Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مهرزاد حمیدی ، در خصوص تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای جلوگیری از شیوع کرونا در مدارس کشور گفت: زمانی که این بیماری در چین شناخته شد و وضعیت بیماری زایی و خطر آن را متوجه شدیم، پیش بینی‌های لازم را انجام دادیم و دستور العمل‌هایی را با هماهنگی کامل وزارت بهداشت تهیه کردیم. این دستورالعمل‌ها هم اکنون در پورتال وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و هم به همه مدارس و استان‌ها بخشنامه شده است تا افراد این آگاهی را کسب کنند که برای بیماری‌های حاد تنفسی از جمله کرونا چه اقداماتی را باید در حوزه بهداشتی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دستور العمل ویژه‌ای هم هفته گذشته مجددا تهیه شده است، افزود: در این خصوص وزارت بهداشت ویدئو کنفرانس مشترکی را برای معاونین سلامت آموزش و پرورش در استان‌ها و معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور برگزار کردند. آقای دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت نیز در این کنفرانس حضور داشتند و تمام جوانب این بیماری، تجارب کشورهای دیگر و مسائلی که باید برای آمادگی در برابر بیماری کسب شود مورد بررسی قرار گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این خصوص هماهنگی کاملی با وزارت بهداشت صورت گرفته و در استان‌ها نیز معاونین سلامت آموزش و پرورش و معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی نشست‌های مستمر و ویژه‌ای برگزار کردند.

حمیدی افزود: حالا که نمونه‌هایی از این بیماری در ایران شناخته شده است نیز جلسات ویژه‌ای در شورای تامین استان تشکیل شده و مدیرکل آموزش و پرورش در آن حضور داشته و هر تصمیمی که برای مسائل شهری و پیشگیری از شیوع این بیماری گرفته شود، آموزش و پرورش هم در همان راستا اقدام می‌کند. همچنین تمام معاونین سلامت استان‌ها، معاونان مناطق و مدیران مدارس آمادگی لازم را دارند و آگاهی‌های لازم را کسب کرده‌اند و در ادامه نیز اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش کرونا مدارس آموزش و پرورش استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمید شیرازیانی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید عرب اظهار کرد: در ابتدای کار، مدارسی در سطح استان شناسایی و بررسی می‌شود، این شناسایی نخستین مرحله از اجرای طرح شهید عرب است.

وی افزود: سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است که ضرورت دارد کارشناسان ما برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادات کوچک و جزئی است؛ بعضی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی دیگر نیاز به تعویض رادیاتور دارند.

شیرازیانی اضافه کرد: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود.

در ادامه مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با اشاره به کلیات طرح، تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند.

وی تصریح کرد: بعضی از این نهادها با تأمین بخشی از هزینه‌ها، بعضی با تأمین تجهیزات با کیفیت و ارزان قیمت، بعضی با کمک در اجرا و عملیاتی کردن طرح و بعضی نیز با معرفی و شناسایی مدارس، نقش خود را ایفا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: از جمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیران مدرسه‌ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اشاره کرد.

قمری گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از اهداف طرح شهید عرب است.

به گزارش ایمنا، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

کد خبر 747856

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند