Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه برگزاری نهمین دوره جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» از پوستر و شعار این دوره رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، در آستانه برگزاری نهمین دوره جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» از پوستر و شعار این دوره با عنوان «هویت، ثمره تئاتر» رونمایی شد.

پوستر نهمین دوره جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» را یاسمن تاوه طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان به تهیه بلیت نمایش‌های این رویداد فرهنگی و هنری می‌توانند از ساعت ۱۲ روز دوشنبه مورخ پنجم اسفند ماه به سایت تیوال مراجعه و خریداری کنند.

نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از ۹ تا ۱۸ اسفند سال جاری به دبیری رضا دادویی در تماشاخانه عمارت نوفل‌لوشاتو برگزار می‌شود.

* شورای بررسی آثار بخش ویژه «کارگاه نمایش» بیستمین دوره تئاتر تجربه مشخص شد

بررسی آثار رپرتوار بخش ویژه «کارگاه نمایش» توسط شورایی متشکل از سمانه زندی‌نژاد، مصطفی کوشکی و ایمان اسکندری در روزهای یکم و دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

در این بخش که مربوط به ارائه اجراهایی براساس متن «پژوهشی ژرف و سترگ . . .» نوشته عباس نعلبندیان است، هفت اثر حضور دارند که با توجه به نظر شورای بررسی، همه یا تعدادی  از آنها در بیستمین دوره تئاتر تجربه به روی صحنه خواهند رفت.

اسامی کارگردان‌های راه‌ یافته به این بخش عبارت‌اند از: مریم قاسمی، مهشید گنجوی، محمدامین صبوری، نازنین صنعت‌کار، سپیده ضیایی، سحر یوسف‌زاده، فرنوش فراهانی.

بیستمین دوره تئاتر تجربه از 4 تا 17 اسفند ماه به دبیری شبنم کیشانی فراهانی در تهران برگزار می‌شود.

*پوستر نمایش «چ.ف.ت. بر وزنِ رفت» رونمایی شد

پوستر نمایش «چ.ف.ت. بر وزنِ رفت» همزمان با آغاز این نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد رونمایی شد.

همزمان با آغاز نمایش «چ.ف.ت. بر وزنِ رفت» به نویسندگی امیر اربابی و کارگردانی محمد خان حسینى پوستر این نمایش نیز با طرحی از سینا نورایی رونمایی شد.

نمایش «چ.ف.ت. بر وزنِ رفت» با بازی کامران تفتى، سید جواد یحیوى، دُنا تارُفى، کیارش حقگو از 1 اسفند در پردیس تئاتر شهرزاد میزبان تئاتردوستان خواهد بود. در خلاصه این نمایش تراژدی-کمدی که به زندگی خانواده‌ای ایرانی در آمریکا می‌پردازد آمده است: «همه مردم دنیا چفت‌اند... همه مردم دنیا بازی می‌خورند...».

فروش بلیت این نمایش با ۳۰ درصد تخفیف در سه روز نخست و ۴۰ درصد تخفیف گروهی در هفته اول آغاز شده است و علاقه‌مندان به منظور خرید بلیت می‌توانند به سایت ایران نمایش مراجعه کنند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از طراح لباس: مارال سوری، طراح صحنه: کیارش ظریفی، طراح گریم: هادی فکری، آهنگساز: حامد تهرانی، گرافیست و عکاس: پیمان شجره، دستیار کارگردان: پارمیدا زارعی و محمد تندرو، منشی صحنه: پارمیدا زارعی، مشاور رسانه و روابط‌عمومی: سید حسین رسولی.

این نمایش از ۱ تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود.

*بیستمین دوره تئاتر تجربه برگزار می‌کند

«جهانی بودن و جهانی نگاه کردن» با حضور امیررضا کوهستانی

اولین نشست بیستمین دوره تئاتر تجربه با عنوان «جهانی بودن و جهانی نگاه کردن» با حضور امیررضا کوهستانی برگزار می‌شود.

نشستی گفت‌وگو محور پیرامون  جهانی شدن تئاتر و نگاه جهانی داشتن به این پدیده، با حضور امیررضا کوهستانی، نویسنده و کارگردان بین المللی تئاتر ایران و دانشجویان در روز دوشنبه 5اسفندماه ساعت 11 در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می شود.

مکان این نشست، ساختمان دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران، سالن استاد سمندریان است و ورود برای دانشجویان، هنرمندان و اهالی رسانه آزاد است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر تئاتر تجربه کارگاه نمایش تئاتر ثمر جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر بیستمین دوره تئاتر تجربه برگزار می شود رونمایی شد بر وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ های پانزدهمین جشنواره سراسری بچه های مسجد روشن شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امسال گلزار شهدای شهرستان بافق حال و هوای دیگری داشت. جمعیت زیادی در مقبره شهدای گمنام شهرستان بافق گرد هم آمده بودند تا با شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کنند. این تجدید بیعت برای آغاز پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد بود.

مراسمی که در آن کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، مصطفی موتورچی دبیر این جشنواره، روح الله کوشا مقدم مسئول اجرایی جشنواره، حسام سالکی رئیس حوزه هنری استان یزد، ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق، حجت الاسلام هادی سمتی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بافق حضور داشتند.

همچنین اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه اعضای تیم داوری جشنواره، اساتید هنری همچون نصرالله قادری، حسین فدایی حسین، محمد رضا آزاد و تیم‌های شرکت کننده در این دوره نیز در این مراسم حضور داشتند.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و درابتدای مراسم فرماندار شهرستان بافق ضمن خوشامدگویی به میهمانان اظهار داشت: امیدواریم شاهد اجرا‌های خوبی در این جشنواره باشیم و جای خوشحالی است که این اتفاق بزرگ هنری در شهرستان بافق زادگاه وحشی بافقی و هنرمندان بزرگ ایران رقم خورده است.

در ادامه کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حضور هنری نیز اظهار داشت: حضور در شهرستان بافق و آغاز این جشنواره بزرگ میسر نبود مگر با تلاش و همکاری مدیران و مسئولان استانی.

وی در ادامه افزود: در این دوره از جشنواره اساتید هنرمندی همچون نصرالله قادری، حسین فدایی حسین و محمدرضا آزاد کنارمان هستند تا برای نسل جدیدی که حضور دارند کارگاه‌های آموزشی و گفتگو‌های صمیمانه آموزنده برگزار کنند.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری افزود: تیم داوری پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد نیز در این چند روز پا به پای گروه‌های نمایشی شرکت کننده حضور خواهند داشت تا نظر کارشناسی خود را نسبت به نمایش‌ها اعلام کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که این دوره از جشنواره، اتفاق‌های هنری و تئاتری خوبی را برای شهرستان بافق ایجاد کنند و همچنین نشاط فرهنگی برای مردم عزیز شهرستان بافق به همراه داشته باشد.

در ادامه باحضور چهار گروه تئاتری در امام زاده عبدالله (ع) شهرستان بافق جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

اولین گروه تئاتر (این سه نفر) اثری از بچه‌های بافق بود. دومین نمایش با نام (حسن و سیب سرخ) کاری از محمدجواد تقی زاده از شهرستان بافق بود که اجرا شد.

نمایش (۴۴۴) اثر نرجس آخوندی از مشهد و همچنین (مرد شامی) اثر علی اصغر ایمان زاده از قم دو نمایش دیگری بود که در اولین روز از جشنواره اجرا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری دومین جشواره تئاتر خیابانی زاب در پیرانشهر
  • مهمانی جشنواره تئاتر رضوی در ۶ شهر ایران
  • چراغ های پانزدهمین جشنواره سراسری بچه های مسجد روشن شد
  • آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد
  • پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد افتتاح شد
  • روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر + تاریخچه، شعار و پوستر World Red Cross and Red Crescent Da
  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد