در این شرکت را به نام  هرمزگان ثبت خواهد کرد و این افتخاری برای این دیار است که مردم آن توانستند با پافشاری بر خواسته به حق خود و مطالبه‌گری شایسته به هدف خود که همانا اشتغال فرزندان‌شان بود، دست یابند.

مرادی با تأکید بر اهمیت مطالبه‌گری و نقش آن در موضوع آلومنیوم المهدی، گفت: کنار هم بودن و پیگیری دقیق و هوشمندانه مسائل می‌تواند ما را به موفقیت نزدیک کند و ما در تجربیات مختلفی تاکنون این مهم را دیده و لمس کرده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد:در روستاها و حوزه عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های اخیر انجام شده است و این عملکرد به نام شوراها، دهیاران و بخشداران روستاها در واقع باید ثبت شود چرا که آنان بودند که دوشادوش نمایندگان خود در مجلس برای پیگیری خواسته‌های مردم ساکن در روستاها در هرمزگان تلاش کردند و توانستند مسؤولان کشوری را مجاب به اختصاص منابع و اعتبارات بیشتری به هرمزگان کنند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که دغدغه مردم اشتغال است و این غدغه به حق و به جایی است، بیان کرد: همه جوانان ایران و از جمله جوانان هرمزگان باید دارای شغل و معیشت مناسب باشند و در هرمزگان حدود ۳سال جنگیدیم که نرخ بیکاری در این استان را به عدد واقعی آن که نزدیک به ۳۰درصد است، را به مسؤولان بفهمانیم و به فضل الهی در دوره آتی تمام تلاشمان را در خصوص اشتغال جوانان به کار خواهیم برد تا هرمزگان دیگر از بیکاری رنج نبرد و جوانان آن شرمنده خانواده‌های خود نباشند.

نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان با تصریح بر این که مطالبه‌گری در هرمزگان یک حق به جاست و نباید این حق پایمال شود، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از تمام ظرفیت‌های آبی و خاکی این استان به نحو احسنت استفاده کنیم و در صدد هستیم تا دانشکده علوم و فنون دریایی در استان تاسیس کنیم تا زمینه‌ای برای اشتغال بهتر و استفاده بیشتر از ظرفیت دریایی استان شود.

مرادی اضافه کرد: دانشگاه‌های استان می‌بایست جهت‌گیری مناسبی نسبت به آینده صنعتی و توسعه‌ای استان داشته باشند و نیروی مورد نیاز برای صنایع و ظرفیت‌های اقتصادی آن تربیت کنند تا امکان پیگیری اشتغال آنها فراهم شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در بیان دیگر ضروریات و اولویت‌های آینده توسعه استان، گفت: بعد از اشتغال، دوکار عمده و مهم باید در استان پیگیری جدی شود. یکی در بحث آموزش و پرورش و توسعه و تجهیز مراکز آموزشی است که باید با تمام وجودمان به رشد زیرساخت‌های این بخش کمک کنیم تا دانش‌آموزانی خلاق و توانمند به کشور عرضه و آنان بتوانند در رشته‌های مهم و اثرگذاری در کشور پذیرفته و تحصیل کنند که این مسأله به اقدام زیربنایی در این راستا نیاز دارد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و ابوموسی در خانه ملت در بیان دیگر اولویت مهم استان هرمزگان به مسأله بهداشت و درمان اشاره و اظهار داشت: طبق آمار، تجهیزات و امکانات پزشکی هرمزگان ۵۰درصد زیر متوسط کشوری است و باید در این زمینه یک برنامه مدون طراحی و پیگیری شود که دیگر نیاز به این نباشد که مردم هرمزگان برای درمان به استان‌های همجوار مراجعه کنند که در این زمینه تاکنون پیگیری‌های خوبی انجام شده و دستگاه‌های مختلف پای کار آمده‌اند و به خواست خداوند در سال‌های آینده به لحاظ زیرساخت‌های بهداشت و درمان شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.

سالاری: نبود نظارت عامل بروز فساد در کشور است

پرویز سالاری در جمع هواداران خود در مجموعه فرهنگی و ورزشی شاهین بندرعباس اظهار کرد: انتخابات دوم اسفند ماه مایه اقتدار، عزت و عظمت ملی است که لبخند دوباره‌ای بر لبان رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد نشاند و اتحاد ملی و انسجام اسلامی را تقویت می‌کند.

وی افزود: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر آنکه خودش بخواهد و ما باید برای افزایش بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند استان‌مان، خودمان همت کنیم.

این کاندیدای جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در هرمزگان ادامه داد: در هرمزگان ظرفیت‌های فراوانی از صید و صیادی، توریست و گردشگری، صنایع و بنادر و کشاورزی و تولید وجود دارد که باید پرسید چقدر از آنها استفاده کرده‌ایم؟

سالاری بیان کرد: مردم از وکلای خود بپرسند که در ارتباط با اشتغال، معیشت و اقتصاد مردم ایران و هرمزگان چه کرده‌اند؟ آیا قوانین و برنامه‌هایی در حوزه الزام صنایع مستقر در هرمزگان به ایجاد صنایع تبدیلی و زیردستی وضع کرده‌اند که سه قطب تدلید فولاد و دو قطب تولید آلومنیون در هرمزگان، اشتغال هر چه بیشتری را برای مردم به ارمغان آورند؟

وی با قرائت شعر فردوسی که "بزرگی سراسر به گفتار نیست، دو صد گفته چون نیم‌کردار نیست"، ادامه داد: با شعار و حرف، دغدغه اشتغال حل نخواهد شد و باید صنایع را در قانون ملزم به ایجاد بخش‌های جنبی و زیردستی مرتبط با خویش کنیم تا هم اشتغال به همراه آورد و هم هزینه تمام شده برخی کالاهای مرتبط با آنها در هرمزگان کاهش یابد.

رئیس سابق شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: مجلس دهم در موضوع نظارت ضعیف بود. دیوان محاسبات که زیر نظر مجلس است در زمینه نظارت بر دستگاههای اجرایی ضعیف عمل کرد و رانت‌خواری و اختلاس در دستگاه‌ها گسترش یافت و اگر این مجموعه کارکرد درستی داشت، این همه فساد در جامعه را شاهد نبودیم.

سالاری، وظیفه اساسی دستگاه‌های نظارتی را صیانت از مدیران برشمرد و گفت: وقتی نظارت ضعیف باشد برخی احساس حیات خلوتی می‌کنند و هر چه می‌خواهند انجام می‌دهند و فسادهای کلانی نظیر رانت و اختلاس‌هایی پیش نمی‌آید که سبب شرمساری همگان و بخصوص دلسوزان نظام شود.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به موضوع اقتصاد مقاومتی در سطح دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بود فقط به چند بنر در درب ادارات خلاصه شده است در حالی که این نسخه شفابخش توسعه و پیشرفت کشور است و می‌تواند گره از مشکلات ما بگشاید.

سالاری ادامه داد: ایران هارت لند خاورمیانه است و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند به ایران ضربه بزند چرا که ما کانون اصلی یک منطقه مهم با تعداد زیادی از همسایگانی هستیم که به ما وابسته هستند و از سوی دیگر انبوهی از ظرفیت‌های عظیم در همین استان نظیر خرما و ماهی و میگو و ... نیز وجود دارد که می‌توانیم با بازاریابی و صادرات آنها به اشتغال محلی و رونق اقتصادی کشور کمک کنیم.

این کاندیدای جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر سازمان بازرسی ما، تعزیرات حکومتی ما که زیر نظر ریاست جمهوری و دیوان محاسبات ما که زیر نظر مجلس است به درستی به وظیفه خود عمل می‌کردند رانت‌خوارانی درست نمی‌شدند که سرمان از عملکردشان پایین باشد.

آرامی: مجلسی موفق خواهد بود که برآمده از تفکر انقلابی باشد

منصور آرامی یکی از چهره‌های شاخص انتخابات در استان هرمزگان که سابقه یک دوره نمایندگی مجلس در دوره نهم و معاونت سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان و همین طور شهرداری بندرعباس را در کارنامه خود دارد، در یک مراسم بزرگ انتخاباتی در بندرعباس در جمع هواداران خود در زمین ورزشی پرواز به بیان دیدگاه‌ها و نظراتش در خصوص مسائل مختلف و اولویت‌های مهم توسعه استان هرمزگان پرداخت.

وی در ابتدای اظهارات خود با یادکری از شهدای گرانقدر کشورمان، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز کشورمان و این جمع‌های بزرگ و صمیمی و انتخابات و ثبات سیاسی در کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم و باید در هر جمعی از شهدای بزرگوارمان یاد کنیم.

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان شعری با مضمون "زبان کودکانت را پر از لبخند می‌خواهم" به حس خود نسبت به هرمزگان و هرمزگانی پرداخت و ابزار داشت: شرم می‌کنم وقتی وارد برخی مناطق استان هرمزگان و به عنوان نمونه کوهشاه احمدی می‌شوم که راه و درمانگاه و امکانات مناسبی برای زندگی مردم مهیا نیست و مردم آنجا و کودکان عزیز آن در نبود برخی امکانات رنج می‌برند.

آرامی ادامه داد: شرم می‌کنم وقتی می‌بینم که مردم ما در کنار بیش از یکهزار کیلومتر ساحل زندگی می‌کنند اما بی آب‌اند. در قشم و هرمز هنوز مردمانش از نعمت آب مناسب و کافی برخوردار نیستند.

شهردار اسبق بندرعباس با تصریح بر این که هرمزگان یعنی علم، صنعت، هنر و هزاران استعداد اما جوان هرمزگان و مرد و زنش وقتی بیمار می‌شوند باید به استان همجوار برای درمان بروند، گفت: این‌ها دردهایی است که مرا آزرده می‌کند و برای رفع آنها لازم است که منیت را کنار بگذاریم و خوب و درست تصمیم بگیریم تا هرمزگان را از محرومیت‌هایش نجات بخشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با تأکید بر اهمیت کنار گذاشتن خودخواهی‌ها و داشتن نگاه همدلانه برای رفع مشکلات هرمزگان، افزود: از اسحاق عامری (فرزند شهید عامری) نیز ممنونم که با حضورش در این جمع از من حمایت کرد و اکنون در این جمع نیز حضور دارد.

منصور آرامی در ادامه یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های مجلس آینده را داشتن دغدغه مدیریت جهادی برشمرد و خاطرنشان کرد: مجلسی موفق خواهد بود که اهداف و آرمان‌های شهدا را پیگیری کند و برآمده از تفکر انقلابی باشد.

وی همچنین اضافه کرد: مجلسی که دغدغه‌اش عکس گرفتن با خانم موگرینی باشد، در تراز این ملت نیست بلکه باید به فکر مجلسی باشیم که استعدادهای جوشان فرزندان این کشور را با قانون‌گزاری شایسته، شکوفا سازد.

این کاندیدای مطرح هرمزگان در انتخابات مجلس از مرکز هرمزگان در پایان گفت: هرمزگانی نجیب است اما تحقیر را نمی‌پذیرد و ما به عنوان رقم‌زنندگان فردای این سرزمین وظیفه داریم تا با انتخاب خودمان به رشد و پیشرفت استان‌مان کمک کنیم.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان مجلس انتخابات بندرعباس یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدای یازدهمین دوره کاندیدای انتخابات جمع هواداران خود حجت الاسلام میرزایی انتخابات دوم اسفند رهبر معظم انقلاب شاهین بندرعباس بخش دیگری ائتلاف نیروهای اظهارات خود مردم بندرعباس انقلاب اسلامی استان هرمزگان زمین ورزشی نماینده مردم مردم هرمزگان رشد و پیشرفت شرق هرمزگان چه بیشتر حوزه مرکزی علامه زاده هاشمی تختی رئیس جمهور دستگاه ها حقوق مردم مهم ترین مردم ما وعده ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است

«علی‌اکبر علیزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: از آنجایی که مجلس شورای اسلامی در همه حوزه‌ها مجاز به قانون‌گذاری است و در جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی دارد، مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تشکیل مجلسی قوی می‌شود.

وی افزود: نباید اینگونه تصور شود که مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اهمیتی ندارد؛ مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده است، بسیار اهمیت دارد. نماینده‌ای که با پشتوانه رأی بالا راهی مجلس شود، قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای خواهد بود که پشتوانه رأی بالایی نداشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، مجلسی قوی به وجود می‌آید و اگر مجلس قوی و با پشتوانه رأی بالا باشد، دولت‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه در ریلی که مجلس می‌گذارد، حرکت کنند.

علیزاده تصریح کرد: همچنین زمانی که مجلس قوی باشد، قدرت نظارت بالایی خواهد داشت و می‌تواند تخطی از اجرای قوانین را به خوبی شناسایی کرده و به دستگاه‌ها و مسؤولان اجرایی کشور گوشزد کند که در ریل قانون حرکت کنند.

منتخب مردم دامغان در مجلس دوازدهم ادامه داد: هنوز ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم مشخص نشده است و از آنجایی که این افراد قطعاً تأثیر زیادی بر مجلس آینده خواهند داشت، بر این اساس نباید کسی تصور کند که دور دوم انتخابات مجلس فاقد اهمیت است.

وی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر است چراکه آیت الله مدرس هم یک نماینده بود و بر این اساس حتی یک نماینده روی مجلس تأثیر دارد و نباید دور دوم انتخابات مجلس کم اهمیت جلوه داده شود؛ برای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز باید رسانه‌ها به ویژه صداوسیما امکان تبلیغات برابر را برای داوطلبان دور دوم انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اهمیت دور دوم انتخابات به خوبی برای مردم تبیین شود تا مردم در حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، حضور پُر شوری پای صندوق‌های رأی داشته باشند. تبیین و آگاهی‌بخشی به مردم، مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.

علیزاده اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور و مشارکت مردم در عرصه‌هایی مانند انتخابات اهمیت زیادی دارد و امیدواریم مردم مشارکت بالایی در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084386 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می کنند
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند