Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:43:35 GMT

بازدید استاندار یزد از حوزه انتخابیه تفت و میبد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۴۳۰۳

بازدید استاندار یزد از حوزه انتخابیه تفت و میبد

محمد علی طالبی در ابتدا ضمن حضور در فرمانداری تفت از کمیته‌های مختلف ستاد انتخابات تفت و میبد بازدید و سپس در یک مرکز رای گیری خواهران و 2 مرکز رای گیری برادران این شهرستان بازدید کرد.

استاندار یزد سپس برای را دادن عازم مسجد حظیره یزد شد؛ بازدید از حوزه انتخابیه مهریز ، اردکان و برخی از دیگر شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های امروز طالبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد را برای اولین بار عکاسان خبری همراهی میکنند و از نزدیک رویداد های انتخاباتی سایر حوزه انتخابیه استان یزد را پوشش می‌دهند. 

۵۱ خبرنگار و عکاس اخبار انتخابات مجلس را در یزد پوشش می‌دهند،از این تعداد ۱۴ نفر خبرنگاران صدا و سیما و ۱۱ نفر تصویربردار و عکاس خبری و بقیه همکاران رسانه ای از خبرگزاری ها و رسانه های مجوزدار هستند.

 همزمان با سراسر کشور اخذ رای از شهروندان یزدی دریازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت امروز( جمعه ) برابر دوم اسفند ماه ۹۸ در ۷۷۲ شعبه اخذ رای در ۱۰ شهرستان و در چهار حوزه انتخابیه استان آغاز شد.

از دقایق اولیه آغاز رای گیری بیشتر شعبه های رای در مرکز استان و شهرستان های بهاباد، بافق، خاتم، ابرکوه، مهریز، تفت، اشکذر، میبد و اردکان با استقبال چشمگیر مردم روبرو شده است.

مردم همیشه در صحنه و قدرشناس استان در حالی که شناسنامه های خود را در دست دارند در محل حوزه های رای گیری حاضر و در حال رای دادن هستند.

امروز یزدی ها از میان ۱۱۲ نامزد باقی مانده مورد تایید شورای نگهبان چهار نفر را برای چهار سال به نمایندگی از خود در قوه مقننه انتخاب می کنند.

در انتخابات این دوره در مهلت قانونی ۲۳۹ نفر داوطلبی خود را با ثبت نام اعلام کردند که از این تعداد ۱۴۷ نفر تایید شدند  و تا عصر روز پنجشنبه  ۳۵ نفر کناره گیری خود را از نامزدی مجلس اعلام کردند.

برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

 آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس به تفکیک شهرستان‌ های استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام شده است.

 آمار رای اولی‌های استان ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر  است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

میزان مشارکت مردم یزدی در انتخابات دوره قبلی ۷۴ درصد بود که به نسبت جمعیت از لحاظ مشارکت در میان ۳۱ استان در جایگاه پنجم قرار داشت.  

 استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند .

برچسب‌ها بشار اسد یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بشار اسد یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی محمد علی طالبی بشار اسد یزد انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

سید صداقت الله موسوی مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه در سالن برگزاری مناظرات انتخاباتی نامزد‌های دور دوم حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه گفت : درحرکتی نو و تحول محور در خصوص ایجاد فرصت برابر برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به رفتن انتخابات به دور دوم در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، صداوسیمای کرمانشاه ضبط دور جدید مناظرات انتخاباتی را آغاز کرد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه که چهار نامزد به دوره دوم راه پیداکرده بودند، امروز نامزد‌ها در محل ضبط برنامه‌ها حاضر شدند و همکاران در صداوسیما امروز اقدام به ضبط مناظره‌ها کردند.

مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه بابیان این‌که در دور دوم هیچ‌گونه هزینه‌ای از نامزد‌ها اخذ نشده است، تصریح کرد: ان‌شاءالله در روز‌های آتی ویدیو‌های تبلیغاتی نامزد‌های محترم، تولید خواهد شد و طبق برنامه‌ای که سازمان صداوسیما ابلاغ کردند، این دوره تولید ویدیو‌های تبلیغاتی هم به عهده صداوسیما گذاشته‌شده و هیچ‌گونه هزینه‌ای در این دوره از نامزد‌ها اخذ نشد.

وی ادامه داد: امروز ما ضبط مناظره‌ها را به اتمام خواهیم رساند و در موعد مقرر و بازه زمانی متعلق به تبلیغات نامزد‌ها هرروز شاهد مناظره‌های انتخاباتی و ویدیو‌های تبلیغاتی این نامزد‌ها خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • سمیرم و لنجان ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان دور دوم انتخابات مجلس هستند