Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@09:41:24 GMT

پایان انتخابات آغاز رفاقت میان کاندیداهاست

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۰۵۵۴

آیت الله سید احمد خاتمی تاکید کرد: پایان رقابت‌های انتخاباتی آغاز رفاقت بین کاندیداهاست و نباید دعواهای انتخاباتی را ادامه بدهند کاندیداها و هوادارانشان پس از پایان انتخابات نباید جامعه را آکنده از تفرقه کنند و این یک حرکت بر ضد نظام است. ناطقان: آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه دوم اسفند ۹۸ تهران در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم به همه کاندیداهای انتخاباتی توصیه کرد که پس از پایان رقابت‌ها دعواهای انتخاباتی را ادامه ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کاندیداها و هوادارانشان پس از پایان انتخابات نباید جامعه را آکنده از تفرقه کنند و این یک حرکت بر ضد نظام است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کسانی هم که حائز اکثریت آراء می‌شوند نباید مغرور شوند و با رقبا کینه توزانه برخورد کنند؛ چرا که همین رقابت‌ها باعث ایجاد فضای انتخاباتی و آمدن مردم به پای صندوق‌های رای می‌شود. اینکه کسی بعد از انتخاب نزد فلان وزیر یا مسئول برود و از او بخواهد چون فلان شخص از وی طرفداری نکرده باید برکنار شود کار درستی نیست. نمایندگانی که چنین کارهایی می‌کنند نشان می‌دهند که برای خدا نیامده‌اند. چرا که معنای انتخابات آزاد همین است که هر کس به هر کسی که می‌خواهد رای بدهد. البته وزرا هم در این زمینه باید در عزل و نصب‌ها دقت کنند و روی قانون بایستند.

خاتمی همچنین در توصیه‌ای دیگر تاکید کرد: با کسانی که حائز اکثریت آراء نشدند هم نباید بی مهرانه برخورد شود. آنها با حضور در انتخابات به وظیفه‌شان عمل کردند و باید از آنها هم تشکر کرد که فضای انتخاباتی به وجود آورده‌اند. البته از این افراد هم انتظاراتی هست و قهر با نظام از سوی آنها معنا ندارد. در حالیکه این عزیزان می‌توانند ایده‌های خود را به کسانی که رای آورده‌اند بدهند و با منتخب مردم همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه سه ماه از عمر مجلس دهم باقیمانده است بیان کرد: از همه نمایندگان محترم مجلس دهم، چه آنها که در مجلس یازدهم خواهند بود و چه آنها که نخواهند بود انتظار می‌رود بنابر سوگندی که خورده‌اند تا آخرین لحظه به خوبی وظایفشان را انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران در توصیه‌ای به بزرگان و دلسوزان حوزه‌های انتخاباتی مختلف، گفت: به این عزیزان پیشنهادی خیرخواهانه می‌دهم که بعد از انتخابات همایش وحدت تشکیل دهند و میان آنهایی که رای آورده‌اند یا نیاورده‌اند پیمان وحدت ببندند تا دست در دست هم برای عمران و آبادانی آن منطقه عمل کنند.

وی همچنین در توصیه‌ای به مردم عنوان کرد: مردم هم در این عرصه باید فرهنگسازی کنند و به کاندیداهایی که دعواها و رقابت‌های انتخاباتی را بعد از انتخابات مطرح می‌کنند نشان دهند که از این موضوعات استقبال نمی‌کنند. مردم بعد از انتخابات باید خواهان وحدت و همدلی باشند و توان این فرهنگسازی را دارند.

خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز نیم دیگر روز باقی است و فرصت برای رای دادن وجود دارد تصریح کرد: خدا از عزیزانی که تا کنون رای خود را به صندوق ریخته‌اند این اقدام را قبول کند که موفق به انجام این واجب سیاسی شدند و عزیزانی هم که هنوز رای نداده‌اند به سفارش رهبر معظم انقلاب عمل کنند و پای صندوق‌های رای حاضر شوند و مثلا در تهران اگر باید به ۳۰ نفر رای داد به صورت کامل این انتخاب را انجام دهند. نام آنهایی را که خودشان می‌شناسند بنویسند و نسبت به آنهایی که شناخت ندارند از معتمدین کمک بگیرند.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات خاطرنشان کرد: همانطور که حفظ نظام از اوجب واجبات است این حضور پای صندوق‌های رای مقدمه این واجب به حساب می‌آید. این صف‌ها از آن چیزهایی است که دشمن را به خشم می‌آورد و انشالله مردم در باقی روز به این واجب عمل کنند.

وی ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد نقش این انتخابات را ببیند به شیطنت فوق‌العاده دشمنان قسم خورده این کشور مبنی بر عدم حضور در انتخابات توجه کند که حتی در ساعات آخر ملتمسانه از مردم می‌خواستند که در انتخابات شرکت نکنند. مردم به کوری چشم این دشمنان با حضورشان عملا شعار مرگ بر آمریکا را تحقق ببخشند. این آمدن قطعا مایه سرافکندگی دشمنان ملت و سربلندی ایران می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقات منطقه خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که گذشت شاهد خبرهای خوشی در منطقه بودیم. آمریکا منطقه را به هم ریخته می‌خواهد ولی آنچه انجام شد خلاف انتظار آمریکا بود. آمریکا یک لبنان به هم ریخته و بدون نخست وزیر می‌خواست اما الحمدلله دیدیم نخست وزیر لبنان انتخاب شد و مشغول تشکیل کابینه خود است که این به معنای ناکامی آمریکا در این شیطنت است.

وی اضافه کرد: همچنین از عراق خبر می‌رسد که مجلس نخست وزیر را انتخاب کرده و مشغول تشکیل کابینه است در حالیکه آمریکا یک عراق پر اغتشاش می‌خواست. موضوع دیگر راهپیمایی ضد آمریکایی عراقی‌هاست که نشانه بصیرت مردم عراق است که دشمنان خود را شناختند و به دنیا هم اعلام کردند که تا آمریکا در منطقه است منطقه روی خوش به خود نخواهد دید.

خاتمی با اشاره به بدرقه مردم عراق از شهید سردار سلیمانی یادآور شد: این بدرقه در بغداد، نجف و کربلا یک بدرقه معمولی نبود بلکه به معنای مرگ بر آمریکای مردم عراق بود. خبر خوب بعدی مصوبه مجلس عراق مبنی بر اخراج آمریکایی‌هاست.

وی همچنین به پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه اشاره کرد و افزود: این خبر خوب پیروزی مقاومت در سوریه و بیرون راندن تکفیری‌ها از حومه حلب مایه مسرت است که بعد از هشت سال هواپیمای مسافربری در فرودگاه حلب فرود آمد. امیدوارم روزی از همین تریبون خبر بدهیم که یک وجب از خاک سوریه در دست تکفیری‌ها نیست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین بیان کرد: نکته قابل توجه این پیروزی‌های مقاومت این است که بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی این پیروزی‌ها به دست آمده، دشمن فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم فیتیله مقاومت پایین کشیده شده غافل از اینکه این اتفاق نخواهد افتاد و تا اخراج آمریکا و رژیم صهیونیستی از منطقه مقاومت ادامه خواهد داشت. ادبیات مورد قبول حاج قاسم در منطقه این بود که تنها و تنها مقاومت است که جواب می‌دهد و مذاکره‌ها جواب نداده، نمی‌دهد و نخواهد داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۷۰ سال است که فلسطین اشغال شده و در این مدت از مذاکرات هیچ آبی گرم نشده و هر چه پیروزی بوده به برکت این انتفاضه‌ها بوده، ضمن اینکه مقاومت نشان داد که این طرح معامله قرن ترامپ قاتل مثل طفلی است که متولد نشده و نخواهد شد و یک طرح کاملا شکست خورده است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها روی آرامش به خود نخواهند دید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وصیتنامه شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: وصیتنامه این بزرگ بسیار حکیمانه بود که جز با عنصر اخلاص توان انشای این وصیت وجود ندارد. این وصیت چشمه‌های حکمت بود و نه یک بار که بارها خواندنی است. راه تکریم شهید سلیمانی این است که راه وی دنبال شود و او راهش را در این وصیت که عمده‌ترین بخش آن ولایتمداری است مشخص کرده است.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به روزهای اول اسفند، روز شهادت شهید حجت الاسلام محلاتی ششم اسفند میلاد امام باقر و هشتم اسفند شهادت امام هادی از مقام شهدا و امامان تجلیل کرد و در پایان یادآور شد: امروز مردم ایران پای صندوق رای قضاوت می‌کنند و اینکه انسان بگوید چه کسی اصلح است یا نه؟ باید فقط و فقط خدا را در نظر بگیرد نه اینکه فلانی همشهری، هم حزبی یا هم قبیله‌ای من است.

خاتمی در خطبه عبادی نماز جمعه امروز تهران نیز به ارائه مباحثی درباره سبک زندگی الهی پرداخت. منبع: ایسنا برچسب ها: امام جمعه موقت تهران ، پایان انتخابات ، آغاز رفاقت ، کاندیداها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران پایان انتخابات آغاز رفاقت کاندیداها امام جمعه موقت تهران پایان انتخابات بعد از انتخاب پای صندوق رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود

رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اولی ها با تقدیر از زحمات و تلاشهای بی وقفه اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول گفت ؛ امید بسیاری از جوانان و علاقمندان به فیلمسازی و سینما به همین شوراست و طبق گزارش هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است این شورا با دقت و پویایی ، عملکردی شفاف و قابل دفاع را از خود به جا گذاشته و چهره های مستعد ، توانمند ، قابل اعتنا و آینده دار را به سینمای ایران معرفی کرده است .
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به متقاضیان زیاد از اقصی نقاط کشور برای حضور در جمع حرفه ای فیلمسازان با توصیه ی اکید به اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول عنوان کرد ؛ آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان ، تازه نفس و با انگیزه به عرصه ی سینمای کشور است که سالیان طولانی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته اند بنده معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این برنامه و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و چنانچه هر کس با نگاه منصفانه به این مسیر نگاه کند قطعا نتیجه ی حاصله را تحسین خواهد کرد . شاهد ادعای بنده کارگردانان جدیدی ست که از همین شورا تاییدیه گرفته و وارد عرصه ی حرفه ای شده اند و در جشنواره های دو دوره ی گذشته جوایز مهمی کسب کرده اند. در کنار جوانان با استعداد و متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شویم ،سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه در حوزه های مختلف ملی و بین المللی باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود.
خزاعی در ادامه گفت:امسال برای حمایت از ده فیلم اولی البته فیلم های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود.
خزاعی در ادامه افزود: من به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر و متخصص و متعهد امیدوارم نسلی که درک بالایی از زبان تصویر دارد و شناخت خوب از مسائل کشور و از دغدغه های ملی دارد و تلاش خواهد کرد که افتخارات این کشور را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویر کشد.سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود.
راه اندازی و بررسی مجوزهای کارگردان اولی در حوزه تخصصی بدور از جریان سرمایه داری که قبلا بر این حوزه احاطه داشت و تعیین کننده بود.نوعی عدالت فرهنگی بر اساس کشف استعداد است.
در پایان خزاعی ضمن تشکر از شورا و مدیر عامل فارابی آقای زین العابدین خواست یک مراسم ویژه جهت معرفی به تهیه کننده ها و سرمایه گذاران و نهادهای تولید کننده برگزار گردد در این جلسه درباره پرونده یکی از متقاضیان به صورت نمونه بحث و بررسی شد و رئیس سازمان در جریان چگونگی ارزیابی ها و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت . این جلسه با حضور اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها ، مجید زین العابدین ، رسول صدرعاملی ، حبیب ایل بیگی ، محمدرضاعرب ، مجید اسماعیلی ، مهدی آذرپندار ، امیربوالی و روح الله سهرابی برگزار گردید . مسئولیت دبیری این شورا را فرزاد اژدری بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • احساس بی‌پناهی میان پزشکان جوان
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • رفاقت قدیمی‌ با سیروس میمنت باعث بازی‌ام در «نون خ» شد/ در کرمانشاه ۱۰۰۰ نفر تست بازیگری دادند
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • جنجال پنالتی آرسنال در بازی بورنموث
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد