Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@03:38:17 GMT

ظریف: انتخابات بهترین راه قوی کردن کشور است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۵۶۲۶

وزیر امور خارجه تاکید کرد: انتخابات با همه تفاوت‌ها و با همه ترجیح‌هایی که داشتیم یا نداشتیم، هنوز برای اینکه کشور را قوی کنیم و در جهان سربلند باشیم بهترین راه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  «محمدجواد ظریف» صبح امروز پس از انداختن رای خود به صندوق در حسینیه جماران، در جمع خبرنگاران درخصوص حضور پای صندوق رای گفت: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی دارم، پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌ها و علیرغم برخی گفتگو‌های خانوادگی برای جامعه بین‌المللی، نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می‌خواهند خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ممکن است برخی ترجیحاتی داشته باشند، ممکن است برخی گلایه‌هایی داشته باشند، اما کماکان خودشان می‌خواهند سرنوشتشان را تعیین کنند، اظهار داشت: مردم نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن بنشیند و برای آن‌ها تصمیم بگیرد؛ آن هم یک نفری که دستش به خون فرد بزرگی مثل سردار سلیمانی آغشته است که مردم در رفراندوم تشییع او نشان دادند با همه دیدگاه‌های متفاوت در برابر قلدری، زور و تروریسم دولتی ایستادگی می‌کنند.

ظریف افزود: انتخابات با همه تفاوت‌ها و با همه ترجیح‌هایی که داشتیم یا نداشتیم، هنوز بهترین راه است برای اینکه کشور را قوی کنیم. به کشور امکان دهیم که در سطح بین‌المللی سربلند و مقاوم بایستد و ایران زیباتری برای نسل بعد داشته باشیم.

وی با اشاره به امنیت در فضای انتخابات تصریح کرد: من به عزیزان نیروی انتظامی که این زحمت را در سراسر کشور می‌کشند، خدا قوت عرض می‌کنم و دعا می‌کنم اجرشان نزد خداوند محفوظ باشد.

این دیپلمات عالی‌رتبه در رابطه با همکاری وزارت امور خارجه با پلیس بین‌الملل کشور و پلیس فتا نیز خاطرنشان کرد: ما تلاش‌مان را انجام می‌دهیم؛ در بسیاری مواقع موفق بودیم و در چند مورد هم کشور‌های طرف مقابل همکاری نکردند. ما همکاری خوبی با پلیس بین‌الملل کشور داریم و در مواقعی که می‌توانیم و طرف مقابل همکاری می‌کند ما هم امکان موفقیت داریم. تعداد بسیاری از پرونده‌ها مخصوصا در خصوص کشور‌های همسایه انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که برخی خبر‌ها حاکی از تمدید مهلت گروه ویژه اقدام مالی برای ایران است، ابراز داشت: اکثریت قریب به اتفاق سخنرانانی که در طول چند روز گذشته اظهارنظر کرده‌اند، سخنانشان در این جهت بوده است. اما دو کشور و یک رژیم حامی تروریسم و کشوری که خودش تروریسم است و با اقدام علیه سردار سلیمانی، تروریسم دولتی خود را نشان داد و با تحریم‌ها تروریسم اقتصادی خود را نشان داده به اضافه عربستان که نمونه خاص و عام برای تروریسم است و رژیم اسرائیل که اساسا تروریسم دولتی به نام آن رژیم ثبت شده است؛ مانع شده‌اند. باید ببینیم امروز چه می‌شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه رای انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم