Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا فایق رستمی روز جمعه  با حضور در شعبه اخذ رای واقع در مسجد جامع سنندج و شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رای دادن رسالت دینی، مذهبی و ملی هر ایرانی است، اظهار داشت: پیام مشارکت مطلوب مردم ما از ساعت ابتدایی آغاز رای دادن این است که همواره پشتیبان آزادی و استقلال کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مظهر مردم سالاری است و مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت خود و کشور را تعیین می‌کنند و این عامل موثری در توسعه و پیشرفت مملکت است،  یادآور شد: مشارکت گسترده منجر به رونق تولید و عمران و آبادانی هر چه بیشتر کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت سنندج نیز با حضور در شعبه اخذ رای در همان ساعت اولیه آغاز رای گیری، مشارکت را تکلیف و وظیفه شرعی خود و همه اقشار دانست و افزود: شورا ریشه در قرآن و احادیث دارد و بر تمام مسلمان‌هایی که به سن رای دادن رسیده‌اند، واجب است نماینده اصلح را برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

ماموستا محمدامین راستی اضافه کرد: با انتخاب نماینده اصلح، مجلس قدرتمند تشکیل می شود تا قوانینی وضع شود که با شریعت اسلام و قرآن انطباق دارد و معیشت و زندگی مردم را سر و سامان خواهد بخشید.

امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: مردم غیور کردستان در طول چهل و یک سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد در صحنه‌های مختلف ثابت کردند در تمام فراز و نشیب‌ها پشتیبان اسلام و انقلاب بودند و امروز هم بار دیگر به صحنه می‌آیند و دشمنان نظام را مایوس خواهند کرد.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند،   دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۳۴ شعبه پیش بینی کرده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

۹۴ کاندیدا شامل ۸۶ مرد و هشت زن در عرصه انتخابات استان کردستان حضور دارند تا مردم از میان آنها ۶ نفر را برای حضور چهار ساله در مجلس یازدهم انتخاب کنند.

برچسب‌ها کردستان امام جمعه سنندج انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان امام جمعه سنندج انتخابات مجلس شورای اسلامی کردستان امام جمعه سنندج انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل شهرستان حوزه انتخابیه استان کردستان یک نماینده رای دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم

یک فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه تمام را تمام کنیم و مراحل سیاسی و با انتخاب ۴۵ نماینده باقی مانده آرایش سیاسی مجلس را تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمدی را داشته باشیم.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته قاعدتاً با کاهش مشارکت روبرو خواهیم بود چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌ها، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله، افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند سازمان رأی مناسبی داشته باشند و به واسطه این سازمان رأی افراد بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد نرمالی از مشارکت را داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد؛ بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه تمام را تمام کنیم و مراحل سیاسی را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی مانده تکمیل کنیم تا آرایش سیاسی مجلس کامل شده و مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمدی را داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که غالباً از طیف اصولگرایی هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همگی متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام و رهبری هستند اما مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند همه چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به تبع آن باعث کارشکنی و اختلاف و یاس و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده کرده و یاس و ناامیدی را در بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟