Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:43:05 GMT

گوگل به جمع آوری اطلاعات کودکان متهم شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۶۰۹

گوگل به جمع آوری اطلاعات کودکان متهم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  آسوشیتدپرس، دادستان ایالت نیومکزیک آمریکا از گوگل شکایت کرده است. گوگل متهم است برخلاف قانون، اطلاعات مربوط به کودکان را جمع آوری کرده است.

طبق این شکایت گوگل با استفاده از بسته سرویس های آموزشی خود از کودکان و خانواده های شان جاسوسی کرده است. این بسته سرویس های آموزشی در مدارس و میان معلمان و والدین برای فروش عرضه شده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «هکتور بالدراس» دادستان کل این ایالت اعلام کرد هرچند این سرویس گوگل به عنوان یک ابزار ارزشمند برای مدارس فاقد منابع آموزشی معرفی می شود، اما در حقیقت ابزاری برای کنترل کردن کودکان  در زمان استفاده از مرورگر اینترنتی در کلاس درس و خانه است. به گفته او اطلاعات جمع آوری شده  بسیار وسیع و شامل موقعیت مکانی فرد تا وب سایت های بازدید شده، ویدیوهای تماشا شده و پسورد ها و فهرست شماره تماس های فرد است.

او در ادامه افزود: امنیت دانش آموزان باید اولویت اصلی شرکت های تهیه کننده سرویس برای کودکان در مدارس باشد. جمع آوری اطلاعات دانش آموزان بدون اجازه والدین نه تنها غیرقانونی بلکه خطرناک نیز است.

 گوگل این اتهامات را رد کرده و اعلام کرده است: ما از اطلاعات شخصی کاربران مدارس دبستان و دبیرستان برای تبلیغات هدفمند استفاده نمی کنیم. 

کد خبر 4858444 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: گوگل شکایت امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا هوش مصنوعی شرکت دانش بنیان نوآوری تحقیقات علمی موبایل فناوری نانو زیست فناوری فناوری فضایی گوگل ربات سامسونگ گوشی هوشمند جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن