Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خبرگزاری آمریکایی از صف‌های طولانی در ایران گزارش داد که در لحظات اولیه رای گیری شکل گرفته‌اند. ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش داد که از لحطات اولیه رای گیری صف‌های طولانی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران توجه رسانه‌های بین المللی به خود جلب کرده‌ است و آنها با حساسیت ویژه‌ای این انتخابات را زیر نظر دارند. در همین راستا، وال استریت ژورنال نوشت سیستم سیاسی ایران از طریق احزاب سنتی سازماندهی نمی‌شود بلکه شامل نامزدهای انفرادی می‌شود که در لیست‌های مختلف حضور دارند. وال استریت ژورنال در ادامه خاطر نشان کرد انتظار می‌رود اصولگراها در انتخابات پیروز شوند.

رویترز هم نوشت تحلیلگران می‌گویند این انتخابات رفراندومی درباره مدیریت مسایل اقتصادی است. این خبرگزاری انگلیسی در ادامه خاطر نشان کرده که برای رهبر ایران، مشارکت بالا پیامی برای واشنگتن است که ایران با تحریم‌ها و ترور سردار سلیمانی تسلیم نشده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران صبح امروز جمعه (دوم اسفندماه) از ساعت 8 صبح در 208 حوزه انتخابی سراسر کشور آغاز شد. 

واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، 57 میلیون و 918 هزار نفر هستند که 2 میلیون و 931 هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. متولدان دوم اسفند 1380 و قبل از می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

انتخابات ایران|برف 2 متری خلخال حریف شور انتخابات نشدانتخابات ایران| تولیت آستان قدس رضوی رای خود را به صندوق انداخت‌انتخابات ایران| حماسه حضور پرشور مردم در دیار انقلاب از نگاه دوربینانتخابات ایران| فرمانده سپاه کرمان: مردم ما با حضور خود در پای صندوق‌های رای پاسخ محکمی به توطئه‌های آمریکا دادندانتخابات ایران | فرماندار ساری: مردم شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی روز موکول نکنندبازتاب انتخابات مجلس شورای اسلامی در رسانه‌های روسی


انتهای پیام/

R1016169/P/S8,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط یازدهمین دوره انتخابات مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهمین دوره انتخابات مجلس انتخابات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ احمد وحیدی عصر دوشنبه ضمن تقدیر از استانداران سراسر کشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد، اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟