Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: بهبود وضعیت شبکه بانکی می‌تواند رونق اقتصادی را تسهیل کند.

منصور مرادی  بر ضرورت راه‌اندازی سامانه فروش و واگذاری اموال مازاد بانک‌ها تاکید کرد و گفت: ایجاد این سامانه موجب شفافیت دارایی‌های دولت و همچنین افزایش ارزش افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راه اندازی سامانه مذکور مشوقی برای حرکت بانک ها به سمت مسئولیت اصلی خود یعنی بانکداری خواهد بود، افزود: بانک ها با فروش اموال مازاد خود از بنگاه داری نجات یافته و وضعیت بهتری را برای اقتصاد رقم خواهند زد.

وی با تاکید بر اینکه دولت با اجرای این سامانه می تواند سیاست مولدسازی دارایی های خود را در بانک های دولتی پیگیری کند، تصریح کرد: اجرای این سامانه برای خود شبکه بانکی نیز می تواند موثر باشد، زیرا نگهداری سرمایه های مازاد فربگی و دوری از انجام وظایف قانونی را برای آنها رقم می زند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در سال های اخیر تمرکز بانک ها در خرید اموال و سرمایه گذاری در بازارهای مختلف توان تسهیلات دهی آنها را به شدت کاهش داده است، گفت: بانک ها باید تمرکز خود را به سمت اجرای وظایف محوله هدایت کنند، چرا که این تاکید موکد رهبری است.

مرادی با تاکید بر اینکه ریل گذاری برای بازگشت بانک ها به مسیر اصلی رسالت آنها باید صورت بگیرد، افزود: بانک ها باید برای کمک به رونق تولید اموال مازاد خود را فروخته و در حوزه کمک به صنایع مشغول شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ایجاد تحول در شبکه بانکی نیازمند اهتمام جدی دولت به ویژه بانک مرکزی است، زیرا بهبود وضعیت شبکه بانکی می تواند رونق اقتصادی را تسهیل کند.

 ایبِنا

برچسب ها: مجلس ، اقتصاد ، بانک ها

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس اقتصاد بانک ها اموال مازاد شبکه بانکی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن اظهار کرد: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روزهای اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور