Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@16:46:00 GMT

مشارکت همگان در انتخابات یک اصل مهم است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۹۳۸۹

مشارکت همگان در انتخابات یک اصل مهم است

خطیب نماز جمعه بندرعباس گفت: مشارکت همگان در انتخابات یک اصل مهم است و همه باید با هر گرایشی در انتخابات نسبت به سرنوشت خود حساس باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ سید عبدالباعث قتالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس اظهار کرد: امروز انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی در کشورمان در حال برگزاری است و مشارکت در این انتخابات یک اصل مهم است که همه با هر گرایشی نسبت به تعیین سرنوشت خود حساس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخاب فرد اصلح و افراد توانمند، مسؤولیت هر رای دهنده در انتخابات است و اگر ایمان را در رفتار خود نهادینه کنیم و به حقوق دیگران احترام بگذاریم، شاهد خواهیم بود که بسیاری اختلاف‌ها و مشکلات ما در جامعه حل خواهد شد.

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان این که نقطه قدرت ما در برابر جهان مادی، ایمان است، تصریح کرد: همین ایمان، ما را به نوعدوستی و یاری مظلومان و توجه به حقوق اجتماعی دیگران دعوت می‌کند.

شیخ قتالی ادامه داد: تقوا و عمل صالح راه خروج و برون رفت از مشکلات است و اگر روابط و مناسبت‌ها بین ما ایمانی باشد، مشکلات بسیاری حل می‌شود.

وی عنوان داشت: خداوند در لحظات سخت، انسان‌هایی را قرار می‌دهد که با ما بتوانیم با کمک آنها، از تنگناها و لحظات سخت عبور کنیم و حتی در احکام و تکالیف الهی نیز تابع این شرایط است.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات هرمزگان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات تاکید کرد و از کاندیداها و هواداران‌شان خواست قانونمند و اخلاق مدار باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرایم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضائی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضائی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهادهای مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاق مداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

دادستان کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود.

کد خبر 747351

دیگر خبرها

  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند