Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان و دبیر ستاد انتخابات استان گفت: تا ساعت 16 بعدازظهر 24 درصد واجدین حق‌رای در این استان رای خود را به صندوق ریختند.

سعید متقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از صبح امروز تاکنون بیش از 125 هزار نفر در شهرستان‌های هشت‌گانه استان با حضور در شعبات اخذ رای، داوطلب مورد نظر خود را انتخاب و رای خود را به صندوق‌ها ریختند که این آمار گویای این است که تاکنون 24درصد حائزین حق‌رای در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص برگزاری بی‌دغدغه انتخابات در سراسر استان به ایسنا گفت: خوشبختانه در 635 شعبه از 638 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده این استان فرآیند رای‌گیری بدون کوچکترین مشکلی برگزار شده است اما تنها در سه شعبه سیار در روستاهای بیارجمند به دلیل قطعی مقطعی سیستم، فرآیند رای‌گیری با تاخیر آغاز شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان در پاسخ به پرسشی در خصوص رای‌گیری در مناطق صعب‌العبور استان خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات استان 69 شعبه اخذ رای را ذر مناطق صعب‌العبور مدنظر قرار داده بود که خوشبختانه فرآیند رای‌گیری در همه این شعبات نیز بدون کوچکترین مشکلی در حال انجام است .

متقی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان همه پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم را از قبل اندیشیده بود تصریح کرد: در حال حاضر فرآیند رای‌گیری در همه شعبات اخذ رای در سراسر استان پهناور سمنان در حال انجام است و همکاران ما در شهرها و روستاهای مختلف در حال برگزاری انتخابات هستند.
وی با بیان اینکه درحال حاضر هیچ مشکلی در فرآیند اخذ رای در استان نیست یادآوری کرد: ستاد انتخابات استان به صورت پیوسته در حال رصد فضای انتخاباتی است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
وی با اشاره به برخی تشابهات اسمی در بین کاندیداها از رای‌دهندگان خواست در صورت وجود تشابه اسمی در حوزه انتخابیه آنها حتما علاوه بر اسم نامزد مدنظر، کد انتخاباتی وی را نیز در برگه رای خود درج کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان با اشاره به برخی رفتارهای رای‌دهی و فرهنگی مردم از عموم واجدین حق رای در استان خواست هرچه زودتر با در نزدیک‌ترین شعبه اخذ رای، حاضر و رای خود را به صندوق بریزند.
متقی از مردم استان خواست به رای دادن خود را حتی‌الامکان به ساعات پایانی موکول نکنند اگرچه فرآیند اخذ رای تا لحظه آخر مهلت اعلام شده در همه شعبات اخذ رای استان انجام خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 دوم اسفند 98 سمنان ضرورت مشارکت در انتخابات ستاد انتخابات استان رای خود را به صندوق فرآیند رای گیری حق رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: ۶ اعتبارنامه منتخبان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در استان تائید و صادر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدعلی مهاجر ظهر امروز در جلسه ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی گفت: هم‌دلی هماهنگی و هم‌افزایی در خانواده انتخابات از جمله ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخابات که به خوبی نقش‌آفرین بود، انتخاباتی در بالاترین سطح کیفی برگزار شد.

وی افزود: اقدامات پیش‌گیرانه‌ای که در این ستاد با راهبری مدیرکل دادگستری استان انجام گرفت، کمک بسیاری در برگزاری موفق انتخابات بود که جای قدردانی دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: 6 اعتبارنامه منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی که به عهده استان بود در هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها با تایید هیئت نظارت صادر شده که در مرحله بعد باید به تأیید وزارت کشور و شورای نگهبان نیز برسد.

مهاجر افزود: دور دوم انتخابات را منحصر به شهرستان گنبدکاووس نمی‌دانیم و با تاکید استاندار، کل استان در کنار فرمانداری گنبدکاووس برای برگزاری انتخابات، به بهترین شکل هستند.

وی تصریح کرد: براساس قانون فقط افرادی می‌توانند در این دوره شرکت کنند که یا در دور نخست رای نداده باشند یا در حوزه انتخابیه گنبد کاووس رای داده باشند و این خصوصیت توسط دستگاه‌های احراز هویت به سادگی قابل تشخیص خواهد بود.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • آغاز برگزاری فرآیند کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران