Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:50:36 GMT

هراس گوگل از پیشرفت مرورگر مایکروسافت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۹۲۸۱

هراس گوگل از پیشرفت مرورگر مایکروسافت

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اکنون مدتی است که صحبت‌هایی از نسخه جدید مرورگر Edge مایکروسافت در فضای مجازی منتشر می‌شود. اما آیا گوگل با داشتن مرورگری به قدرتمندی کروم باز هم از کم شدن از کاربرانش هراس دارد؟ با توجه به اتفاقاتی که به تازگی از سوی این شرکت رخ داده، جواب تقریبا مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت اکنون در هنگام دسترسی به فروشگاه وب Chrome یک هشدار به افرادی که از مرورگر وب جدید مایکروسافت استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد.

دلیل پیشرفت مرورگر غیرمحبوب مایکروسافت

در ابتدا، مرورگر وب مایکروسافت Edge یک نرم افزار کاملاً غیرمحبوب بود که کمتر کسی از آن استفاده می‌کرد. عدم محبوبیت این مرورگر حتی با توجه به این که نرم‌افزار پیش‌فرض ویندوز ۱۰ بود نیز تغییری نکرد. همین مسئله باعث شد که به مرور زمان این مرورگر بر پایه همان موتوری طراحی شود که گوگل کروم از آن استفاده می‌کند.

این مسئله به Edge اجازه می‌دهد از پسوند‌هایی که در ابتدا برای کروم طراحی شده بودند استفاده کند. این یک ویژگی عالی است که Edge را به یک مرورگر وب بسیار جذاب‌تر تبدیل کرده است و به نظر می‌رسد که گوگل از این اتفاق عصبی شده است.

پیام هشدار گوگل به کاربران مایکروسافت Edge

در آخرین گزارش منتشر شده، هنگامی که کاربران Edge از فروشگاه وب کروم بازدید می‌کنند، یک پیام هشدار دهنده برای آن‌ها به نمایش در می‌آید که می‌گوید: "گوگل توصیه می‌کند برای استفاده ایمن از برنامه‌های افزودنی (Extensions) از کروم استفاده کنید".

در حالی که این پیام تقریبا هیچ کدام از کاربران Edge را از اضافه کردن اکستنشن‌ها به این مرورگر متوقف نمی‌کند، به وضوح می‌توان دید که گوگل قصد دارد برنامه مایکروسافت را محیطی ناامن نشان دهد. همچنین اصلا تاکنون عدم وجود امنیت مرورگر Edge تائید نشده است. این کار گوگل مخصوصا به دلیل عمده بودن سهم بازار کروم واقعا درست نیست.

بیشتر بخوانید: اضافه شدن یکی از قابلیت‌های مهم مرورگر Edge به گوگل کروم 

این اولین بار نیست

این اولین بار نیست که گوگل از تاکتیک‌های ترسناک خود مرورگر Edge را هدف قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۹، این شرکت هشدار‌های مشابهی را برای کاربران Edge که از سرویس‌های گوگل مانند Google Teams، Gmail، Google Docs و YouTube Music استفاده می‌کردند، ارسال کرد.

گوگل برای شناسایی کاربران Edge از برچسب 'user-agent' استفاده کرده است. این واقعیت که از آن برای هشدار دادن به کاربران Edge که به سرویس‌های محبوب آن دسترسی دارند استفاده می‌کند، بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گوگل شرکت مایکروسافت مرورگر اینترنت کاربران Edge مرورگر Edge

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت که این تظاهرات «باید متوقف شود.»

به گزارش مشرق از "خبرگزاری فرانسه", نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است.

نتانیاهو مدعی شد: اوباش یهودی ستیز دانشگاه های پیشرو آمریکا را تصرف کرده اند.

او ادعا کرد: "آنها خواستار نابودی اسرائیل هستند. آنها به دانشجویان یهودی حمله می کنند. آنها به استادان و کارمندان یهودی حمله می کنند. این امر بیرحمانه است. باید متوقف شود."

نتانیاهو ضمن انتقاد از روسای دانشگاه های آمریکا گفت: "پاسخ چند رئیس دانشگاه به این موضوع شرم آور بود وباید اقدامات بیشتری انجام شود."

اعتراض‌ها در دانشگاههای آمریکا برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه و ارسال سلاح به این رژیم به رغم سرکوب پلیس همچنان ادامه دارد و دانشگاه کلمبیا مرکز «جنبش همبستگی با غزه» در روزهای اخیر، به دانشجویان برای پایان دادن به این دور از تجمعات، ضرب الاجل ۴۸ ساعته داده است.

همزمان با اعتراض های سراسری در دانشگاههای آمریکا در حمایت از مردم غزه و پایان جنگ اسرائیل و بازداشت دانشجویان، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی بی اعتنا به اعتراض ها، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اسرائیل، اوکراین و تایون را تصویب کرد که بیش از ۲۶ میلیارد دلار آن برای حمایت های نظامی و امنیتی از اسرائیل است.

دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا که این روزها کانون تجمعات اعتراضی دانشجویان به دلیل حمایت دولت بایدن از اسرائیل است، پس از دستگیری بیش از صد نفر از دانشجویان، ضرب الاجلی ۴۸ ساعته برای پایان دادن به اعتراض ها تعیین کرده است.

دانشگاه کلمبیا دو بار ضرب الاجل را برای دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل در غزه تمدید کرده است. این دانشگاه از دانشجویان خواسته است تا ۴۸ ساعت آینده چادرهای خود در محوطه دانشگاه را جمع کنند.

تظاهرات طرفداران فلسطینی، دانشگاه‌های آمریکا را دربر گرفته است. اما کلمبیا مرکز این جنبش همبستگی با غزه بوده است. این درحالی است که تعداد زیادی از دانشجویان بازداشت شده اند و اعتراضات همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • هراس اسرائیلی‌ها از افتتاح غرفه در شصتمین دو سالانه هنر ونیز + فیلم
  • هراس افسران صهیونیست از پاسخ تنبیهی ایران (فیلم)
  • هراس اسرائیلی‌ها از افتتاح غرفه در شصتمین دو سالانه هنر ونیز
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • فیلم| هراس افسران صهیونیست از پاسخ تنبیهی ایران
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت