Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آلمان در سفری به پاریس از تمایل کشورش برای همکاری تنگاتنگ تر با فرانسه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای که اخیرا از طرف پاریس پیشنهاد آن داده شده بود خبر داد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان از تمایل کشورش برای دادن پاسخ مثبت به پیشنهاد فرانسه مبنی بر همکاری های تنگاتنگ تر در زمینه مسئله بازدارندگی هسته ای خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز پنجشنبه در پاریس اعلام کرد: من اعتقاد دارم که ما باید این مذاکرات راهبردی را بپذیریم. وی البته تاکید کرد که این مذاکرات هنوز در شروع کار قرار دارد.  به گفته وی باید در این باره که این دقیقا به چه معنا است مشورت هایی انجام شود.

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه در اوایل ماه جاری میلادی در یک سخنرانی از شرکای اروپایی خود بینش عمیق تر در مسئله بازدارندگی هسته ای را خواستار شد. بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فرانسه تنها کشور دارنده سلاح های اتمی در این اتحادیه است.

وزیر دفاع آلمان در عین حال اعلام کرد که آلمان همچنان زیر چتر هسته ای آمریکا قرار دارد و بخشی از یک مشارکت هسته ای است. وی تغییرات اساسی در این رویکرد را پیش بینی نکرد.

وزیر دفاع آلمان روز پنج شنبه همچنین در پاریس با همتای فرانسوی خود و معاون وزیر دفاع اسپانیا توافقی را برای ساخت یک نمونه اولیه برای یک هواپیمای جنگی مشترک را امضا کردند.

به این ترتیب پروژه میلیاردی ساخت یک سیستم جنگنده هوایی اروپایی وارد مرحله مهمی شد.

ارسال بالای تسلیحات آلمانی به کشورهای دخالت‌کننده در جنگ لیبیوزیر دفاع آلمان: در عملیات دریایی آمریکا در تنگه هرمز مشارکت نمی‌کنیم

کارن بائر تاکید کرد: ما می خواهیم با نگاهی به تلاش های دفاعی آینده به صورت مشترک در این راه گام برداریم. وی اظهار داشت که پشت چنین سیستم دفاعی بیش از فناوری یک تلاش مشترک، اراده سیاسی مشترک و فهم استراتژیک مشترک نهفته ست.

وی این پروژه را یک همکاری جدی بین آلمان و فرانسه با مشارکت اروپا دانست.

کشورهای آلمان، فرانسه و اسپانیا تابستان گذشته برای اجرای این پروژه نظامی به توافق رسیدند. اما برخی اختلاف نظرها تاخیراتی در این راستا ایجاد کرد. پارلمان آلمان هفته گذشته بالاخره 77.5 میلیون یورو برای ساخت یک نمونه اولیه این پروژه مشترک را آزاد کرد. به این ترتیب یک مانع برای این پروژه دفاعی مشترک اروپایی برداشته شد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این سیستم جنگی هوایی (Future Combat Air System) باید از سال 2040 عملیاتی شود. این پروژه تسلیحاتی مشترک نه تنها باید هواپیماهای جنگی نسل جدید را به میدان آورد، بلکه یک سیستم کلی است که می تواند هواپیماهای بدون سرنشین و یا ماهواره ها را کنترل کند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فرانسه" اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار آلمان اخبار فرانسه اخبار آلمان بازدارندگی هسته ای وزیر دفاع آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب اسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

کد خبر 847231 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه ایران و چین حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود