Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@17:27:07 GMT

ملخ‎ها به جنوب فارس هجوم آوردند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۸۵۵۵

ملخ‎ها به جنوب فارس هجوم آوردند

این سازمان شامگاه جمعه دوم اسفند 98 اطلاعیه ای را خطاب به مدیران مناطق جنوبی استان فارس ارسال کرده که یک نسخه از آن نیز در اختیار ایرنا قرار گرفته است.
در این اطلاعیه آمده که با توجه به ورود یک دسته بزرگ ملخ به شهرستان‌های مهر و لامرد که از ساعاتی پیش آغاز و هنوز نیز ادامه دارد ، لازم است هر چه سریع تر با هماهنگی فرمانداران شهرستان نسبت به تعیین وضعیت ملخ در شهرستان‌های مربوطه ،امکانات موجود و سایر موارد سریعا اقدام و گزارش آن را  به مدیریت حفظ نباتات استان فارس اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اطلاعیه آمده است:‌ مرخصی های کارکنان ذی ربط لغو و کلیه پرسنل در حالت آماده باش قرار داشته باشند.

پیش از این، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آذرماه گذشته به ایرنا گفته بود: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده و اخطارها و نقشه‌های سازمان فائو (سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد) و بخش حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی احتمال هجوم ملخ در ماه‌های آخر سال ۹۸ به استان فارس وجود دارد.
حمید دبیری افرود: در ماه‌های پیش رو احتمال هجوم ملخ صحرایی به جز از سوی عربستان از سمت پاکستان و هند نیز به استان فارس وجود دارد و به جز آن احتمال هجوم ملخ های تخم‌گذاری شده سال گذشته در فارس نیز می‌رود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه سخنان خود گفت: تخم ریزی ملخ ها تا بیش از دو نسل امکان پذیر است و احتمالا با مناسب شدن هوا در پایان بهمن و اوایل اسفندماه ۹۸ ملخ‌های تخم گذاری شده از هجوم قبلی ملخ ها در این استان نیز سر از تخم در آورند.
وی اظهار داشت: سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان فارس انجام شد و در سال جاری نیز پیش بینی می شود که مبارزه در ۶۰ هزار هکتار از اراضی این استان انجام شود.
دبیری از پیش بینی سم و دستگاه‌های سم پاش برای مبارزه با ملخ صحرایی در ماه های پیش روز سخن گفت و افزود: پیگیری اعتبارات مورد نیاز برای مبارزه با ملخ صحرایی در سال جاری با سازمان برنامه و بودجه انجام شده اما کمبود بودجه و اعتبارات اصلی ترین مشکل در حوزه مبارزه با این آفت است.
او  عنوان کرد: هزینه‌های تامین سم ،سمپاشی و مبارزه با ملخ صحرایی در سال گذشته دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که این رقم به غیر از حق ماموریت کارکنان است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به دلیل مبارزه با ملخ صحرایی در سال گذشته خسارت موثری به عرصه های کشاورزی استان فارس وارد نشد اما در حوزه منابع طبیعی حدود دو میلیارد تومان خسارت وارد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان فارس سازمان برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان عربستان وزارت جهاد کشاورزی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مبارزه با ملخ صحرایی کشاورزی استان فارس جهاد کشاورزی حفظ نباتات سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند

 معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از انجام گشت مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی لوازم کشاورزی شهرستان جیرفت و برخورد با واحد‌های صنفی متخلف خبر داد.

محمدعلی توکلی با اعلام این خبر افزود: کشت مشترک بازرسان و‌کارشناسان اداره کل صمت جنوب کرمان به همراه کارشناسان سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با بازرسی از ۸ واحد صنفی لوازم کشاورزی بعمل آمد که متصدیان ۳ واحد صنفی متخلف به دلیل داشتن تخلفاتی نظیر گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب و عدم ارائه فاکتور خرید، ضمن ثبت تخلفات آنان در سامانه تخلفات صنفی و تعزیراتی، متصدیان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه