Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:07:24 GMT

رای‌دهنده ۱۰۳ ساله: همه باید به وظیفه خود عمل کنند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۲۱۴۹

رای‌دهنده ۱۰۳ ساله: همه باید به وظیفه خود عمل کنند

«احمد اسدی» که متولد سال ۱۲۹۴ است و به علت داشتن مشکلات جسمانی به سختی و با استفاده از عصا در شعبه شماره هشت شهری بوکان حضور یافته بود، رای خود را برای انتخاب کاندیدای منتخب خود به صندوق اخذ رای انداخت و اظهار داشت: حضور در پای صندوق رای سن و سال نمی‌شناسد و همه باید در این روز مهم به صحنه بیایند.

این پیرمرد که به همراه پسر ارشد خود در این شعبه حضور یافته بود با کمک وی نام نامزد موردنظرش را در تعرفه رای نوشت و آن را به داخل صندوق اخذ رای انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور این شهروندان کهنسال در شعبه اخذ رای برای نسل جوان و دیگر رای‌دهندگان بسیار جالب توجه بود و حضور وی باعث شد تا حاضران با تلفن‌های همراه خود به تصویربرداری از وی اقدام کنند.

۱۵۹ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم بوکان در نظر گرفته شده که ۸۷ صندوق از این تعداد شهری و ۷۲ صندوق روستایی است. 

تعداد واجدان شرایط رای‌دادن در این شهرستان ۱۸۷ هزار نفر است که بیش از پنج درصد کل واجدان شرایط را که ۹ هزار و ۶۴۰ نفر هستند، رای‌اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در استان طی روز ۲ اسفند امسال واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۴۹.۷۵ درصد مرد و ۵۰.۲۵ درصد زن هستند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی در حال برگزاری است و از این استان ۱۲ نفر راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد، سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

برچسب‌ها مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوکان پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوکان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوکان اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد، لغو معافیت مالیاتی به صندوق های سرمایه گذاری ثابت ضربه وارد می کند و نتیجه آن خارج شدن سرمایه های مردم از این صندوق ها است . - اخبار اقتصادی -

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در قوانین مختلف معافیت ها و تخفیف هایی در حوزه های گوناگون اعمال شده است، گفت: طبق قوانین موجود شرکت ها در صورت سرمایه گذاری در بازار سرمایه مشمول تخفیف های مالیاتی می شوند که هدف از این کار نیز رونق بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: در صورتی که سطح شناوری شرکت ها از عددی بالاتر باشند و یا اینکه اقدام به صادرات کنند، مشمول مشوق هایی می شوند؛ مجموع این مشوق ها منجر به اعمال معافیت هایی برای شرکت ها می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این شرایط مجلس در قانون بودجه 1403 مصوبه ای داشت که به موجب آن سقفی برای استفاده از معافیت ها اعمال کرد؛ شرکت های کوچک و متوسط به این سقف نمی رسند ‌‌و شامل شرکت های بزرگ می شود.

طغیانی ادامه داد: در زمان تصویب این بند، وضعیت شرکت های بزرگ از این لحاظ روشن بود که بخشی از معافیت هایشان کاهش پیدا می کند اما شرایط صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت خیلی روشن نبود که آیا به آن ها هم تعمیم پیدا می کند یا خیر؛ بر این اساس ما در طرح یک فوریتی اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم به دنبال حل این موضوع هستیم و این طرح تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم تعیین تکلیف می شود.

وی توضیح داد: صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت در قبال دریافت پول مردم به آن‌ها تعهد سرمایه گذاری و پرداخت سود ثابت می دهند لذا اگر قرار بر لغو معافیت این صندوق ها باشد شرایط تغییر می کند. چون در این صورت سپرده گذاران بانکی معاف از مالیات بوده و سپرده گذاران صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت مشمول مالیات می شوند که این یک تبعیض است.

طغیانی تاکید کرد: لغو معافیت مالیاتی ضربه به صندوق های سرمایه گذاری ثابت وارد می کند که نتیجه آن خارج کردن سرمایه های مردم از این صندوق ها است، چون طرف دیگر ماجرا رقیب دیگری به نام سپرده های بانکی است که مشمول مالیات نمی شود لذا مردم پول هایشان را در بانک ها سرمایه گذاری می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در شیراز و زرقان
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مرحله دوم مجلس در شیراز و زرقان
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات