Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@18:19:36 GMT

مشارکت در انتخابات از نظر دین و شرع‌ تکلیف است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۰۰۱۰

مشارکت در انتخابات از نظر دین و شرع‌ تکلیف است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مشارکت در انتخابات از نظر دین و شرع‌ما تکلیف است و هر انسانی حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ظهار کرد: هر کاندیدای فداکاری که پیروز انتخابات شود در نهایت پیروز اصلی انتخابات امروز نظام جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: رهبری در فرمایشات اخیر خود دو نکته را بیان کردند که امروز این دو نکته را برای شما توضیح می‌دهم، نکته اول مسأله مشارکت مردم در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه رهبری به عنوان مرجع ممتازی که بخش عمده‌ای از جهان تشیع مقلد ایشان هستند، شرکت در انتخابات را یک واجب شرعی اعلام کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه ممکن است بعضی‌ها بگویند مراجع ما در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند، متذکر شد: مسئله انتخابات اجماع تمام فقها است، زیرا مشارکت اجتماعی و سیاسی در اسلام یک تکلیفی شرعی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: طبق حدیثی که شیعه و سنی  از رسول اکرم (ص) نقل می‌کنند ایشان فرمودند؛ هر کس که صبح از خواب برخیزد و به امور جمعی مسلمان اهتمام نورزد مسلمان نیست.

آیت الله علم‌الهدی با تأکید بر این که مشارکت در انتخابات از نظر دین و شرع‌ما تکلیف است، افزود: اگر فردی در زندگی ملتزم به تکالیف دینی نیست، انسان که هست و مسأله انتخابات یک حق عقلانی برای انسان است، هر انسانی حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر شما مردم از حق خود که رأی دادن است استفاده نکنید، افرادی دیگر برای شما سرنوشت تعیین می‌کنند، گاهی با یک برگه رأی اوضاع عوض می‌شود همه باید برای مشارکت در انتخابات اقدام کرده و از حق خود استفاده کنند.

وی با اشاره به نکته دوم مقام معظم رهبری، ابراز کرد: مسأله دوم این است که به چه کسانی رأی می‌دهیم، رهبری فرمودند که در دوره‌های گذشته بعضی از نمایندگان نوکر آمریکا و اروپا شده‌اند، باید حواسمان باشد به کسانی رأی دهیم که بعداً نوکر دشمنان نشوند.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: شما با رأی دادن به افراد اصلح مانع نفوذ دشمن به مجلس شورای اسلامی می‌شوید، برخی از شما عزیزان هنوز رأی نداده‌اید، اما تردیدی در رأی دادن ندارید و بعد از نماز جمعه حتما رأی می‌دهید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این که تکلیف شما با رأی دادن تمام نمی‌شود، متذکر شد: اگر در فامیل یا همسایه‌های خود کسانی را سراغ دارید که در رأی دادن مردد هستند، تکلیف شما این است که آنها را از تردید خارج کنید، این امر بزرگترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر و یک واجب الهی است.

وی در ادامه خطبه‌های عبادی نماز جمعه با اشاره به اینکه یکی از عوامل دغدغه‌‌آفرین و نگران‌کننده در زندگی مردم چالش‌ها و تنش‌های خانوادگی هستند، بیان کرد: هر چه می‌گذرد در زندگی زوج‌های جوان تنش بیشتری رخ می‌دهد و این تنش به زندگی والدین آنها هم راه پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: مشارکت در انتخابات علم الهدی رأی دادن آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد