Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سرایانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲۲ داوطلب نمایندگی از ۶ حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده بودند.

وی ادامه داد:۳۶۰ داوطلب برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه این استان شامل زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار نام نویسی کرده بودند که ۲۲ نفر قبل از رسیدگی در هیات‌های اجرایی انصراف دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیات نظارت و شورای نگهبان در نهایت ۱۲۲ نفر تایید صلاحیت شدند که تاکنون ۵۹ نفر آنان انصراف داده‌اند.

وی تعداد واجدان شرایط رای دادن در سیستان و بلوچستان را یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۳۹۰ نفر رای اولی هستند.

سرایانی بیان کرد: تمامی تجهیزات و تمهیدات لازم برای جمع آوری آرای مردم تامین شده است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از انتخابات این دوره با فرایند تمام الکترونیک صورت می‌گیرد و دستگاه‌های مکانیزه احراز هویت در تمام هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای مستقر شده است.

وی خاطر نشان کرد: صندوق‌ها و برگه‌های تعرفه رای گیری بین تمامی شعب توزیع شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان افزود: ۴۷ هزار نفر در فرآیند اجرایی انتخابات مشارکت دارند تا مردم عزیز به راحتی بتوانند رای خود را در صندوق ها بیندازند. 

وی اظهار داشت: افراد واجد شرایط برای رای دادن باید کارت ملی و شناسنامه همراه داشته باشند و در واقع اگر به هردلیل موجهی مانند تعویض یا مفقودی نتوانستند کارت ملی ارائه دهند توصیه می‌کنیم حتما شماره ملی خود را داشته باشند زیرا بدون شماره ملی و کارت ملی احراز هویت نخواهند شد و رای گیری آنان ممکن نیست.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان دارای ۸ کرسی از ۶ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه زابل ۲ نفر، زاهدان ۲ نفر، خاش یک نفر، سراوان یک نفر، ایرانشهر یک نفر و چابهار یک نفر است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی سیستان و بلوچستان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی سیستان و بلوچستان حوزه انتخابیه یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. در دور اول انتخابات که جمعه 11 اسفند برگزار شد، 245 نماینده منتخب شدند و سرانجام 45 کرسیِ دیگرِ مجلس، به مرحله دوم کشیده شد.

با هماهنگیِ وزارت کشور و شورای نگهبان، در دور اول در حوزه‌های انتخابیه رشت و خمام، قم، ملایر و آبادان انتخاباتِ تمام‌الکترونیک داشتند و در این مرحله، حوزه‌های «تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر» انتخابات الکترونیکی دارند.

در فیلم زیر، شیوه‌ی رأی‌دهیِ الکترونیکی را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس در زنجان چالش بین فضاسازی و حقیقت
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم
  • فهرست نامزد‌های جبهه مردمی ایران قوی در ۲۲ حوزه اعلام شد
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در پاسارگاد
  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها
  • تدارک ۲۷۶ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار