Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «بهروز اکرمی» شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های اراک، دلیجان، محلات، خمین و ساوه و زرندیه با درخواست فرمانداران این شهرستان‌ها تا ساعت ۲۳ تمدید شد.

وی ادامه داد: در بقیه شهرستان‌ها رای گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پایان یافته و کار شمارش آرا آغاز شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۴۳ نفر شامل  ۱۲۴ نامزد مرد و ۲۰ داوطلب زن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با هم به رقابت پرداختند.

حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ٤٨ داوطلب شامل ١٢ نامزد زن و ٣٦  مرد، حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه  نیز ۳۰ داوطلب شامل سه نفر زن و ٢۷نفر مرد و حوزه انتخابیه محلات و دلیجان ١۵ نامزد شامل یک نفر زن و ١۴ نفر مرد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۲١ نامزد شامل ٢ زن و ١٩ داوطلب مرد، حوزه انتخابیه شازند ١٩ نفر شامل یک زن و ١٨ نامزد مرد و  حوزه انتخابیه خمین ١۱ داوطلب  شامل یک  زن و ١٠  مرد در گردونه رقابت‌ها باقی مانده‌اند.

تعداد کل واجدان شرایط حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۷ نفر است که ۴۸ هزار و ۸۶۷ نفر این افراد برای نخستین بار در پای صندوق های رای حاضر شدند.

 استان مرکزی هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که با احتساب شمار نامزدهای انتخاباتی این دوره، برای هر کرسی حدود ٢٠ نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

صلاحیت ۲۱۸ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی تایید شد که تاکنون به دلیل انصراف و یا انتقال به حوزه‌های انتخابیه دیگر و سایر مسایل شمار نامزدها به ۱۴۴ نفر رسیده است.

هفت نماینده استان مرکزی از ۶ حوزه انتخابیه با رای مستقیم مردم گزینش شده و به خانه ملت راه می‌یابند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی انتخابات مجلس شورای اسلامی اراک استان مرکزی انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه