Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: در روایتی امام صادق(ع) فرمود بهترین و لازم‌ترین سفارش این است که خدا را فراموش نکنیم و مدام خدا را در یاد داشته باشیم و در حال نشسته و ایستاده عبادتش کنیم. 

وی ادامه داد: برای این خطبه چهار مناسبت را یادداشت کرده‌ام و دو تحلیل و آرزوی من برای همیشه این است که وقتی به پشت این تریبون می‌آیم وقت شما را زیاد نگیرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز اول اسفند سالگرد شهادت حجت‌الاسلام محلاتی در سال ۱۳۶۴ بود که روز روحانیت و دفاع مقدس نامیده شده است. مناسبت دوم سه شنبه اول رجب، ششم اسفند میلاد خجسته امام باقر(ع) است و مناسبت سوم پنجشنبه شهادت امام هادی(ع) است که تجلیل از مقام شامخ امامان مصداق تعظیم شعائر و ادای حق رسالت است. 

وی افزود: مناسبت چهارم این است که علیرغم اینکه بنده روز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی خطیب نماز جمعه بودم و در حد توان اندکم عرض ادب داشتم اما ذکر خیر ایشان را همچنان لازم می‌دانم. وصیت نامه این بزرگ، وصیت بسیار حکیمانه‌ای بود نو وصیتی است که جز عنصر اخلاص توان نگارش این وصیت را ندارد. چشمه‌های حکمت بود که به قلم آمد و بارها خواندنی است. راز تکریم حاج قاسم سلیمانی این است که راه او دنبال شود و راه او در این وصیت نامه که عمده‌ترین بخشش تاکید بر ولایت‌مداری‌ست به خوبی آمده است. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دو تحلیل نیز در این خطبه وجود دارد که یکی در رابطه با مهمترین مسال روز ما یعنی انتخابات است و ۸ نکته راجع به انتخابات نوشته‌ام. نصف روز دوم اسفند گذشته و نیمه دیگر باقی است و جای تاکید بر حضور است. عزیزانی که رفتند خدا از آنها قبول کند و عزیزانی هم که هنوز رای نریختند به سفارش مقام معظم رهبری عمل کنند و رای دهند و در حد توانشان در تهران که سی نفر برای مجلس می‌خواهد آنهاییکه خودشان شناخت دارند بنویسند و اگر شناخت ندارند لیست را با کمک دیگران پر کنند. رهبری فرمودند انتخابات جهاد عمومی و مایه تقویت کشور و آبروی نظام اسلامی است. 

وی ادامه داد: ایشان آنگاه فرمودند انتخابات وظیفه شرعی، ملی، انقلابی، جشن ملی و احقاق حق آحاد مردم برای دخالت در سرنوشت کشور است. وظیفه شرعی است چرا که حفظ نظام از اوجب واجبات است و این حضورها مقدمه واجب است. علاوه بر اینکه گام‌های رفتن به پای صندوق دشمن را به خشم وا می‌دارد. 

ادامه دارد... 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نماز جمعه تهران سیداحمد خاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه‌های مرثیه خوانی میثم مطیعی در ایام عزاداری شهادت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) اعلام شد.

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) با نوای میثم مطیعی به شرح زیر است:

ترتیل‌خوانی و بیان نکات تفسیری: حاج میثم مطیعی

سخنران: حجت الاسلام استاد قرائتی

مداحی و عزاداری: میثم مطیعی

زمان: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰:۳۰

مکان: تهران، میدان شیخ بهایی، ده ونک آستان مقدس امامزاده قاضی الصابر (ع)

عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق (ع)

سخنران: حجت الاسلام امامی

با مداحی: میثم مطیعی

زمان: جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱:۳۰

مکان: ارومیه، بلوار ۷ تیر، جنب ترمینال شهرستان، حسینیه اعظم ثارالله ارومیه

عزاداری شام شهادت امام جعفر صادق (ع)

سخنران: حجت الاسلام سیدحسین آقامیری

با مداحی: میثم مطیعی

زمان: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بعد از نماز عصر

مکان: قم، حرم مطهر حضرت معصومه (س) شبستان امام خمینی (ره)

کد خبر 6093891 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه